windows 7 licentie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan98

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2014
Berichten
190
hallo,
weet iemand of er een licentie van windows 7 bestaat die je op meerdere pc´s/laptops kan installeren?
en dan heb ik het over een legale versie. ik weet wel dat sommige ict bedrijven het ook gebruiken.
 
Dat zijn bulk-licenties die meermalen (hoe vaak is afhankelijk van de licentie) gebruikt mogen worden omdat er 1 groot bedrag voor betaald is (eenmalig of op jaarlijkse basis). Kijk eens op http://www.microsoft.com/licensing/ : Open License en Open Value zijn licenties die hierbij (o.a.) mogelijk zijn. Overigens hebben niet alleen ICT bedrijven vaak dergelijke licenties: Ook niet-ICT bedrijven kunnen dergelijke licenties hebben (denk aan productiebedrijven, dienstverlenende bedrijven etc.)
Verder hebben bepaalde hardwarefabrikanten nog aparte licentie-overeenkomsten (Systembuilder en/of OEM, zie hier).
En dan zijn er (onder strikte voorwaarden) ook nog (goedkope) licenties mogelijk voor overheid, stichtingen, onderwijsinstellingen en andere non-profit organisaties.

Deze lijst is niet 100% volledig, maar dekt (naar mijn inschatting) zo'n 95% van alle bulk-licenseringsopties bij Microsoft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan