Windows 7 op partitie in RAID installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Berichten
222
Hoi,

Ik heb nu 2 hardeschijven van 1 TB in RAID-0 draaien, met 3 partities erop.

Op 1 daarvan staat het besturingssysteem (logisch).

Ik gebruik momenteel Vista 64 Bit, toen ik deze installeerde moest ik daarvoor eerst de RAID drivers installeren vanaf de cd van m'n moederbord, voordat ie de 2 schijven in RAID mode kon zien (dus 1 schijf van 2 TB).

Toen heb ik er een partitie op aangemaakt van 50 GB, en daar heb ik Vista op geinstalleerd.

Nu ben ik Vista een beetje zat, en wil Windows 7 64 Bit RTM gaan installeren op dezelfde partitie als Vista nu staat.

Nu is mijn vraag, als ik Windows 7 wil installeren op een RAID-0, blijft de data op de andere partities dan gewoon staan?

Of moet ik alles weer helemaal opnieuw formatteren, en ben ik dus al m'n data kwijt wat op de andere partities staat?

Mvg. Ruud
 
Laatst bewerkt:
De data op je andere partities ben je niet kwijt, als je wilt zelfs de data op je opstartpartitie kunnen behouden blijven, dan maakt windows een back-up bestand aan met je oude installatie. Daartoe kies je bij het installeren enkel de oude opstartpartities en Win7 zal hierop installeren zonder ook maar iets te wissen. Je kunt natuurlijk ook in duak-boot installeren, dan moet je een nieuwe primaire partitie aanmaken naast Win Vistal Win 7 zal dan automatisch een dual-boot menu maken.

Jan
 
Oke thnx voor je reactie.

Maar om dit te doen, moet ik dan de partitie waar Vista nu op staat niet formatteren, en Windows 7 er gewoon op installeren zonder te formatteren?

Of kan ik de partitie wel formatteren, maar moet ik alleen de partitie niet verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan