Windows 7 opnieuw geinstalleerd maar geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carlo87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2016
Berichten
4
Hallo, zoals je al aan de titel kan lezen heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop.
Had daarvoor wel mijn pc geformatteerd dus ik moet nu ook de drivers denk ik opnieuw installeren.

Want ik kan geen verbinding met internet maken. Wanneer ik klik op probleem oplossen
staat er '' Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter''

Wie kan mij verder helpen? Mijn laptop is van merk Acer en hierbij de specificaties

Model: Aspire 5560
Chipset: AMD K12 Bridge
Southbridge: AMD 07 FCH
Processor naam: AMD A6 -3420M
Specification: AMD A6 -3420M with Radeon HD Graphics
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hopelijk heb je een andere pc of laptop ter beschikking ?
ik haal voor format altijd eerst de drivers binnen ...
 
Toevoeging op edmoor's informatie: Tegenwoordig (kon vroeger niet) kun je nu ook "rechtstreeks" bij Acer naar de juiste sectie:
link voor Aspire 5560 (niet de Aspire 5560G)

Tijs.
 
hopelijk heb je een andere pc of laptop ter beschikking ?
ik haal voor format altijd eerst de drivers binnen ...

Ja ik heb een andere laptop waarmee ik de drivers kan downloaden.
Was van te voren al voorbereid:thumb:

Je installeert de drivers best in de juiste volgorde (handleiding is van Dell, maar werkwijze is universeel).

Thanks voor the tip:)

Die drivers voor je netwerk (LAN) en andere kan je hier vinden:
http://www.acer.com/ac/nl/NL/content/drivers

Toevoeging op edmoor's informatie: Tegenwoordig (kon vroeger niet) kun je nu ook "rechtstreeks" bij Acer naar de juiste sectie:
link voor Aspire 5560 (niet de Aspire 5560G)

Tijs.

Thnx:thumb: Ik heb 3 gedownload de onderstaande 2 hadden geen effect want
ik had nog steeds dezelfde probleem. Maar toen ik Lan Broadcom Stuurprogramma voor LAN
had gedownload en geinstalleerd kwam er een andere melding als ik klik op probleem oplossen.
Nu staat er '' een netwerk kabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd''

Heel raar want als ik op die logo klik waar je meestal je internetverbindingen kunt zien
staat er een computerbeeldscherm logo met kruis doorheen. Normaal gesproken
moet ik daar alle internetverbindingen zien.

Wat moet ik nu doen?
 
Laatst bewerkt:
a. Heb je Service Pack 1 wel geïnstalleerd (staan)? Check dat met winver
[Daar moet iets vermeld zijn met SP1 en/of "Service Pack 1"]
Indien SP1 nog niet is geïnstalleerd: deze link, klikken op Downloaden en vink aan (schuifbalk naar beneden trekken) de juiste van de onderste 2 aangegeven varianten.
windows6.1-KB976932-X64.exe indien Windows 7 64-bit (meest waarschijnlijk bij jou van toepassing)
windows6.1-KB976932-X86.exe indien Windows 7 32-bit
b. Je hebt in je startposting (en ook verderop) nog niet duidelijk gemaakt of je de laptop bedraad of draadloos wilt aansluiten aan het thuisnetwerk.
Je praat in je laatste posting namelijk over een bedraad probleem, maar als je (bijv.) je draadloos wilde verbinden en (dus) helemaal geen netwerkkabel had aangesloten dan klopt de melding van de probleemoplosser gewoon.
c. Kijk in Apparaatbeheer welke apparaten nu geen driver hebben (geel uitroepteken ervoor). Dubbelklik per stuk zo'n apparaat in Apparaatbeheer, kies tabblad Details, kies Hardware IDs uit het keuzemenu en geef ons de bovenste teruggemelde waarde. Dit doen bij alle apparaten die nu geen driver hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hey thijs ik heb alles opgevold. Wat betreft A. Ja ik had SP1 zojuist gecheckt met --> Eigenschappen Deze computer
b. Ik wil draadloos internet aangezien ik wifi heb op de laptop.
c. Er staan 5 uitroeptekens bij de volgende 5 apparaten
- Base system - apparaat
- Base System - apparaat
- Netwerkcontroller
- AMD Processor Errata Fix
- AMD Processor Errata Fix

Bij Base - system apparaat is bovenstaande hardware id
PCI\VEN_14E4&DEV_16BE&SUBSYS_06051025&REV_10

Bij Base - system apparaat is bovenstaande hardware id
PCI\VEN_14E4&DEV_16BF&SUBSYS_06051025&REV_10

Bij netwerk controller staat bovenstaande hardwarde id
PCI\VEN_10EC&DEV_8176&SUBSYS_821110EC&REV_01

AMD Processor Errata Fix staat hardwarde id

Root\amdefix

AMD Processor Errata Fix staat hardwarde id


Root\amdefix

Hopelijk kan je hier iets mee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Relevant (voor Internet-toegang over wifi) is de "netwerk controller" in je lijstje.
Dat is een Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n, maar die staat (vreemd genoeg) niet genoemd in de driver-sectie van Acer voor jouw laptop.

Ik heb de juiste driver voor je gedownload bij Realtek en relevante delen ervan voor je geüploaded, omdat de navigatie soms wat onhandig is op de Realtek website.

Dus:
Downloaden en uitpakken op de laptop (Realtek_RTL8188CE_driver.zip, te downloaden hier).
[Er zitten de W7 (32-bit (x86) en 64-bit (x64) en W8 (32-bit (x86) en 64-bit (x64)) drivers in in hun eigen submappen.]
Daarna in Apparaatbeheer van de laptop rechtsklikken op "netwerk controller", kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken" (of "Stuurprogramma installeren", wat er van de 2 maar staat), aangeven dat de driver lokaal staat, en dan Bladeren naar de map waar je de drivers had uitgepakt.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs you are the HERO Man!! :thumb: Internet verbinding werkt weer helemaal toppie!
Hartelijk dank. Ik zag wel bij apparaatbeheer bij Base - system apparaat en AMD Processor Errata Fix
er nog steeds die gele driehoek staat met uitroep teken. Wat is dat eigenlijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Base - system apparaat is bovenstaande hardware id
PCI\VEN_14E4&DEV_16BE&SUBSYS_06051025&REV_10
PCI\VEN_14E4&DEV_16BF&SUBSYS_06051025&REV_10
Horen beiden bij je Broadcom cardreader. Driver van Acer staat hier

Root\amdefix
Dat is de AMD Processor Errata Fix
Ik weet niet precies wat dat is, maar mogelijk iets waar fouten in de (de microcode van) de AMD processor/CPU mee gecorrigeerd (of omzeild) worden.
Ik neem aan dat de drivers ervoor in de chipset-drivers zitten. Die zitten (weer geen idee waarom) niet op de website van Acer gelinkt.
Mogelijk dat de AMD driver autodetect je aan die chipset drivers kan helpen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan