Windows 7 over XP bestanden kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeeuwtje1992

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
65
Beste lezers,

Ik was van plan een dualboot systeem te maken met Windows XP en Windows 7. De cd zei dat je vanaf de cd op moest starten om een nieuwe partitie te maken, heb ik gedaan. Toen ging windows installeren en uiteindelijk kreeg in in m'n dualboot scherm 2 keuzen. Namelijk: -Oudere versie van Windows en -Windows 7. Ik heb Windows 7 geopend om eens te kijken hoe het was en wilde toen terug schakelijk naar XP. Maar die laad nu helemaal niet meer en ik kan mijn bestanden niet meer vinden. Wel is mijn C-schijf nog even vol als op XP dus ze zijn niet verwijderd. Maar waar kan ik ze vinden?

Ik hoop dat jullie het voor me op kunnen lossen,

Gr Johnny
 
Start Windows 7 op, kijk bij "Computer", zie je daar wel 2 partities?
Zoniet, dan is Windows XP weg!
 
Zie je 2 partities, bijvoorbeeld een partitie met de letter "C" en een partitie met een andere letter? (niet die van de dvd ofzo).
 
Nee die zie ik niet, en het is ook geen probleem dat ik XP niet meer kan openen. Maar het probleem is dat ik niet meer bij de bestanden die ik in XP had kan komen. De schijfruimte is iets minder dan bij XP dus Windows 7 is er naast geinstalleerd want m'n schijf is nog steeds bijna VOL!
 
Nee die zie ik niet, en het is ook geen probleem dat ik XP niet meer kan openen. Maar het probleem is dat ik niet meer bij de bestanden die ik in XP had kan komen. De schijfruimte is iets minder dan bij XP dus Windows 7 is er naast geinstalleerd want m'n schijf is nog steeds bijna VOL!

Elk besturingssysteem heeft zijn eigen partitie nodig!
Je hebt dan waarschijnlijk Windows 7 op de oude partitie geinstalleerd, over de partitie van Windows XP.
Wat je nog kunt proberen: Open "Computer", klik de partitie aan, als je daar ziet "Windows.old", kun je die openen en bij je bestanden komen? Of heb je dat al geprobeerd en wou dat niet?
Anders vrees ik dat je je bestanden gewoon kwijt bent!:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan