Windows 7 loopt steeds vast?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mvnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvnl

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
k heb een Asus N73, 4GB RAM i5 processor, 3 maanden oud, en sinds enkele weken loopt hij heel snel vast.
Firefox springt sowieso in no-time op 'reageert niet', maar vaak is het een kettingreactie en reageert ineens alles (inclusief windows explorer) niet meer, of loopt de boel compleet vast (geluid blijft dan hangen).

Ik heb al getest op virussen en spyware, geheugentest gedaan, schijf gecontroleerd, maar hier komt allemaal niets uit.. Ook heb ik Windows vorige week opnieuw geinstalleerd, wat ook geen verschil maakte.
Nu is de vraag waar het dan wel aan kan liggen en hoe ik hier achter kan komen?

ik zou maar eens terug sturen/brengen naar waar je hem gekocht hebt. Want dit lijkt mij een hardware probleem.

ik zou maar eens terug sturen/brengen naar waar je hem gekocht hebt. Want dit lijkt mij een hardware probleem.

Tja, ik ben er bang voor, maar dat is wel echt mijn laatste optie, want ik heb van oktober tot december zonder computer gezeten omdat de oude in reparatie was.. nu heb ik die net vervangen, en om weer weken zonder te zitten trek ik vrij slecht, zeker als t niet nodig is..

Save op exterbe schijf bijv. wat je wilt bewaren en zet de pc eerst terug naar de fabrieksstatus.
Heb je dan weer problemen?

Save op exterbe schijf bijv. wat je wilt bewaren en zet de pc eerst terug naar de fabrieksstatus.
Heb je dan weer problemen?

Is er een groot verschil tussen dat en Windows opnieuw installeren?
(En doe je dat ook door bij opstarten f8 in te tikken?)
Overigens is hij na een biosupdate en Windows update ineens wel sneller dan hij in tijden geweest is (maar ik juich niet te vroeg).
(Dat óf mijn gerommel in poging bij geheugenkaart te komen heeft deze weer op zijn plek gedrukt.. maar dan had ik tijdelijk in systeem ook moeten zien dat ik minder geheugen had, toch?)

Laatst bewerkt:
IOpnieuw installeren?
Geen idee hoe dta op je pc moet?
Pak je handleiding er voor bij.
Het kan zijn dat er een image op staat, welke je bij opstarten via een bepaalde toets kunt terugzetten.

Misschien moet je zelf wel een image branden.

Windows opnieuw installeren kan ook.
Maar dan dien je dus te beschikken over een originele installtiedvd.
Bovendien heb je dan niet automatisch alle toepassingen/progjes terug die wel in een image staan.

Nogmaals kijk wat je in huis hebt.

Windows opnieuw installeren kan ook.
Maar dan dien je dus te beschikken over een originele installtiedvd.
Bovendien heb je dan niet automatisch alle toepassingen/progjes terug die wel in een image staan.

Dat heb ik dus vorige week nog gedaan, Windows clean geinstalleerd inclusief standaard software, dus vermoedelijk is dat gelijk aan fabrieksinstellingen. Dat hielp alleen niet.

Als je de pc voor garantie inlevert, zal er toch de origenele versie op moeten staan ( fabrieksinstellingen).

Ik vraag me af of je die terug KAN zetten?

Je probleem is er dus niet vanaf het begin geweest.
Daarom ga terug naar de Afleveringsstatus.

Ja, maar volgens mij heb ik dat dus al gedaan.. althans, wanneer je de hele schijf formatteert en vervolgens Windows vanaf de boot-partitie weer helemaal nieuw installeert lijkt me dat gelijk aan de eerste installatie staan? (en dat is dus een originele versie waarmee hij gelevert is)

Hoi,

Als het goed is zal je toch back-up dvd's gemaakt hebben dat is tenminste de eerste melding dat je die moet maken , die krijgt bij ingebruikname van het notebook en dat is dus ook de fabrieksinstelling dan.

Laatst bewerkt:
In ieder geval is die mogelijkheid met de nieuwe installatie al verkeken!

In ieder geval is die mogelijkheid met de nieuwe installatie al verkeken!

Uhm nee? Ik meldde in mijn openingspost al dat ik (precies volgens de handleiding) de computer volledig herstelt/opnieuw geinstalleerd heb.
Dat zijn dus die fabriekinstellingen.

Hoi,

Waarom als hij die dvd's gemaakt heeft lijkt mij van niet,wel om hem te maken dat bedoel je zeker

Jep.. al heb ik dit keer gewoon de herstelpartitie gebruikt, die dezelfde inhoud bevat.

Hoi,

Nou als je daar zeker van ben ,en ik begrijp dat het nu wel goed gaat zou ik het zo even aankijken wel een goede internet beveiliging installeren mocht het nu weer verkeerd wederom terug naar fabrieks instelling en terug naar de winkel

Hoi,

Nou als je daar zeker van ben ,en ik begrijp dat het nu wel goed gaat zou ik het zo even aankijken wel een goede internet beveiliging installeren mocht het nu weer verkeerd wederom terug naar fabrieks instelling en terug naar de winkel

Tja, het lijkt nu echt beter te gaan, maar feit dat dat enigszins uit t niets kwam (net als dat t eerst slechter ging) stelt me niet echt gerust.. dus als er manieren zijn om hardware mankementen uit te sluiten hoor ik t graag.. voordat ie t nu ineens weken goed doet en dan net na de garantie de mist weer in gaat.

Hoi,

Je hebt toch de meest uitvoerbare test voor je hardware gedaan en mocht het aan de hardware liggen dan zal het geen weken duren eer je problemen krijgt en je hebt nog 21 maanden garantie dus een aantal weken maakt niet echt veel uit

Hoi,

Je hebt toch de meest uitvoerbare test voor je hardware gedaan

Welke is dat? :confused:
Hij wordt nu weer enormtraag, niet alleen qua software, maar ook Windows zelf (als ik in verkenner een map aanklik blijft ie tien minuten leeg voor er bestanden verschijnen), dus toch nog maar weer een keer herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan