Windows 7 licentie code kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRichard

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
Hallo. ik kan een Windows 7 licentie kopen. Ik hoor 2 verhalen. De ene dat je de licentie gewoon kan gebruiken als Windows 7 verwijderd is en de andere verhaal over dat je hem niet kan gebruiken. Welk verhaal klopt?
Als deze vraag eerder gesteld is. Sorry. Ben slecht in zoeken.

Waar heb je het over?
Koop je
+ Oem
of
+ Retail

Een Oemlicentie is gekoppeld aan de hardware waarmee de pc/laptop/netbook werd afgeleverd.
Deze key kan je dus niet zomaar op een andere pc installeren.

Dus wat kan je kopen?

Waarschijnlijk als je Windows 7 los koopt koop je een Retail versie, deze kun je opnieuw gebruiken wanneer je Windows 7 verwijderd hebt.

Hallo iRichard,

Welk verhaal klopt ? ,alle twee niet.

Als eerste, bij Microsoft hebben ze een Windows 7 gemaakt.
Dat is alleen Windows 7 en dus niet allemaal verschillende Windows 7 zoals starter, home, pro, ultimate, enterprice want dat zijn gewoon clonen van één Windows 7.
Op een DVD met een 32 of 64 bit versie van Windows 7 staan ook gewoon alle Windows 7 32 of 64 bit versies op behalve Enterprice want die is speciaal voor bedrijven bedoeld en daar heb dan ook een bedrijfs licentie voor nodig.
Die weer alleen aan bedrijven worden verkocht en hebben b.v een licentie voor 25 pc's of voor 250 pc's en daar zijn dan ook weer OEM licentie's in die dan weer bij dat bedrijf horen enz en kunnen eventueel weer eigen clonen ervan maken enz.
Zo verkoopt Microsoft ook weer OEM licentie's aan bedrijven van systeem bouwers als acer, dell, packhard bell enz die weer een eigen clone van Windows 7 maken voor hun computer systemen die ze weer aan winkel bedrijven verkopen waar jij b.v weer een computer met Windows 7 erbij van heb.
En die OEM versie van Windows 7 is op het moment als die wordt geactiveerd aan die computer verbonden en hoort dus alleen bij computer, op die computer kan je hem ook vaker installeren als je dat wil maar kan niet op een andere computer.

( Op het moment als die Windows voor eerst wordt geactiveerd op een computer dan kijkt hij naar de computer configuratie setup en slaat die setup in de hardware van die computer op net zo iets als de bios van het moederbord.
Iedere keer als Windows dan actief wordt controleerd hij eerst of dat wat hij opgeslagen heeft ook overeen komt met de hardware setup van de computer en als goed is dan start Windows gewoon weer op.
Zo kan het wel eens gebeuren dat als er iets van de hardware veranderd en vervangen wordt de licentie ineens niet meer goed is.)

Als je een voledige Windows 7 licentie van Microsoft zelf koopt bij hun of bij één van hun resellers dan blijft die licentie geldig hoe vaak en op welke computer je Windows ook installeerd zolang je maar wilt, alleen niet op 25 computers te gelijk natuurlijk.

De licentie die ik wil kopen is OEM. Dus volgens Ragdoll heb ik er wat aan als hij nergens is geinstaleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan