Windows 7 ondersteunt mijn HP laserjet 6L printer niet. Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Zal je wel geprobeerd hebben maar hier staat de driver voor win 7

Laatst bewerkt:
M.b.t. je probleem:
a. Driver zitten gewoon in Windows 7 zelf. Zie de instructies hier hoe de driver geïnstalleerd te krijgen.
b. De Laserjet 6L ondersteunt PCL 5. Je kunt dus altijd alternatief kiezen voor een printer met een PCL 5 driver. Denk aan een HP Laserjet III etc.
c. Je kunt (alleen in Internet Explorer) gaan naar de Windows update Catalog en daar zoeken naar drivers. In jouw geval levert daar zoeken naar "Laserjet 6L" de drivers al op. Voeg de te downloaden driver(s) via Toevoegen toe aan je 'winkelmandje', klik op "Mandje weergeven" en klik dan op Downloaden. Het komt dan in zijn eigen map(pen) op je harddisk terecht, bijv. de map "Microsoft driver update for HP LaserJet 6L". Het daarin aanwezige .CAB bestand kun je dan openen in Verkenner en alles wat er in staat plakken/slepen naar een map, zodat je het ook installeren kunt via Apparaatbeheer (driver voor hardware) of Apparaten en printers (driver voor printers). Voor het uitpakken van het .CAB bestand kun je ook programma's zoals Winrar of 7-zip gebruiken.
[Voor Windows 7 32-bit is de driver dan genoemd als "Microsoft driver update for HP LaserJet 6L - Windows 7,Windows 8,Windows Drivers" en voor Windows 7 64-bit als de bovenste van de 2 drivers die "Microsoft driver update for HP LaserJet 6L - Windows 7,Windows 8,Windows Drivers,Windows Server 2008 R2,Windows Server 2012,Windows Server Drivers" worden genoemd.]

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je wil je printer werkend krijgen.
Als je dan je printer aansluit en deze vindt de stuurprogramma's niet en verteld dat de stuurprogramma's niet geinstalleerd zijn de kans groot dat als je windows updates naar updates laat zoeken er drivers voor je printer bij staan, in geval van een ouwe hp 1415 die geen drivers had voor windows 7 die ik een tijdje geleden aansloot ging dat net zo.
Eerst zie je bij de klok dat er geen stuurprogramma's zijn geinstalleerd, later staan ze bij de updates van windows en als deze geinstalleerd wordt kon ik de printer gebruiken.
Je hebt dan niet de hp software erbij.

Dus dnts, de drivers zitten niet altijd in windows zelf, maar de kans is groot dat deze tussen de updates staan als de printer aangesloten werd en er geen stuurprogramma's gevonden werden.
Dat gaat verder vanzelf, na het aansluiten dus even naar het configuratiescherm\windows updates, ... Niet naar websites voor windows catalogus enz...
Windows update zoekt dan naar updates en scant je systeem af wat nodig is, die zal de printer vinden.
Als je naar printers en faxapparaten gaat zie je voor je naar updates gaat zoeken de printer staan met een geel uitroepteken erbij.
Als de update is geinstalleerd voor de printer is dat gele uitroepteken weg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb verder nergens beweerd dat alle drivers via Windows Update, "Op het Internet zoeken" of gewoon in de Windows software zelf etc. beschikbaar zijn. Geen idee waarom je dat nu beweert.
Ik geef gewoon aan dat voor de Laserjet 6L de driver wél op die manier te installeren is. Ik geef er zelfs een link naar instructies bij.

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Maal met al weten we nog steeds niet of de informatie geholpen heeft;)

@Modag: Ik maak me daar, eerlijk gezegd, geen zorgen over. In het slechtste geval kan er altijd nog van optie b. gebruik worden gemaakt. :D
Voor het gemak heb ik de drivers uit de Windows Update Catalog geupload naar deze link, met onderverdeling in mappen voor 32-bit en 64-bit. Dit voor het geval Windows Update niet de driver (op-)levert.

Tijs.

Hoi,

Nee begrijp ik maar het zou leuk zijn om te lezen dat de info ook echt geholpen zou hebben en dat mis ik vaker

Laatst bewerkt:
[...]maar het zou leuk zijn om te lezen dat de info ook echt geholpen zou hebben en dat mis ik vaker
@Modag: Dat snap ik, maar in dit geval heeft Piet1954 nog nauwelijks de kans gehad om te zien of de hulp voor hem werkt.

En anders gaat de Helpmij watchdog Piet1954 nog wel achter de vodden zitten (over 2 weken, geloof ik), mocht er geen reactie (meer) komen.

Tijs.

Klopt, ik zit nog op mijn werk en kan pas straks jullie tips uitproberen. In ieder geval waardeer ik jullie medeleven en laat ik zeer zeker nog iets horen of dat het werkt....

Dan horen we dat zo wel, dnties, wat ik bedoelde is dat als de printer is aangesloten, en je een bericht bij de klok kreeg dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd, je op dat moment naar windows update via het configuratiescherm gaat en daar naar updates zoeken, aangezien als windows updates deze missende driver ziet, en deze bij microsoft aanwezig is, deze dan tussen de essientiele updates staat, je kan tussen de optionele updates eventueel nog zoeken naar informatie of daar een update staat mocht je daarna nog problemen hebben.
Dus dan hoef je niet naar websites van microsoft met catalogussen, dat bedoelde ik eigenlijk :)

Deze link http://www.mijnbestand.nl/Bestand-D43U6I4MSAY3.zip die je er neerzette, die download locatie is dan....???
Als microsoft er niks meer mee kan kan je van andere downloadlocaties misschien drivers installeren, maar dan weet je niet van wie deze afkomstig zijn.
Dus dan doe je dat of via de website van de fabrikant, of via de microsoft updates.
Niet via www.mijnbestanden.nl, of andere domeinen.
Dat is een structuur wanneer je die volgt het veiliger is.

Laatst bewerkt:
@Erik777: Je bedoelingen zullen goed zijn, maar de handleiding van HP geeft jouw werkwijze ook al aan (voor het installeren van printers).
Ik geef (indien beschikbaar) altijd alternatieven, om de kans op succes te vergroten zónder dat er weer postings extra aan besteed hoeven te worden als de standaardoplossing niet blijkt te werken.
Altijd mooi als de 'standaardoplossing' wél direct werkt, maar in de realiteit is dat lang niet altijd het geval.

Tijs.

Misschien was je dan wat te ongeduldig, het is namelijk zo dat als HP geen drivers heeft voor windows 7, de windows update in de meeste gevallen daarvoor zorgt, je was dus al een paar stappen verder dan de TS, is ook realiteit.

PS, het installeren van drivers gedownload van andere locaties dan die van de fabrikant of windows updates is een risico.

Laatst bewerkt:
Heren,
via het configuratiescherm van apparaten en printers heb ik bij het printer toevoegen de windows update laten uitvoeren.
Na enige (je moet behoorlijk wat geduld uitoefenen) kwam de printer in het lijstje voor. Na installatie werkt als prima.
Ik ben jullie zeer erkentelijk.
Met vriendelijke groet.

Topic verplaatst naar de juiste sectie, gisteren vergeten te melden, excuus hiervoor

Laatst bewerkt:
[...]Deze link http://www.mijnbestand.nl/Bestand-D43U6I4MSAY3.zip die je er neerzette, die download locatie is dan....???
Als microsoft er niks meer mee kan kan je van andere downloadlocaties misschien drivers installeren, maar dan weet je niet van wie deze afkomstig zijn.
Dus dan doe je dat of via de website van de fabrikant, of via de microsoft updates.
Niet via www.mijnbestanden.nl, of andere domeinen.
Dat is een structuur wanneer je die volgt het veiliger is.

@Erik777: Ik heb zelden zo'n zeurkous gezien, sorry dat ik dat zo moet schrijven.

Als er twijfels zijn over de oorsprong van de drivers die ik heb geupload dan zijn er (minstens) 3 methoden voor bepaling van authenticiteit:
a. De drivers melden zich als digitaal ondertekend bij installatie. Dat zou al (meer dan) genoeg moeten zijn.
b. De .CAT beveiligingscatalogusbestanden van de drivers kunnen worden geïnspecteerd op geldigheid.
c. Vergelijking (desnoods binair) van wat ik heb geupload met de 'handmatige' manier, zoals aangegeven bij optie c. in mijn eerste posting.

Dat er op "Download" moet worden geklikt op de webpagina van mijnbestand.nl leek me niet nodig erbij te zetten, maar als jij vindt dat een "van wieg tot graf" instructie nodig is, dan doe ik dat hierbij alsnog. Wel blijk ik in zoverre een fout te hebben gemaakt dat ik de Intel IA64-driver te hebben ingesloten ipv. de 'normale' Intel/AMD 64-bit driver. Die heb ik zojuist geupload als deze link
Instructie, met toevoegingen t.o.v. vorige versie in rood:
Voor het gemak heb ik de drivers uit de Windows Update Catalog geupload naar deze link, met onderverdeling in mappen voor 32-bit en 64-bit. Dit voor het geval Windows Update niet de driver (op-)levert. Op die webpagina op "Download" klikken om het te downloaden. Na uitpakken via Verkenner, WinZip, WinRar of 7-zip zijn er 2 mapjes uitgepakt ("32-bit" en "64-bit") die resp. 32-bits en 64-bits drivers bevatten voor (o.a.) Windows 7. Nieuwe link voor 64-bits AMD/Intel printerdriver: hier

@Piet1953: Fijn dat het probleem is opgelost, en sorry dat ik de discussie met Erik777 in jouw discussiedraad moet voeren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Om verdere discussie uit de weg te gaan maar even op slot gezet
Maar fijn dat de printer nu wel werkt:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan