Windows 7 opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse45

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Goedemiddag,

ik krijg mijn laptop met Windows 7 niet meer opgestart.
Ik wil nu wel opnieuw Windows 7 installeren maar heb op de schijf waar dit op zou moeten nog maar 6.8 GB ruimte, daar waar 8.5 GB nodig is voor installatie. Ook op de andere 2 partities krijg ik geen toestemming te installeren.
Ik kwam erachter dat er nog foto's en films op de laptop staan, die zou ik er graag afhalen alvorens ik eventueel ga formateren (voor voldoende ruimte) en W7 opnieuw ga installeren.
Is het (zonder dat ik de pc kan opstarten) nog mogelijk deze films op een Externe Harddisk te plaatsen, bijvoorbeeld middels de prompt of middels een verkenner o.i.d.?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de bestanden niet meer kan kopieeren, en dat het enige probleem 1.7GB is, die ik tekort kom.

Hartelijk dank voor uw hulp!

Vriendelijke groet,
D. Antonisse

Niet meer opgestart, welke meldingen krijg je dan?

Ook via F8 geprobeerd om in het geavanceerde opstartmenu te komen?

Via een Hirens Boot CD met MiniXP of een Linux live DVD kun je altijd op de schijf komen om er wat af te halen.

Ik zal het thuis even moeten bekijken.

Meldingen zijn: systeem checkt welke systeemproblemen er zijn. Er volgt een scan. Dan melding systeem is niet op te starten, wilt u het rapport versturen ja/nee.
Iets dergelijks.
Wilt u het rapport nog zien, dan kan dat ook (is ook een melding).

Ik kan wel een DOS prompt krijgen. Systeem geeft als je W7 wil installeren ook aan dat alle gegevens nog op de schijf(delen) staan.
Ik zou graag mijn foto's/films er nog af halen.

Vriendelijke groet en bedankt voor alle info!

David Antonisse

Goedemorgen,

kunt u me ook nog informatie geven over de schijf benaderen via een Hirens Boot of een Linux Live?

Ik heb daar geen ervaring mee. Moet ik dat kopen of kan ik dat op een andere laptop downloaden en branden?

Groet en bedankt!
David Antonisse

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank u voor de snelkoppelingen naar de opstarthulpen.

Ik kan nog wel in het geavanceerde bootmenu e.d. komen.

Denkt u dat ik met de Hires of Linux Live de reeds geinstalleerde W7 versie weer kan opstarten of kan ik hiermee de fotofiles veilig overzetten?

Hartelijk dank alvast!

Vr.gr.
David

Kunt u mij nog iets zeggen over hoe de Hirens Boot cd werkt?

Is zo'n cd wel op te starten als ik deze als Image brandt?

Mvg,
David

Laatst bewerkt door een moderator:
@Antonisse45
Zolang er nog niemand heeft gereageerd op je bericht kun je de knop "Bericht aanpassen" gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan