windows 7 niet compatibel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
ik heb een oudere laptop met windows XP nu deze geen updates meer heeft wil ik er windows 7 opzetten(legale versie) als ik dit wil doen krijg ik de melding dat deze niet kan geinsteleerd worden omdat hij niet compatibel is voor mijn laptop kan dat? zou een versie van windows vista dan een optie zijn? wat moet ik nu met mijn oude laptop die nog perfect werkt?

Je kan de Windows systeemeisen in dit topic bekijken http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/151651-Windows-systeemeisen?s=

Het zou mooi zijn wanneer je Vista kunt laten draaien maar met XP kan je nog oudere apparaten aansluiten en mogelijk een paar programma's gebruiken die het onder Vista niet doen.

Met XP ben je verzekerd van drivers voor de laptop zelf. Kijk maar op de website van de fabrikant en je zult zien dat de meeste drivers en stuurprogramma's niet verder gaan dan XP.

XP is niet veel onveiliger zonder ondersteuning als je bedenkt dat je maar een klein deel van de mogelijkheden benut. Jou laptop zal dus gewoon perfect blijven werken. Neem zelf de nodige maatregelen om de integriteit te waarborgen. Een veiligheid lek of kwetsbaarheid wil nog niet zeggen dat iets is veranderd of binnengedrongen. Dat je geen XP meer moet gebruiken is dus een beetje overdreven.

Als Win 7 niet compatibel met je laptop dan is Vista dat waarschijnlijk ook niet.
Download Windows Upgrade Advisor om uit te vinden wat je allemaal mist op je huidige laptop om Win 7 of Vista te kunnen installeren of stabiel te kunnen draaien.
Met XP is trouwens niks mis mee, de pc van m'n vrouw draait nog op XP SP3 en zelf heb ik een dualboot van Win 7 en XP. Afkloppen, de laatste 10 jaar geen virus gezien op wat onschuldige spyware na.
Als je maar zorgt dat je 3th party software regelmatig ge-update wordt en gebruik zo weinig mogelijk software van MS. Zorg dat je FireFox b.v als browser gebruikt en niet IE van Microsoft. Zorg voor een goede gratis virusscanner zoals Avast b.v. en zo kan ik je nog wel een paar aanbevelingen doen (Mbam en SpywareBlaster b.v.) . Jijzelf bepaalt hoe veilig of onveilig jouw pc is, met wat gezond verstand kom je een heel eind, ook zonder updates van MS.

Laatst bewerkt:
Er zijn meer besturingssystemen dan Windows op deze aardkloot.

Je zou eens een linuxdistro moeten uitproberen. Je kan uit veel smaken kiezen, en er zitten er genoeg tussen die voeldoen voor een oude computer. Deze worden gewoon van updates voorzien, zodat je qua O.S. up to date blijft. Zo kan je dus gewoon veilig blijven internetten etc. met een je oude computer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan