windows 7 minimaal starten voor maximaal gebruik resources

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil op mijn computer graag een extra account maken waarmee ik de computer kan opstarten.
Met dat extra account wil ik graag zoveel mogelijk resources vrijhouden om ongehinderd naar een video-livestream te kijken.
Echter, wanneer ik een nieuwe gebruiker aanmaak, heeft deze een bureaublad waarop items staan die ik niet ongestraft kan verwijderen (want dan ben ik die items ook kwijt op mijn initiële account). Ook worden er programma's automatisch mee opgestart (die door Windows zijn gekopieerd uit mijn initiële startup-folder?).

Kortom: hoe ga ik te werk om mijn doel te bereiken? Google heeft me nog niet succesvol op weg kunnen helpen?

Het lijkt er op dat in mijn nieuwe account de historie van de ingetypte URL's in Google Chrome zichtbaar is. Wanneer ik begin met het typen van een URL, doet Chrome al een voorstel welke ik bedoel...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo guidovanh,

Vanwege de systeem resources en de security, (en eigenlijk ook wel dat windows voor mij een soort van een kermis atractie is).
Heb ik vanaf het eerste begin voor me zelf een regel ingevoerd wat ik terug naar de basis of back to the baseline noem.
En dus windows uiteigenlijk zoveel mogelijk afbreek tot op het bot toe, en alleen wat nog nodig is overblijf en opstart.
En dan weer op bouwen naar een meer eigen windows.
Denk nou niet dat je bedoeld om zo ver te gaan hoor maar het gaat om het idee.

Bijvoorbeeld een internet browser, de eerste vraag is waarvoor heb je hem nodig, en het andere van de browser heb je dan niet nodig.
(auto(url)-suggestion, auto-complete, history, cookie's, trackers, scrips enz)

Zelf vind ik het b.v irritant als er ergens tussendoor een auto-update begint te downloaden en installeren met name als windows dat doet.
En doe de updates dus liever handmatig maar voor iemand anders is dat meschien nou net weer erg lastig.
Zo heb ik b.v geen Google Chrome maar Pale Moon (www.palemoon.org).
Omdat je natuurlijk ook je eigen voorkeuren voor windows heb kun je voor je zelf zeggen ik wil die dingen allemaal in windows hebben.
Daarmee bepaal je wat voor jou dan de basis lijn wordt in windows, en van daaruit ga windows steeds meer stroomlijnen door al het andere aan te passen wat je b.v toch niet gebruik en nodig heb.

Tja een extra account is het nog steeds de zelfde windows installatie, een tweede windows is meschien wat handiger en is zo gemaakt door de partitie te copieren en opstartbaar te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan