Windows 7 mounten en installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Berichten
117
Hallo,

ik wil windows 7 graag opnieuw installeren, maar dan door de .iso te mounten met deamon tools en dan de setup te volgen. Werkt dit? Want ik kan niet veel over deze manier vinden op internet.

Alvast bedankt
 
Volgens mij kan dit niet. Omdat bij het herinstalleren van Windows, je programfiles map wordt geleegd. Dit betekend ook het programma daemontools.
Waarom brand je de .iso niet gewoon op een schijfje van een halve euro?

Edit: hetzelfde principe als vertellen aan windows dat de c schijf geformateerd moet worden. (dit kan niet omdat windows hier zelf op geinstalleerd is)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nu geen schijfje heb en omdat het op mijn oude pc wel gelukt is. Daarom vroeg ik me af waarom dit niet besproken werd op internet.
Ik zal even beschrijven wat er gebeurt. Eerst run je de setup en dan gaat hij eerst allerlei bestanden uitpakken en klaarmaken, dan start hij opnieuw op en verloopt de installatie zoals hij normaal verloopt. En het is me vaker dan 1x gelukt op deze manier. Is er iemand anders die het ook altijd op deze manier doet?
Ik heb trouwens een custom install gedaan (dus clean install), en na het installeren had ik een lege windows maar wel met een windows.old map
 
Laatst bewerkt:
Gouden tip: klik op de homepage op de nieuwsbrief;)
 
Ja ik heb de nieuwsbrief al gelezen, maar het gaat me erom of het kan door de image te mounten. Het is toch interessant dat het wel lukt bij mij terwijl het niet mogelijk zou moeten zijn?
 
Nee, dat gaat niet omdat die gemounte ISO dan na het initialiseren van de installatie en de reboot die dan volgt, weg is.
 
Maar toch is het me meerdere malen gelukt. Kan de pc het niet even in z'n ramgeheugen hebben gezet ofzo?

EDIT: dit is trouwens niet waar, want de map windows.old was het resultaat. Hier stond nog wel allerlei rommel van de vorige windows 7 in, dus ook de iso neem ik aan.
 
Laatst bewerkt:
Na de reboot leest de installatie niet meer van de CD maar van de naar de harddisk gekopieerde bestanden.
Je kan echter op deze manier GEEN clean installation doen waar je eerst de C schijf formatteert... maar een herinstallatie waarbij er dus een Windows.OLD directory gemaakt wordt, moet op die manier dus WEL lukken.
 
Okee nu snap ik het. Maar het formatteren is niet echt nodig toch? Ik herinstalleer windows nu alleen omdat ik teveel rommel heb geïnstalleerd en opnieuw wil beginnen.
 
Registermeldingen worden inderdaad ook vers aangemaakt, dus anders dan een vollere harddisk is het inderdaad niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan