Windows 7 of 10??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik werk al jaren, met tevredenheid, met mijn laptop op windows 7.
Maar die popup van windows 10 word ook al hardnekkiger.

Nu heb ik 2 vragen:
1: Kan ik die popup ook uit zetten?

(ik heb gegoogled, maar kom niet verder dan tips om die update te verwijderen en uit te zetten, maar dat werkt blijkbaar niet meer)

2:
Updaten naar W10 is dat een verbetering tov W7?
Of een risico? Als in dat het niet beter is/word dan wat ik nu heb?
 
Microsoft lijkt inderdaad wat hardnekkiger geworden met windows 10.
Ik zou, als je toch overweegt om hem ooit te nemen, adviseren :

Maak een backup van je harddisk
Upgrade naar Windows 10
Zet daarna (eventueel) je backup terug.

Zo kun je ten eerste kijken of windows 10 wat is en ook heb je dan in ieder geval nog gratis geactiveerd en kun je windows 10 later gewoon weer opnieuw installeren, ook als de gratis periode voorbij is.
 
1: Kan ik die popup ook uit zetten?
Kijk eens hier

2:
Updaten naar W10 is dat een verbetering tov W7?
Of een risico? Als in dat het niet beter is/word dan wat ik nu heb?


Ik zelf vind windows 10 mooier dan windows 7, maar dat is persoonlijk. Er is gen risico aan verbonden, en als het niet bevalt kan je voor een bepaalde tijd ook nog terug naar je vorige windows installatie.
 
Probeer je hem een maand, vind je het niks zet je hem gewoon terug.
 
Thanks both!

Na kerst heb ik een weekje vrij....
Ik zal er nog even over nadenken en dan eens bekijken of ik hem ga upgraden of niet.

Ik ben namelijk een beetje huiverig voor het: "Waarom iets veranderen als het goed werkt" idee
 
Moeten?? Lijkt me stug, er zijn nog andere besturingssystemen.

Ik zou eerst eens goed kijken of wat je nu met windows doet niet met bv Linux kan ...
 
@Leon, nee ik blijf gewoon bij Windows :)
Maar toch bedankt voor het meedenken qua opties
 
Ik ben na enkele weken Win 10 teruggegaan naar 7. Als je hier op het forum in de sectie Windows 10 rondkijkt, dan zie je dat het wemelt (en dan bedoel ik echt wemelt......) van problemen. Als je al naar 10 gaat overstappen, wacht dan tot mei / juni volgend jaar. Microsoft heeft dan inmiddels zoveel probleemrapporten binnengekregen en daarop natuurlijk naar vermogen gereageerd (lees : gerepareerd) dat de kans op een instabiel systeem met de dag afneemt.
Zorg, zoals eerder in dit topic geadviseerd, iig. voor een volledige systeemmirror zodat je snel terug kan naar 7 als 10 niet bevalt.

Wat concreet je vraag naar een verbetering betreft : nee, ik vond en vind 10 geen echte verbetering t.o.v. 7: het ziet er allemaal wel weer frisser en gelikter uit, maar dat ik nu echt dingen tegen ben gekomen die in 10 opeens beter gaan dan in 7 gingen, ik heb ze niet kunnen vinden. In 10 had ik in die maand dat ik het gebruikte regelmatig een vastloper (BSOD) en nu ik weer terug ben naar 7 is mijn systeem weer zo stabiel als een blok graniet. Ik denk dus dat ik Win 10 pas toe ga passen op een volgende machine of misschien in de zomer nog 1 keer probeer en dan maar hopen dat de probleempjes voor mijn hardware dan inmiddels zijn opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Zolang je de upgrade maar doet vóór 29 juli 2016.
Of je daarna windows 7 of 8 direct weer terugzet maakt dan niets meer uit, maar dan heb je in ieder geval je gratis windows 10 binnen (die dan ook gratis blijft als je hem later weer opnieuw installeert)
 
Win 10 gratis upgraden , daar een kopie van maken en dan weer terug naar windows 7 lijkt mij de beste suggestie.
Maar maak dan wel eerst een kopy van win7 maken want er zijn te veel gevallen waarbij het niet lukt om van win10 terug te gaan met het MS-mechanisme. Dus niet vertrouwen op de faciliteit van win10 om binnen een maand terug te kunnen naar het oorspronkelijke os.
Persoonlijk ben ik nog al gecharmeerd van de back-tool easeus Todo, maar er zijn vele goeie backup-tools die dit werk uitstekend doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een moeilijke kwestie en thema bij welke sommigen zullen alleen maar windows 10 kant upgrade kiezen en sommige zullen dat niet doen :(

Soms vraag ik me zelf ook af hoezo/waarom dat zo is ?? en waarom moeten wij hier zooveel discuteren over deze windows 10 upgrade probleem ?
terwijl zelf Microsoft eigen woord uitgesproken heeft waarop wij opletten moeten bij evt. W10 upgrade overgang enz.. dat heeft ook de consumentenbond gedaan en ook security.nl en vele andere nog bekende bedrijven enz..
Window 10 is het nog steeds niet helemaal officieel in de verkoop en nog steeds niet stabiel zoals dat te horen en te lezen rond is, waarom dan moeten wij dat via push-upgrade's onze goed werkende systemen met andere OS doen ? en
vervolgens een system prop-vol met compatibiliteit ( compatibiliteit zacht uitgesproken ! ) plus vele andere onzekerheden krijgen enz..enz..etc..

Dat is dus een zeer actuele thema niet alleen maar hier maar ook rond op de wereld vergelijkbare forums etc..

Hieronder als je maar een aantal(-tje ! ) artikelen volgt dan krijg je soms kippenvelen van :(

1)- Automatisering Gids
2)- Automatisering Gids ( deel 2 ! )
3)-Security.nl+Consumenten Bond
4)- Consumenten Bond
5)- en vele ontelbare andere nog .. :(
 
Laatst bewerkt:
Royonix, ik ben het helemaal met u eens. Er wordt enorme druk uitgeoefend door MS om ons allemaal naar win10 te krijgen. Niet omdat win10 beter is dan win7, maar omdat het businessmodel van MS dat zo wil. Softwarebusiness is dan ook een heel vreemde business. Software slijt niet zoals bijv. een auto slijt. Een auto gaat kapot en dan moet je een nieuwe kopen. Dat is niet het geval bij software. Dus moeten softwarefabrikanten steeds nieuwe marketingtrucs bedenken om toch nieuwe inkomsten te genereren. Met win10 is MS overgestapt op een ander verdienmodel dan voorheen. Ze willen met win10 min of meer de lock-in-situatie van Apple kopieren. Zoveel mogelijk de klant binden en zo veel mogelijk over de klant te weten komen zodat er gericht reclame gemaakt kan worden. Win10 gratis??? Niets is gratis. Je betaalt alleen in een andere vorm.

Ik zeg niet of dit goed of slecht is, dit is zaken doen.
De vraag is wel of u zich wilt laten sturen door een softwarefabrikant, of liever zelf uw eigen beslissingen neemt (voor zover mogelijk :)
tenslotte dit: een gouden regel in de ICT is: als het werkt en u bent tevreden met zo als het is, verander dan niets.
 
Ik ben ook van windows 10 teruggegaan naar windows 8.1 wel te verstaan.

Ik had echt problemen met vlotheid in windows 10 en ik ben aan het twijfelen of ik ooit nog de overstap naar windows 10 maak bij aankoop van nieuwe laptop.

Ik vind dat bedrijven niet moeten beslissen wat wij moeten doen maar juist het omgekeerde...
 
Yep zo is dat ...:( mooie tijden laangzaam droppelen ze naar de maan :( strakjes zullen wij apart van alle andere verplichte betalingen zoals stroom/pakket-abonnement/ enz... enz..
window 10 per-maand ook moeten betalen ... ( en dat is wel bekend ! ) ..
Zal dan Windows 10 laatste OS blijven/worden ?? ... zullen wij ook dan levenslang deze OS blijven betalen ?? ...:D zal Microsoft ietsjes meer dan multimiljonair worden met deze duurste ooit windows ?? en wij dan ??
zullen wij eens wel moeten denken als wij tandstokers willen kopen wat dat kost? of wij moeten voor w10 maand-betaling bewaren ??
Met deze aankomende windows zijn wij onderweg van A naar B.....eter ..of ?
Push/pak maar/dit is beter !/ w10 is je toekomst ! ... zijn wij met zoiets op weg naar vooruitgang ?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het e.e.a. relatief is.
Ik vermoed dat Win 10 het snelste (en beste) MS OS is dat ooit is gebouwd, alleen...........
vermoedelijk hebben niet alle hard- en softwarefabrikanten van elk schroefje, moerje, stukje software van BESTAANDE configuraties deze helemaal naar Win 10 geoptimaliseerd.
Dat zal o.a. de reden zijn dat (een fors aantal) mensen kleinere en grote problemen ondervindt met Win 10.
Ik vermoed echt dat de nieuwste machines en de software van nu en straks helemaal Win 10 gereed zijn en er dus geen problemen meer zullen zijn.
Ik denk dat in de loop van 2016 de problemen als een nachtkaars uitgaan.

Maar tot zeker in 2017 blijf ik braaf mijn probleem -en foutloze Win 7 draaien :D
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook op een van de mooie Linux versies overgaan; als server draait ie hier al jaren.. als desktop heb ik nog Win ivm wat software die nog niet ondersteund wordt. Maar er wordt steeds meer ondersteund.
Kijk maar eens bij de productivity waar MS Office onder valt:
https://www.codeweavers.com/compatibility/toplists/voted/?cat=4

Heb een trial ervan geprobeerd en kon Office 2010 probleemloos aan de praat krijgen.
Je kunt ook zelf met Playonlinux of Wine stoeien tot het werkt, das meer werk, maar wel vrij, Crossover kost 48 euro en dna kun je daar mee een tijd vooruit een schijntje tov een Ultimate Win versie (als je geen OEM mee geleverd krijgt..).
De Linux versie die je kiest is een kwestie waar je van houdt....
Lastige bediening? Onzin... eenmaal geinstalleerd, wat steeds vaker zonder problemen gaat (*) lijken een aantal versies qua menus op Windows...

(*): Dat Windows zelf niet zonder problemen is... bewijst dit forum.. het staat vol van de Win problemen....
Mijn server (Linux) heeft ruim3 j zonder problemen gedraait, met alle updates erbij, pas een verse nieuwe hogere versie er op gezet.
 
Druk door fabrikanten geldt niet alleen voor Microsoft maar voor alles. Probeer bv nog maar eens aan een nieuwe firmware te komen voor een Philips tv die ouder is dan 2-3 jaar. Wordt niet meer ondersteund. Niet omdat het te oud is, maar omdat mensen anders niet meer snel een nieuwe tv kopen. En uiteraard hetzelfde voor andere apparatuur die makkelijk zo gemaakt kan worden dat het jaren meegaat, maar bewust van mindere kwaliteit wordt gemaakt.

En misschien ook nog wel begrijpelijk. Want als je als bedrijf een produkt gaat maken wat 20 jaar of langer meegaat, dan ben je binnen 10 jaar failliet omdat niemand een nieuwe hoeft aan te schaffen. :)


@Andre: Linux is leuk, ik gebruik zelf Zorin OS op een oudere ex-XP laptop, maar zolang 90% van de games het niet ondersteund, zal het er nooit echt helemaal doorkomen ben ik bang.

gast0225 : Dan betaal je in 2017 wel de hoofdprijs voor Win 10 tenzij je met illegale versies gaat werken.
 
De andere kant even laten horen, inmiddels uit mijn hoofd 10-12 systemen gedaan en 0% problemen !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan