Windows 7 loopt na opstarten vrijwel onmiddelijk vast..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mvnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvnl

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Mijn computer liep de laatste tijd na het opstarten geregeld vast (begint met een blauw cirkeltje (zandlopertje) bij de taakbalk, het bureaublad, tot uiteindelijk niets meer reageert). Vaak blijft de muis, en soms zelfs de audio wel doorlopen, er reageert alleen geen enkel programma of windows onderdeel meer.
Nu heb ik woensdag mijn computer geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd, maar nadat ik 'm vandaag voor het eerst opnieuw opstartte na een lading updates liep alles vrijwel gelijk weer vast, en ik kan er maar niet vanaf komen..

Ik heb al:
- Chkdsk gedraaid (geen probleem gevonden)
- Virus/antimalware scanners gedraaid (geen probleem gevonden)
- Harde schijf getest met Seatools (geen probleem)
- Veilige modus geprobeerd (Windows draait prima)

Ik ben een beetje kwijt waar ik het nu nog kan zoeken, zeker aangezien er 2 dagen na een verse installatie toch niet heel erg veel mis kan zijn gegaan.. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of hoe ik zelf nog meer diagnostisch onderzoek kan verrichten?

Hoi,
in veilige modus prima?
zoekvak>typ>msconfig>enter>opstarten>vink hier alles uit en restart.
Herhaal de handeling en vink elke keer 1 optie weer aan, herstarten en dan de volgende. Dat doe je zolang totdat je de boosdoener gevonden hebt.
Welk antivirusprogramma heb je? M.a.w. welke programma's die mee opstarten heb je weer opnieuw geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Ik heb een hele lading aan virusscanners geinstalleerd om mijn externe schijven binnenstebuiten te keren na de problemen van de laatste tijd.. Het lijkt nu weer even iets beter te gaan nu ik eentje gedeinstalleerd heb. Kan een combinatie van virusscanners de boel direct laten vastlopen?
(Dat verklaart mijn problemen van vóór de reboot dan nog niet)

Zie deze post.
Meerdere virusscanner installeren is vragen om moeilijkheden. Virusscanners worden vrijwel altijd door de kernel aangestuurd omdat de meeste ook een pre-scanfunctie hebben, dus bestanden scannen voordat ze in het geheugen worden geladen.
Ik vind het dan ook niet gek dat je pc vastloopt als je er meerdere hebt geïnstalleerd.
Since patching the kernel is technically permitted in 32-bit (x86) editions of Windows, several antivirus software developers use kernel patching to implement antivirus and other security services. This kind of antivirus software will not work on computers running x64 editions of Windows. Because of this, Kernel Patch Protection has been criticized for forcing antivirus makers to redesign their software without using kernel patching techniques

Laatst bewerkt:
Volgens mij is je HDD het aan het begeven. Voor de zekerheid toch al je data even opzij zetten. Kijk eens in de bios of je nergens een HD Self-Test program hebt, en laat die eens even testen. Dan weet je zeker dat er al dan niet iets mis is met je HDD.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan