windows 7 niet automatisch in domein hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

js2010

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Berichten
34
Beste helpers,

Ik heb een domein controller alleen als ik in mijn W7 computer een internetkabel stop dan meldt hij zich automatisch aan op mijn domain network hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurd.

MvG
jordy
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik neem dat de DC(Domain Controller) ook de DHCP-Server is?
 
Goede vraag van Nicj56, want een pc wordt niet automatisch bij een domein aangemeld, daar moeten altijd acties voor gedaan worden dus moet je probleem wat anders zijn. [Ik ga er vanuit dat je de W7 computer niet bij een windows domein hebt aangemeld.]

Ik ga er dus (net als Nicj56) vanuit dat je als 'probleem' bedoelt dat de DHCP server functionaliteit van de DC een ip-adres, DNS-server, standaardgateway en DNS suffix toewijst aan de W7 computer. Daar is geen oplossing voor (er kunnen geen 2 DHCP servers op 1 netwerk actief zijn), dus zul je moeten uitwijken naar vast instellen van ip-adres, DNS-server en standaardgateway op de W7 computer. Natuurlijk een ip-adres kiezen dat 'vrij' is (dus niet wordt uitgegeven door DHCP server functionaliteit van de DC) maar ook niet overeenkomt met vaste ip-adressen van andere computer/apparaten (de DC zal er bijvoorbeeld een hebben, en misschien een netwerkprinter ook).

Overigens zie ik het probleem niet met een ip-adres etc. die toegewezen door de DC, maar mijn beleving is niet de jouwe, natuurlijk.

Tijs.
 
Reactie op Tijs en Nicj56

Beste Tijs en Nicj56,

ik zal wat specifieker zijn met mijn vraag ( moest gisteren in alle haast mijn vraag omschrijven)

Op onze server hebben wij een DC die inderdaad ook een DHCP is, bij ons bedrijf mogen er maar 5 computers in het domein hangen omdat we met onze huidige licentie van de virusscan ( die op de server geinstalleerd is ) maar 5 computers in het domein mogen hangen ( omdat we maar een licentie hebben van 5 domeincomputers)

Maar wat ik bedoelde is als jij in een Windows 7 computer een internetnetkabel stopt gaat hij automatisch netwerken detecteren, dus als je een domein hebt dan detecteert hij automatisch het domein ( dan staat er inplaats van "netwerk" " ons domein naam" kan je terug zien in netwerkcentrum ) dus dan heeft hij de computer al in de server bij de domeingroep gezet. dus dan is er weer een licentie vanaf. en bij Windows XP moet je hem zelf eerst handmatig aanmelden bij het domein voordat hij lid is van het domeinnetwerk en bij Windows 7 gebeurt dit automatisch als je een internetkabel in een computer stopt ( snappen jullie het nog een beetje :p)

en dan was mijn vraag om er voor te zorgen dat hij niet automatisch het domeinnetwerk detecteert.

Ik hoor het wel:D

B.v.D

Met vriendelijke groeten,
Jordy
 
Sinds wanneer wordt een computer automatisch bij een domein aangemeld? Daar horen altijd nog handmatige acties bij (zoals aanmaken computeraccount in domein, aanpassingen via Systeemeigenschappen -> Computernaam danwel melding Netwerkcentrum en dan aangeven dat het een bedrijfsnetwerk gaat en dan aanmelden op het domein, maar ook dan moet je een account met administrator rechten op het domein opgeven).

Als je bij het aansluiten van die netwerkkabel aangeeft dat het (bijv.) om een Thuisnetwerk gaat, dan gaat er zowiezo ook geen vraag ontstaan over aanmelding op het domein.

Samenvattend: Ik denk dat je je vergist. [Natuurlijk kán ik het fout hebben, maar dat hoor ik dan nog wel.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan