windows 7 opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

youriellen

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
ik weet dat je met windows xp met msconfig het startop scherm eruit kan laten maar kan dat ook met windows 7?

Hoe bedoel je startup scherm? Het welkoms scherm of het aanlog scherm?

bij windows 7 dit scherm
windows7_beta_boot_screen.png

Voor zover ik weet kun je die niet overslaan ook met XP niet. Je kan deze wel aanpassen, naar een eigen versie.

met xp kan dat me zit dit in msconfig in windows 7 zit die functie volgens mij niet

Oh ja dat scherm,

Zover ik weet kan je dat ergens in je BIOS aanpassen dat het niet meer te zien is, tenminste dat is wel bij mijn zo.

EDIT:

naamlooseb.jpg

Bedoel je misschien "Zonder gebruikersinterface starten"? Dit heb je ook Windows 7, de afbeelding is geschoten in Vista.

Laatst bewerkt:
Het is geen Bios optie, dat is een ander scherm (Full screen Logo), dit is puur van Windows zelf.

Ik zou dan wel een willen weten welke functie dat in Msconfig is voor XP.

onder boot.ini vink aan /noguiboot (in msconfig)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou ik ook wel willen weten want naar mijn weten kan dat in xp ook niet.

/noguiboot
Met deze schakeloptie geeft u aan dat de bitmap voor de voortgangsbalk niet moet worden weergegeven tijdens het starten van Windows. (De voortgangsbalk wordt net vóór de aanmeldingsprompt weergegeven.)
Bron;
http://support.microsoft.com/kb/833721

Kende de optie zelf niet, maar het zal je niet veel winst opleveren. Windows moet immers de opstart procedure gewoon volgen.

@RadeonXFX,
Je kunt dat niet in het Bios aanpassen. Het is geen Bios scherm, maar van Windows.

Hier een voorbeeld van Gigabyte;
images

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Je moet wel het verschil tussen iets van Windows en iets van het Bios uit elkaar houden.;)

Trouwens Windows 7 heeft die optie wel in Msconfig en het zal zijn wat RadeonXFX aangaf.

Hier een screenshot uit Windows 7 Msconfig Engelse versie;
attachment.php

Bijlagen

• noguiboot.jpg
    noguiboot.jpg
    33,3 KB · Weergaven: 180
bedankt allemaal mijn laptop met windows 7 + ssd start nu binnen 25 seconden op

Laatst bewerkt:
Mooi dan hebben we nu gezien dat het in:

• Windows 7

• Windows Vista

• Windows XP