Windows 7 naar windows xp Compaq cq71 + mbr

Status
Niet open voor verdere reacties.

d216136

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
50
Goedemiddag,

Recent problemen gehad met mijn compaq cq71.. besturingssyteem geheel in de war door registry aanpassingen.. kan gebeuren. Echter,
- systeemherstel werkte ook niet meer.
- Herinstalleren van de compaq hersteldisks werkte niet.. het systeem bleef eindeloos herstarten..
- x64 xp kreeg ik niet aan de praat.. x86 trouwens ook niet
- master boot record was kennelijk stuk, herpartioneren en lukte ook niet meer.. (partition magic / fdisk beide werkten niet)
- Ubuntu installeren lukte wel... maar daarop draait niet alles.. (sims 3 is in ieder geval problematisch)
- uiteindelijk de schijf geheel geleegd met active kill disk waarmee alles (partities etc) werd opgeruimd.
- bootable xp64 deed het nog steeds niet.. / kon ik niet installeren.
- de herstel disks geleverd door compaq konden nu wel succesvol worden gebruikt... Ik heb nu dus weer win7 op de machine staan.

Heel verhaal inderdaad... waarop ik graag - om verder te leren - commentaar op krijg.

De echte vraag die ik nu nog heb is waarom ik XP niet op de compaq cq71 kan installeren. Eigenlijk ben ik een XP fan en wil dat op al mijn machines maar kan dat niet meer op nieuwe machines worden geïnstalleerd of wel? zo ja hoe?

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan