Windows 7 over ubtuntu installeren. Probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iTonny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Hallo,
Laten we beginnen bij het begin.

Als aller aller eerst stond er op mijn pc windows 7. Door een per ongeluk verkeerd uitgevoerde update werd er op mijn pc IIS gezet. Ik heb toen via cmd-prompt de schijf geformatteerd. Wat ik dus niet had moeten doen. Maardus, elke keer wanneer ik window 7 via een boot dvd erop wou installeren, kreeg ik telkens weer de zelfde error. De error luid ongeveer als volgt: 'De bestanden zijn mogelijk beschadigt of niet aanwezig'. Het punt is dat de installatie dus de bestanden niet kan uitpakken. Dus na heel lang verder zoeken kwam ik bij ubuntu uit. Ik dacht leuk en aardig en installeerde dit via een boot dvd op mijn pc en het werkte. Ongeveer. Want ik moest het installeren d.m.v Ubuntu uitproberen. Maarja... Nadat ik ubuntu had geinstaeert blijkt het te buggen als de pest. De boot gaat heel lelijk, als ik in log word alles misvormd en na een paar minuutjes is het normaal. En enorm veel functies in ubuntu werken niet. En nu werkt zelfs heel ubuntu niet meer. Dus ik starte ubuntu uitproberen op via boot dvd en probeerde met gparter of zoiets alle partitions te verwijderen en een nieuwe aan te maken met filetype NTSP (zoiets als dat). Dat lukt ook wel zo ongeveer. Dus ik probeerde opnieuw windows te installeren, maar ik krijg nog steeds de zelfde error. Ik kan wel terug naar ubuntu, maar ik denk dat het dan weer mis gaat.

Conclusie, wie kan mij vertellen hoe ik dan wel windows 7 kan installeren?
Graag in duidelijke stappen. Niet van die engelse en amerikaanse site's etc want daar begrijp ik niks meer van.

Bedankt !

Hier staat duidelijk uitgelegd hoe de installatie van Windows 7 kan verlopen. Let op afbeelding 10, 11 & 12. De mogelijkheid is hier ook om de formatteren. Windows vereist dat het op een primaire partitie moet....
Succes ☺

Grub zit nu nog in de mbr.

Met de w7 dvd opstarten, naar de console gaan, command-line dus en dan,
Bootrec.exe /FixBoot
Bootrec.exe /FixMBR
uitvoeren

Conclusie, wie kan mij vertellen hoe ik dan wel windows 7 kan installeren?

Met GParted de hele harde schijf formatteren in NTFS.
Daarna cd van Windows erin doen en installeren maar.

(ps. ubuntu die de boel ontregeld is niet helemaal waar, je hebt dan na installatie nog niet de stuurprogramma's voor je grafische kaart geinstalleerd. Mocht je het ooit willen uitproberen, dan zul je je eerst eens in moeten lezen, dan weet je wat je gaat doen. Goed leesvoer voor NA installatie Ubuntu: http://wiki.ubuntu-nl.org/DirectDoen#)

(ps2. wil je een naderhand een dualboot met winb 7 en ubuntu, neem dan een oude nieuwsbrief waar precies instaat hoe je dat doet en anders neem je deze handleiding: http://femke98.bouke-blog.nl/blog/aan-de-slag-met-ubuntu-11-10/. In dit artikel staat een link naar een dualboot voor ubuntu 11.10 maar dat werkt het zelfde voor 12.04)

Laatst bewerkt:
aha, het was me al gelukt.
Heb het als volgt gedaan.
Eerst heb ik met GParted alle partities verwijderd en een nieuwe aangemaakt en geformatteerd als NTFS.
Daarna heb ik met een andere disc windows geïnstalleerd en toen werkte het wel en kreeg ik die fout niet meer.
(Ik gebruikte eerst een DVD+RW disc. Daar werkte het niet op. Daarna probeerde ik het met een DVD+R disc en toen werkte het wel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan