Windows 7 Outlook 2003 probleem met Exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingmar79

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
5
Goedemiddag allemaal,

Wij draaien een domein omgeving, met een Exchange 2003 server. Waarbij wij gebruik maken van zwervende profielen die gedefiniëerd staan in de Active Directory.

Wij hebben ook verschillende gebruikers die een laptop met daarop Windows 7 in bezit hebben. Ook daar staat Outlook 2003 op. Echter heb ik een probleem met de verbinding met de Exchange server bij één van de laptops.. De server is te pingen, en ook op DNS te bereiken. Ik heb de DNS instellingen op de domain controller nagekeken, maar het DNS record klopt netjes van de betreffende laptop.

Het probleem uit zich als volgt (en ik kan dit reproduceren): Windows 7 start op, de gebruiker meldt zich aan, outlook 2003 start op en gaat proberen gegevens uit te wisselen, maar blijft daarna op status: niet verbonden, staan. Nu komt het rare: Als ik de netwerkverbinding even verbreek. Dus de netwerkadapater even uitzet en daarna weer aan, gaat Outlook 2003 opeens wel verbinden en is er daarna ook niets meer aan de hand.

Ik kan niet echt de vinger leggen op het probleem, ik heb Outlook 2003 al opnieuw geinstalleerd, het mailprofiel weggegooid en opnieuw aangemaakt en gekoppeld. De hybernation instellingen nagelopen, maar daar vind ik ook niets in. De laptop heeft ook geen problemen met verbinden op het netwerk, anders zou het gebruikersprofiel niet eens kunnen laden, dat overigens op dezelfde server staat als de exchange server.

Heeft iemand hier nog ervaringen of wijze raad?

mvg ingmar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan