Windows 7 op nieuwe HD installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maardedo

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
De harde schijf van mijn laptop was gecrasht. Dus ben ik naar de winkel achter een nieuwe HD gegaan en heb deze in de laptop geplaatst. Vervolgens wens ik er op die nieuwe HD Windows 7 te installeren (vroeger stond er Vista op).

Ik heb mijn installatie-cd geplaatst en geboot. Dan kan ik na enkele next-knoppen kiezen waar ik mijn HD wil installeren. Ik heb daar dan mijn nieuwe HD zien staan en op next geklikt. Op dat moment krijg ik een scherm te zien met volgende gegevens:

Installing Windows..

That's alle the information we need right now. Your computer will restart several times during installation.
- Copying Windows files (daar staat groen vinkje voor)

- Expanding Windows files (daar blijft het op 0% staan)
- Installing features
- Installing updates
- Completing installation

Het probleem is dus dat het bij Expanding Windows files al meerdere uren op 0% blijft staan, wat dus niet normaal is. Ik denk ook dat het niet ligt aan de boot-cd van Windows 7, want deze heb ik vorige week nog gebruikt op een andere pc hier.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Hoe kan ik dat controleren? Door een zelftest te doen van vaste-schijfeenheid?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, door het bios in te gaan en alleen maar te kijken of de schijf wordt herkend, de grootte juist wordt weergegeven, kortom, of daar geen gekke dingen te zien zijn over die schijf.

En waar kan ik dat ergens terugvinden? Want zie het precies nergens staan :o

Hoelang wacht je dan totdat je dit concludeert?

Waar je dat ziet in het bios? Daar waar de harddisk gegevens staan vermeld. Da's even klikken op één van de tabjes.

Gisteren begonnen om 18u30 en om 22u stond hij nog op 0%.. Lang genoeg gewacht?

Jahoor:p. Bij mij gaat hij op een hobby pc (slome pc eigenlijk dus:D) al redelijk snel. Ik heb hem dan binnen 40min geinstald. maaar daar heb jij natuurlijk niks aan.

Wel legale cd? Anders verkeerde gebrand?

Legale cd en ook juist gebrand, want heb deze cd vorige week nog op andere laptop gebruikt..

Ik vind dus nergens ergens gegevens van mijn harddisk.. Weet wel niet waar ik het zou moeten zien staan, heb eens onder een andere laptop gekeken ook en daar vind ik het ook nergens.. Onder systeeminformatie staat het bijvoorbeeld niet.

Nee, in het BIOS. Het eerste tabblad is daar "Bestand" -> "Systeeminformatie".

Ik heb (heel eerlijk gezegd) geen trek om mijn laptop op te starten om uit te vogelen waar je die info precies vindt, maar ik kan je wel bijna garanderen dat 'ergens' in het bios onder één van de tabjes (misschien zelfs wel op de hoofdpagina als je het bios binnenkomt) informatie over de SATA (?) harddisk wordt weergegeven.

Ik zit op het hoofdscherm en daar zie ik fabrikant, notebook-model, SKU-nummer, Service-ID, Type processor, Snelheid vd processor, Omvang Cache, Geheugencapaciteit, ... staan, maar dus niks over de HD..

Ik heb dan toch maar mijn netbookje opgestart................ : op twee plekken vind ik info over de harddisk en wel onder het tabje : 'Main' en onder het tabje 'Boot'.

Ik zie daar enkel de tabbladen "Bestand" - "Beveiliging" - "Diagnose" - "Systeemconfiguratie" staan..

Tja, da's idd. een kwestie van merk Bios. Laten we het anders benaderen:
als jij echt nergens in je bios iets kunt vinden over merk / type / nummer van je geplaatste harddisk, dan denk ik dat je de oorzaak van je probleem gevonden hebt : de harddisk wordt door het bios niet gezien / herkend.

En hoe kan ik dat oplossen?

Zou me wel verwonderen, want hoe weet de laptop anders dat de nieuwe HD 160 Gb heeft? Dit krijg ik immers te zien als hij me vraagt waar ik Windows wil op installeren..

Ja, dat had ik gelezen en kan ik niet direct verklaren, (= ook hartstikke onlogisch). Ik moet je bekennen dat ik het ook even niet meer weet behalve:

boot nog eens met de Windows schijf en kies dan voor het formatteren van alle in de machine aanwezige schijven vóórdat je gaat installeren. Wordt er geformatteerd? Zo ja, dan is er met die nieuwe hdd niets mis, zo nee, .........................

Wat die installatie CD betreft : het is toch wel een échte Windows schijf en niet een (laptopmerk gerelateerde) recoveryschijf?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan