Windows 7 of Tiny Xp op welke pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

GulfO1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
131
Hallo iedereen,

zijn er mensen die ervaring hebben met uitgeklede versies van windows xp zoals TinyXp.
Heeft het nut om een dergelijk OS te draaien op een onderstaand systeem?

Zie ik veel verschil tussen een gewone versie van XP in games? Waar zie ik verder nog verschil? En hoe draait windows 7 op oudere hardware zoals in systeem 2?

systeem 1:

Q9400S nog niet overgeklokt

9600GT 512mb

4GB Kingston HyperX DDR 800 CL4

Systeem 2:

AMD Athlon 3200+ @ 2,43GHz

Ati Radeon HD3650 512MB

2 GB Kingston Value Ram DDR400 CL3
 
Op beide systemen draait Windows 7 uitstekend, geen enkel probleem.

Tiny XP is leuk voor een oude P3 of zo met 256mb intern geheugen

Gaat het er om je pc zo optimaal mogelijk te laten draaien met gamen, neem dan Game Booster

http://www.iobit.com/gamebooster.html

Schakelt alles wat overbodig is voor het gamen uit.
 
Laatst bewerkt:
Dacht altijd dat dit soort programma's onzin waren maar heb ff gegoogled en het blijkt toch een nuttig programma.Thanks:thumb:

Verder nog iemand ervaring met TinyXp en wat het opleverd in tegenstelling tot XP, Vista of Windows 7

Gulf
 
tiny

Hé,

je kunt ook tiny 7 nemen, dat tiny alleen voor een ouwe P3 of zo zou werken is een beetje een rare veronderstelling. Tiny zijn gewoon extreem gestripte versies (Win 7 past op 1 CD). Bij tiny XP heeft dat of kan dat wat vervelende bijwerkingen hebben mbt drivers, dotnet dingen of zo. Maar ik moet zeggen met Win 7 tiny ben ik suuuper tevreden.

Trouwens, ik ben al een fan van dit soort versies sinds 98lite, het bewijs destijds dat IE wel degelijk los te koppelen was van het OS (Win98).

Success !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan