Windows 7 Loopt vast en crashed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubish

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Ik heb een heel raar probleem met mijn pc,

Mijn pc stond aan, en ik was een dutje aan het doen. Toen ik wakker werd ging ik achter de pc zitten, maar op mijn pc stond opeens: bootmngr ontbreekt?
Terwijl daarvoor dus de pc gewoon aan stond, helaas heb ik niet kunnen zien wat dat heeft veroorzaakt.

Dus ben ik even in de bios gaan kijken, tot mijn verbazing was mijn primaire ssd(Waar windows op zit) verschoven van 1 naar 2, en de schijf waar mijn films documenten etc op zaten is de primaire hdd geworden. Dus de hdd's hebben zelf van plek geruild?!

Ik heb de SSD weer op primair geplaatst, en de pc kon weer normaal opstarten, MAAR na ongeveer 1min loopt de hele pc vast, zelfs in safe mode loopt het gewoon vast. En na ongeveer 15min ga de pc opnieuw starten, en 3 of 4x opnieuw starten gebeurt de zelfde probleem wat ik boven had gemeld, dat bootmngr ontbreekt..
Nog een raar ding is dat mijn google chrome user profile opeens gecorrupted is, dus mijn instelling,favorieten, etc zijn allemaal weg. Ik begrijp alleen niet hoe al deze dingen opeens kunnen gebeuren?
ik denk zelf aan een SSD failure, maar waarom is mijn chrome profile dan opeens corrupted?

Specs:

Moederbord: Asus M4A79XTD EVO
Ram: 2x 2gb corsair DDR3
Schijven: 1x Corsair SSD, 1x Samsung 1TB
Videokaart: Zotac 9800gtx

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Laatst bewerkt:
stop de orginele windows cd er in en vanaf hier opstarten, kies dan systeem herstel of repareren
waarschijnlijk bootini beschadigd

Laatst bewerkt:
Systeemherstel (zonder de DVD van Windows, maar met de F8 -veilige modus-) naar een moment van vóór het dutje al geprobeerd?

stop de orginele windows cd er in en vanaf hier opstarten, kies dan systeem herstel.
waarschijnlijk bootini beschadigd

Dat heb ik al geprobeerd, maar ik krijg dan de melding dat de besturingsprogramma niet kan worden gevonden,

De originele dvd is Engels en mij pc is Nederlands is dat misschien de reden dat het niet word gevonden?

Systeemherstel (zonder de DVD van Windows, maar met de F8 -veilige modus-) naar een moment van vóór het dutje al geprobeerd?

Dat lukt dus ook niet, want er staat dat er geen herstel is gemaakt, en ik niet terug kan.. :(

Laatst bewerkt:
ik zou toch maar eens opstarten vanaf windows 7 dvd en repareren.
misschien is er ook wel een segment van de primaire schijf defect waardoor bootini niet gelezen kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan