Windows 7 overnemen naar andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost992

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2015
Hallo,

Ik ben bezig met het zelf samenstellen van een computer. Nu heb ik op dit moment een Acer laptop met Windows 7 Home Premium met Service Pack 1. Nu heeft deze laptop zijn beste tijd wel gehad, vandaar dat ik bezig ben met een nieuwe pc. Nu heb je tegenwoordig online genoeg mogelijkheden om zelf je pc samen te stellen. Deze PC's komen vaak zonder besturingssysteem, die je er nog bij aan moet schaffen. Nu heb ik dus een laptop met Windows 7 en ik vroeg me af of het mogelijk is deze versie ''mee te nemen'' naar mn nieuwe PC. Ik weet dat er iets met licenties te doen is (dus mn laptop zal onbruikbaar worden). Ik heb al online gezocht, maar kan geen duidelijk antwoord vinden.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zat de windows 7 al bij de laptop toen je hem had gekocht? (dus met andere woorden, is het OEM?)

Ja, ik kreeg er geen installatie CDrom bij, als je dat bedoelt :)

Dan ben ik bang dat je helaas een nieuwe Windows aan zal moeten schaffen...
MAAR daar heb ik dit linkje voor, maar daar moet je wel student voor zijn (of iemand in je huis ;p)

Laatst bewerkt:
Hmm.. Dus het is niet mogelijk op de Windows licentie die op deze laptop staat mee te nemen naar een nieuwe computer? Ben helaas geen student meer, dus die korting kan ik wel vergeten, haha!

Nee helaas is het dan niet mogelijk, ik denk dat je dan toch alsnog iets van €100,- voor Windows moet rekenen.
Of je kiest voor Ubuntu (wat gratis is)

Even voor de 100% zekerheid contact gehad met Microsoft. Het is inderdaad niet mogelijk om een voorgeïnstalleerde versie van Windows mee te nemen naar een andere computer. Dit kan alleen met de productkey die op de hoes van de Windows installatie CDrom staat. Bedankt voor de snelle reactie! :)

.........ware het niet dat de productkey op een sticker op de onderzijde van je Acer staat.
Wat je kunt doen : installeer Windows op de nieuwe machine vanaf een geleende Windwos DVD (wel exact dezelfde versie als die nu op je Acer staat) en voer de productcode in zoals die op je Acer staat.
Wat er dan gebeurt is dat je bij het online gaan (registreren, valideren, activeren) een melding krijgt en dat je daarna een telefoonummer mag / moet bellen (spraakgestuurd, dus geen 'levend' persoon) en vervolgens wordt een aantal vragen gesteld. Die beantwoord je naar waarheid of zoveel mogelijk naar waarheid..................... dat is aan jou.
Afhankelijk van je antwoorden wordt jouw Acer Windows dan keurig netjes op je nieuwe machine geaccepteerd en gevalideerd.

Laatst bewerkt:
Dit wist ik niet, dat is handig om te weten! Ik neem aan dat dit wel inhoudt dat mijn Acer dan volledig ''uitgezet'' wordt?

@Joost992

Gebruik het berichtenvenster "snel reageren" als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop" a.u.b.

Ja, de Acer is dan 'klaar', maar dat mag, gelet op je startbericht, het probleem niet zijn / worden? Je wilde de Windows immers 'meenemen', m.a.w. je had al ingecalculeerd dat de versie maar op 1 van de twee machines zou kunnen gaan draaien, toch...?

Klopt inderdaad, maar dan weet ik het nu 100% zeker. Dan zorg ik ervoor dat ik voor die tijd belangrijke bestanden op een externe harde schijf zet. Bedankt voor je bericht, als dit inderdaad mogelijk is scheelt het toch weer aardig!

Het wás altijd mogelijk. Of het op 11 maart 2015 nog mogelijk is, ontdek je als je het uitvoert.

Haha, zo'n vaart zal het nog niet lopen. Wil eerst nog een en ander met elkaar vergelijken. Ik ga het zeker proberen en mocht het niet lukken, dan zal er niks anders opzitten dan een Windows-pakket aan te schaffen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan