Windows 7 of 10??

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Buick : in 2017 is mijn huidige laptopje inmiddels ruim 4 jaar oud en wellicht aan vervanging toe. Dan krijg ik een volledige legale Win 10. Vermoedelijk is Win 10 dan inmiddels net zo stabiel als 7 nu is op de meeste machines.
@Terrarabo : geluksvogels zijn er altijd. Het is denk ik een beetje struisvogelpolitiek om voorbij te gaan aan het overvolle Win 10 forum hier op de Helpmij en daarnaast de vele (honderd) duizenden op het w w w die het een of andere probleem of problemen met Win 10 ondervinden (waaronder ik op mijn slechts 2 jaar en 2 maanden oud zijnde laptop).

Win 10 is simpelweg nog niet voor alle hard -en software perfect en ik denk dat mijn laptopje van 2 jaar en enkele maanden niet tot de oldtimers gerekend moet worden. In die zin ben ik dus zwaar teleurgesteld in Win 10, of misschien moet ik zeggen : in de softwareproducenten van de op mijn laptop draaiende software. Dan zou het niet eens aan Microsoft alleen liggen (wat ik ook niet denk).

Begrijp mij vooral niet verkeerd. Ik ben geen tegenstander van Win 10, integendeel, de maand dat ik het heb geprobeerd was ik best aangenaam verrast door de looks, de 'verfrissende' manier van werken etc. etc. Probleem was alleen dat op mijn systeem Win 10 niet soepel draaiende te krijgen was. Dat is mijn enige probleem met Win 10. Dus puur een persoonlijk probleem en geen aversie tegen Win 10.

Laatst bewerkt:
@Andre: Linux is leuk, ik gebruik zelf Zorin OS op een oudere ex-XP laptop, maar zolang 90% van de games het niet ondersteund, zal het er nooit echt helemaal doorkomen ben ik bang.
Zorin OS... die heeft een aardig Windows-desktop feel.... (obv Ubuntu die weer van Debian afgeleid is... die gebruik als server)
Spelletjes, doe ik zelf niet dus geen echt goed idee:
https://www.google.nl/search?q=linu...i64.866j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Mijn zoon doet wat met SteamOS en dat loopt best aardig begreep ik, verder kun je met Wine/PlayonLinux vaak een heel eind komen...
Je zou nog heel lang met Win7 vooruit kunnen, houd ergens vast een keer op...
Wellicht is het tegen die tijd dat je met Win7 niet meer uit de voeten kunt Linux een stuk verder? (Je zou iig dual boot kunnen doen, alleen gamen onder Win7 zolang als het kan..).

Volgens mij staan er in het W7 forum meer problemen dan in het W10 forum ;-)
Het bestaat natuurlijk ook al langer, maar toch, geen enkele versie is zonder problemen.

Ik heb voor nu, voor mezelf besloten om toch maar bij het goed draaiende en stabiele W7 te blijven op deze laptop.
Mocht ik me over een paar maanden bedenken, of over een poos (paar jaar over gaan naar een nieuwe laptop, zal ik alsnog overstappen op W10.

Maar voorlopig nog maar even niet.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips en links!

@gast0225
@Terrarabo : geluksvogels zijn er altijd. Het is denk ik een beetje struisvogelpolitiek om voorbij te gaan aan het overvolle Win 10 forum hier op de Helpmij en daarnaast de vele (honderd) duizenden op het w w w die het een of andere probleem of problemen met Win 10 ondervinden (waaronder ik op mijn slechts 2 jaar en 2 maanden oud zijnde laptop).

Ik heb anders ook al een stuk of 10 succesvolle installaties gedaan, draait allemaal als een zonnetje. En volgens mij komt dit meer dan genoeg voor.

Welja, je ziet alleen de ellende, is altijd zo.

En ik denk dat verder de helft van de "klachten" veroorzaakt worden door onachtzaamheid.

Laatst bewerkt:
+ onwetendheid .. (klinkt en is net wat anders...).

Wij overschatten vaak hoe veel tijd anderen bereid zijn er in te stoppen qua tijd in een pc/software...
Ik koop hem dus MOET in in 1x goed zijn; het besef dat veel problemen pas duidelijk worden als Win10 (maar ook eerdere Win-versies) uitgebracht worden is er amper.
Ben zelf geen MacOS aanhanger, maar daar zijn de gebruikers vaker tevreden is mijn indruk. Over Linux hoef je bij de Win doelgroep die er geen energie in wil stoppen al helemaal niet meer zijn...

Laat ik dan wederom een duit in het 10-zakje doen.
Toen ik in het voorjaar de compatibiliteitscheck door de Win-10 vooraankondiger liet doen, kreeg ik een 100% "GO" van Microsoft. Wellicht logisch ook op een laptop met een I7, een GTX 780 videokaart, 32 gig ram en Win 7 Pro.
Des te teleurstellender was het dat ik regelmatig een hangend Win 10 had (1x in de 3 tot 5 dagen) én daarnaast een tergend langzaam startende browser. Tel daar een paar kleinere andere onhebbelijkheden die ik in 10 tegenkwam bij op, gooi het een in grote pan, roer enige tijd en je komt tot de conclusie dat Win 10 het (voor mij) nog niet 'is', zeker als je het wegzet tegen een oerstabiel en niet kapot te krijgen Win 7 pro.
Dat het bij veel mensen wel goed gaat is mooi, heel mooi, maar het gaat bij heel veel mensen ook erg mis. Zonder een naam te noemen, zag ik vandaag bij een Helpmij-kanjer in zijn signature Win 10 staan, samen op een rij met 2 andere geschiedkundige rampen..............

Om te voorkomen dat ik wellicht goedbedoelde adviezen ga krijgen : ik heb zowel een upgrade, alsmede een kale installatie van 10 uitgevoerd. De problemen deden zich ook voor, na de kale installatie. Het ligt ongetwijfeld aan één der componenten van mijn hardware, maar om nu als een dreuzel achter een kudde aan te sjokken en te blaten dat Windows 10 "Het" is, nee, zover zijn we nog niet....... :D

Laatst bewerkt:
Dat probleem wordt meestal veroorzaakt door drivers die nog niet helemaal compatible zijn en voor zover ik weet speelt dat al sinds windows 95. (ook daar was windows er al eerder dan alle drivers)
Zal uiteindelijk ook wel weer goedkomen hoop ik.

@Andre het is vaak geen kwestie van tijd in willen stoppen, maar de meeste Linux users gaan er vanuit dat de gemiddelde windows gebruiker niets anders doet dan beetje mailen, internetten en muziek of film streamen. En dan is Linux handig en makkelijk. Maar zodra je meer wil als particulier (bv recente games spelen) dan houdt het al op. Je kunt dan wel proberen om via Wine te werken maar dan ga je dus feitelijk Linux draaien om van daaruit Windows te emuleren. :D

Bedrijfsmatig weet ik uit ervaring dat veel bedrijven op maat geschreven software gebruiken die gewoon niet te porteren is naar Linux. Om nog maar te zwijgen van de problemen waar je tegenaan kunt lopen wanneer je Linux goed op een Windows domein wilt laten werken.

Wat betreft Mac OS, tuurlijk zijn de users tevreden. Het is erg stabiel. Maar dat kan ook niet anders als het hele OS wordt geschreven om uitsluitend op geselecteerde Apple hardware te draaien. terwijl Windows op ontelbaar veel combinaties van elke denkbare (al dan niet getweakte of overgeklokte) hardware moet draaien; liefst out-of-the-box.

Niet dat ik nou echt fan ben van Windows/Microsoft, integendeel... ik heb ook genoeg narigheid met W10 en zal het zeker op mijn gamepc niet installeren.

Maar ook Mac OS of Linux zijn niet zaligmakend. ik ben tevreden met Zorin, maar op het moment dat de standaard installatie niet goed werkt (en dat overkomt me regelmatig bij oudere systemen) of er moeten speciale zaken geïnstalleerd worden, dan zal de gemiddelde gebruiker gillend weglopen bij het zien van alle apt-get en andere instructies.

Uiteindelijk is Windows 3.11 nog steeds de meest stabiele Windows geweest. :d

apt-get .... komt me bekend voor.... ;)

Alleen windows 85... die heb ik vast gemist... :D

Tja... zoals ik al schreef tis maar net hoeveel energie je er in steken wilt.... laat daar de keuze dan ook maar vanaf hangen van welke club je lid wilt worden.... MacOs, Win, Linux...

Ik ben windows gebruiker maar ik kan echt niet leven van w10, windows heeft het os echt verkr*cht...

Sorry maar programma's en onderdelen en apps en onderdelen naast elkaar laten leven, dat vind ik zelfs nog erger dan heel het windows 8 en windows 8.1 gebeuren.(ik heb veel liever programmas en onderdelen)

Ik vind ook dat windows 8.1 stukken vlotter verloopt dan windows 10 en zonder van die nare geluidscrashes die ik niet kan plaatsgeven(recente drivers, up to date systeem, geen andere problemen)

Daarom heb ik beslist om terug naar windows 8.1 te gaan ik vind dit zelfs nog een beter os dan windows 7 maar niet beter dan windows xp.

Ik heb al geprobeerd om linux te installeren maar specifieke software voor mijn gps en dergelijke draaien niet zelfs niet met wine ook het gemist van office is een grote, zeker nu ik nog school volg.
Vandaag loop ik weer vlot met windows 8.1 en is het mijn vertrouwde omgeving terug die ik nog lang wil houden.

:thumb: Het is altijd mooi dat mensen eigen woord kunnen uiten toch ?? :D:thumb:

Waarom zullen ze accepteren iets wat niet te doen is, en als maar individuen tussen allemaal bewonderen iets wat niet te doen is dan is door geschiedenis ook bewezen is,
dat slechts een kleine groep welke door tijd zelf zal beseffen dat geen gelijk heeft ...:P:P :D

* ......... People they just hold their own affairs and that they often cite word negligence, let them rest!
That group is still in the minority! .........* ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan