Windows 7 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ismenos

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
10
hallo,

Ik wil graag mijn windows 7 opnieuw installeren omdat die de laatste tijd redelijk sloom is.
Ik heb al mijn belangrijke bestanden op een harde schijf sta, dus die kan ik na installatie weer terug zetten.

Het probleem is echter dat ik geen installatie CD van Windows 7 bij de aanschaf van mijn laptop heb gekregen.
Ik kon namelijk de installatie na de eerste keer opstarten al beginnen.

Nu is mijn vraag dus, of dit problemen gaat opleveren als ik via het configuratiescherm mijn systeem opnieuw wil installeren.

Enige informatie over mijn laptop:

Compaq Presario CQ57
Windows 7 Home Premium 64 Bits

Ik hoop dat iemand mij kan helpen op dit forum!

Met vriendelijke groet,

Micha
 
Via het configuratiescherm kun je het systeem niet opnieuw installeren.

Wat je wel kunt doen is de "Recovery console" opstarten, deze zou in je startmenu moeten staan.
Nog beter is het om je laptop te recoveren zonder dat windows gestart is.
Dus als je je laptop opstart zie je het Compaq scherm, daar druk je op F11 of op F9 (weet zo even niet zeker)
Hier kun je de instructies volgens en de laptop weer recoveren naar hoe deze was toen je hem kocht
 
oke, en dan heb ik dus geen cd of iets nodig?
Ik neem wel aan dat ik dan het product-id in moet vullen van windows?

Alvast bedankt!
 
Ik heb het via recovery geprobeerd bij het opstarten (F11)
Helaas kreeg ik deze melding, waarvan ik vermoed dat ik dus niet verder kan.

Windows Failed to start. A recent hardware of software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disk and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "next"
3. Click "repair your computer"

If you do not have this disk, contact your system administator or computer manufacturer for assistence.

File:\Boot\Bcd
Status: 0xc0000***
Info: An error occurred while attempting to red the boot com figuration data.



Ik ben dus bang dat ik het gewoon niet opnieuw kan installeren/ recoveren?

mvg,

Micha
 
Nee je bent inderdaad geen DVD nodig (normaal gesproken) omdat Compaq/HP een appart gedeelte van je Harde schijf reserveerd voor de installatiebestanden (vele andere merken ook btw)

Als je de melding krijgt die je hierboven aangeeft dan lijkt het er op dat je herstelpartitie is aangetast (slechte clusters/virus o.i.d.)
Je zou dan via de Recovery console IN Windows dit kunnen proberen, of kunnen proberen om daar DVD's aan te maken, maar redelijke kans dat die ook corrupt zijn.

Wat ik persoonlijk zou doen is even langs een PC boer gaan en daar een kale schijf (Windows 7 Home Premium 64 Bits) op te halen zonder licentie, deze zouden ze normaal gesproken bijna weg moeten geven of max 5 euro voor de moeite van een kopie moeten vragen, ook zou je van een andere PC zo'n schijf kunnen gebruiken.
In beide gevallen de serial die onder op je laptop staat gebruiken en je hebt gewoon je eigen legale Windows versie geinstalleerd.

P.S. het kan zijn dat die serial ook in je recovery is ingebakken en als dus de recovery lukt dat je deze dan niet hoeft in te vullen
 
Hoi,
zoek eerst eens uit welke versie je precies hebt, want achter dat nummer CQ57 moeten nog 3 cijfers en 2 letters staan. (http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...Id=135&prodTypeId=321957&prodSeriesId=5091489).
Een lokale pc-boer gaat je echt geen Win 7 dvd zonder licentie meegeven.
Restoring using the dedicated recovery partition
(select models only)
When using the dedicated recovery partition, there is an option to back up pictures, music and other
audio, videos and movies, recorded TV shows, documents, spreadsheets and presentations, e-mails,
Internet favorites and settings during this process.
To restore the computer from the recovery partition, follow these steps:
1. Access Recovery Manager in either of the following ways:
● Select Start > All Programs > Recovery Manager > Recovery Manager.
– or –
● Turn on or restart the computer, and then press esc while the “Press the ESC key for Startup
Menu” message is displayed at the bottom of the screen. Then, press f11 while the “F11
(System Recovery)” message is displayed on the screen.
2. Click System Recovery in the Recovery Manager window.
3. Follow the on-screen instructions.
Bron: HP

Heb je geen handleiding meer?
 
Laatst bewerkt:
Ok, uitzonderingen bevestigen de regel maar dat is niet overal zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan