windows 7 op andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans04

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Ik heb win7 Pro op een pc staan. Wil die pc niet meer gebruiken, omdat de cpu niet geschikt is voor win10.
Heb nog een andere PC in gebruik met XP, waarvan de cpu wel geschikt is voor win10.
Bedoeling is, dat de huidige pc met win7 komt te vervallen en dat de huidige met xp wordt vervangen door win7, waarna een win10 update kan worden uitgevoerd.
De Win7 Pro heb ik via een download verkregen en is een officiële versie (géén OEM).

Hoe kan ik die versie op de andere pc installeren.
Ik heb dat via een image geprobeerd, maar die eindigt in een foutmelding als hij wordt opgestart in de andere pc.
Dit zal wel iets met hardware registratie/herkenning te maken hebben vrees ik.
Heeft iemand dit al bij de hand gehad en is daar een oplossing voor?

Deze vraag zal al wel eens eerder aan de orde zijn geweest, maar kan dat niet terug vinden.

En de foutmelding is?

Gewoon opnieuw installeren op de XP PC, waarom een image die door verschil in hardware zelden gaat werken.
Alleen zul je W7 die nu op de PC staat dienen te wissen.

Gewoon opnieuw installeren op de XP PC, waarom een image die door verschil in hardware zelden gaat werken.
Alleen zul je W7 die nu op de PC staat dienen te wissen.

Lange Pier,
Heb die download legaal kunnen/mogen installeren via een instantie, waartoe ik nu geen toegang meer heb.
Kan mogelijk nog wel aan een installatie-cd komen, die van een ander is. Zou dat ook kunnen werken als ik de key van mijn oude versie dan gebruik?

Edmoor,
Ik weet de foutmelding niet meer. Kan deze uiteraard wel tevoorschijn halen.
Deze foutmelding had overigens te maken met Win10, tijdens de update naar Win10. Waarna het deel van de update dat al was uitgevoerd weer ongedaan werd gemaakt.
Dit betekent dat de Win7 image wel goed was en werkte, maar de update naar Win10 niet werd voltooid. De betreffende foutmelding kon ik toen ook nergens op internet terug vinden, maar heeft mogelijk wel te maken met de hardware herkenning?

Sorry voor de onduidelijkheid in mijn eerste vraagstelling.

Windows 7 kun je gewoon downloaden bij Microsoft met je retail key......

Hoe heb je dan de vorige keer W7 geinstalleerd, neem aan vanaf een DVD.

Strikt genomen mag het niet, je Windows licentie overzetten naar een volledig andere computer. Kan dus zijn dat je je Windows uiteindelijk moet zien te activeren via de licentiedesk van Microsoft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan