Windows 7 opstaren vanaf USB-stick??

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
224
Goeie morgen,

Is het mogelijk om Windows 7 op te starten vanaf een USB-stick?
Ik heb me laten vertellen dat dit mogelijk is met Hiren?
Ik heb het programma geprobeerd te downloaden, maar nu weet ik
niet echt wat ik er mee moet. Zit ik hier goed met mijn vraag over
Windows 7 of moet ik ergens anders wezen?

Bij voorbaat dank,

Mvg,

Hendrik.
 
Dat is niet wat TS vraagt. Het opstarten van Windows 7 vanaf een USB stick is wel mogelijk, maar niet aan te raden. De leessnelheden vanaf USB zijn veel te laag om het enigszins werkbaar te maken. Het opstarten zal in ieder geval heel erg lang gaan duren.

Hirens kan je bij deze taak niet helpen. En voor windows XP hadden we Barts PE. Een vergelijkbaar iets is er naar mijn idee niet voor Win 7.


Misschien hebben we nog wel tips als je ons verteld wat je met je draagbare Win 7 wilt gaan doen? :thumb:
 
Dat zeg ik Bertus. Gaat allemaal over het installeren van Win 7 vanaf USB. Niet over het draaien van Win 7 vanaf USB.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik wil het graag gebruiken om bijv. toch bestanden te kunnen benaderen en veilig te stellen als de pc het niet meer doet (of niet meer opstart). Ik weet dat hier andere tooltjes voor zijn maar dit lijkt mij toch veel sneller, handiger en makkelijker. En het lijkt mij wel stoer. :D

Misschien is het aannemelijker op dit te doen met XP omdat dat misschien makkelijker gaat (of sneller), maar ik wil dit niet alleen bij mijzelf doen maar ook bij andere gebruikers met problemen. En aangezien iedereen een beetje van XP afstapt wil ik ook een beetje met de tijd meegaan. :eek:

Dat is niet wat TS vraagt. Het opstarten van Windows 7 vanaf een USB stick is wel mogelijk, maar niet aan te raden. De leessnelheden vanaf USB zijn veel te laag om het enigszins werkbaar te maken. Het opstarten zal in ieder geval heel erg lang gaan duren.

Hirens kan je bij deze taak niet helpen. En voor windows XP hadden we Barts PE. Een vergelijkbaar iets is er naar mijn idee niet voor Win 7.


Misschien hebben we nog wel tips als je ons verteld wat je met je draagbare Win 7 wilt gaan doen? :thumb:
 
Hoi !

Even geduld: met Windows 8 kun je draaien vanaf 'n USB-stick; tenminste als je USB 3.0 hebt.......

Maar de Hiren's Boot CD is geschikt voor je doel, en ook vanaf USB-sticvk te gebruiken: http://www.hiren.info/pages/bootcd-on-usb-disk

Werkt prima. ik gebruik 'm vaak om bijv. bestanden veilig te stellen van 'n gecrashte PC.

Greetz,

Harry.
 
Tnx voor de reactie!

Als Windows 8 uitkomt kan ik die inderdaad gebruiken. Mag ik vragen welke jij nu gebruikt? Ik wil toch graag een stickie maken voor als er een pc crasht zoals jij zegt.:rolleyes:

Please let me know..

Mvg!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Zoals gezegd: de Hiren's Boot CD vanaf 'n USB-stick.
Staat ook 'n uitgeklede variant van Win XP op....
Probeer die es.

Greetz,

Harry.
 
Sorry het was mij een beetje onduidelijk. Ik moet eerst de Hiren's boot cd downloaden. Ik was in de veronderstelling dat ik eerst ergens een iso van bijv. win 7 of xp moest weghalen. Het is nu duidelijk, bedankt !
 
Hoi !

Zoals gezegd: de Hiren's Boot CD vanaf 'n USB-stick.
Staat ook 'n uitgeklede variant van Win XP op....
Probeer die es.

Greetz,

Harry.

Goeie morgen,

Ik heb het geprobeerd via het linkje maar nu krijg ik niet het Hirens boot menu met alle functies, maar het volgende:
--------------------------------------------------------------------
Hirens BootCD 1.4.0
--------------------------------------------------------------------
  • find /menu.lst, /boot/grub/menu.lst, /HBCD/menu.lst
  • command line
  • reboot
  • halt
--------------------------------------------------------------------
Uit deze 4 opties kan ik kiezen. Met de eerste twee kom ik bij de commandline uit GRUB> en dan kan ik een stuk of 50 verschillende commando's intikken. de derde, dat spreekt voor zich, dan reboot de PC. en halt dan sluit de PC af.

Ik heb alles precies uitgevoerd zoals stond aangegeven, voor de zekerheid heb ik me de stappen uit laten leggen in deze video: http://www.youtube.com/watch?v=QJQMIQ5WR9Q&feature=fvwrel, maar zonder resultaat. Heb je enig idee?
 
Hoi !

Tja, in elk geval is het je niet gelukt.

Heb je alle stappen goed uitgevoerd ?

Zoals ik het ziet heb je de copy & paste operatie (op 1 na laatste handeling in het filmpje) niet of niet correct uitgevoerd.

Zeker m.b.v. het filmpje kan het toch niet zo lastig zijn ?
Geloof me: het werkt echt wel , dus de fout zit bij jou.

Greetz,

Harry.
 
Heej,

Ik heb de video nog een keer bekeken.
Ik heb de bestandjes nog een keer vergeleken.
Ik heb de Grub4Dos.exe voor de zekerheid nog een keer geïnstalleerd.

2011-07-24_113055.png

Deze afbeelding heb ik dus vergeleken met de video.
Maar nog steeds hetzelfde scherm.

Ik ga nu weer helemaal overnieuw beginnen. En ik ga een andere Hirens BootCD downloaden, en dan maar hopen dat het werkt.

Zie jij toevallig een afwijking in de afbeelding?

In ieder geval bedankt voor de reacties! Als ik klaar ben met de installatie laat ik weten of het werkt.
 
Nou ik ben overnieuw begonnen. En ik heb een andere Hirens versie gebruikt (v13.0) en ik heb de usb-drive BOOTCD_USB genoemd zoals wordt gevraagd i.p.v. BOOT_USB. Het werkt nu. Ik weet alleen niet of dat nu komt doordat ik een andere versie heb gebruikt, of dat ik nu de gevraagde naam heb ingevoerd. Ik ben van mening dat beide niet veel uitmaakt. Nu heb ik nog een vraagje over Hirens zelf. Als ik de mini XP opstart kan ik mijn bestanden niet benaderen, moet ik dit instellen? Er zitten verschillende browse tooljes in om bestanden op te zoeken maar ik kan met geen enkele mogelijkheid bijv. mijn documenten of mijn muziek benaderen. Heeft iemand een idee?
 
Hoi !

Sorry dat ik niet reageerde, maar ik ben 'n opa en zondagmiddag is voor de (klein)kinderen.

Al;s je onder mini XP draait kun je toch gewoon je C-schijf zien en benaderen ?

Nog nooit problemen mee gehad, in al die jaren dat ik de diverse serie's van @Hiren's gebruik.

Mogelijk inb UAC je permissie's lager zetten ?

Greetz,

Harry.
 
Hej, mij ook sorry.. Ben wat druk geweest laatste dagen.

Ik kan inderdaad de C-schijf zien en benaderen maar daar staat alleen een boot map op ofzo. Ik weet het niet zeker hoe de map heet ik zal het checken en dan laat ik het weten. Ik kan in inder gavel niet bij mijn documenten komen. Kan dit ermee te maken hebben dat ik normaal met Win 7 werk en nu een mini xp start?
 
Hoi !~

Heeft er niets mee te maken; wel ligt het aan de beveiligind-instellingen, bijv. de UAC !

Had ik je al gemaild, toch ?

Greetz,

Harry.
 
Ja alleen ben nog niet in de gelegenheid geweest het te testen. Zodra ik het heb getest, laat ik het weten.
 
Ik heb het op een andere laptop geprobeert. En daar werkt het. Waarschijnlijk toch in de UAC de beveiliging iets lager zetten. Ik neem aan dat het dan gewoon werkt omdat het nu op de laptop (XP) ook prima werkt. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan