Windows 7 opnieuw installeren Acer Aspire X3900

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveFH

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo!

Ik heb al een tijdje een Acer Aspire X3900 en het systeem werkt prima. Het enige probleem is dat het systeem af en toe hapert, soms zelfs een BlueScreen geeft, wat het systeem aanzienlijk vertraagt.

Nu vroeg ik mij af of het geen kwaad kan als ik een verse Windows 7 installatie erop gooi en of standaard Acer programma's (zoals eRecovery) dan opnieuw te installeren zijn (gezien het feit eRecovery ook een aparte herstel partitie in beslag neemt).

Alvast bedankt!

- Stefan

Geen probleem.
Zorg wel dat je de recover dvd's gemaakt hebt.

Bedankt voor je reactie! Onderhand heb ik de PC opnieuw geïnstalleerd (weliswaar zonder recover DVD's, maar ik was toch niet echt van plan nog terug te gaan naar de 'oude' Windows). Nu heb ik echter het volgende probleempje:

Aangezien ALLES eraf is, werkt de mooie 'volume indicator' ook niet meer. Dit houdt in dat als ik het volume met mijn Acer toetsenbord aanpas, ik geen visuele indicator meer krijg die er wel op stond toen ik de PC had gekocht (logisch natuurlijk).

Het is geen super groot probleem natuurlijk, maar het zou wel leuk zijn als die weer werkende te krijgen is.

Op de site van de fabrikant is er wel een aparte driver voor je toetsenbord te downloaden.
Volume is ook simpel te regelen met het speakericoon in je systemtray rechtsonderin.

Kijk eens of hier wat tussenzit:

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Anders zoeken op serienummer/model.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan