Windows 7 partitie vol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cosmicray

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2012
Hallo

Het volgende is bij mij het geval.
De W7 partitie loopt vol terwijl er nog 40GB vrij zou moeten zijn.
Het volgende is al gedaan:
herstelpunten verwijdert (op 1 na)
Ccleaner
schijfopruiming

En dit is wat Treesize ziet:
treesize.jpg

Iemand een idee hoe ik die 40GB weer tot mijn beschikking krijg?
Alvast bedankt voor de moeite.

Ten eerste: hoe weet je dat er nog 40gb vrij zou moeten zijn?

Leeg de prullenbak en stel daar gelijk een maximum voor in. Dit doe je door met de rechtermuisknop op de prullenbak te klikken, en dan voor eigenschsppen te kiezen. Je kan daar selecteren dat je een opgegeven maximum wil gebruiken. Dat type je in in MB. (1gb=1024MB).

Scan ook eens met malware bytes anti malware op virussen.

Ik zie 2 maal een windows.old map staan. Daar zitten oudere versies van windows in. Die weghalen zal aardig wat ruimte geven.
Verder is het altijd aan te raden om de mappen (Mijn)Documenten, foto's e.d. te verplaatsen naar een andere partitie dan de C: niet alleen vanwege de ruimte die dat gebruiket, maar ook om de gegevens veilig te stellen voor het geval de C: eens geformatteerd moet worden.

Dank jullie wel voor de vlotte reactie.
@Luuknl:
-Ten eerste: hoe weet je dat er nog 40gb vrij zou moeten zijn?
Ik weet niet wat U daar precies mee bedoeld? Maar bij mij was dat een kwestie van optellen en aftrekken.
En daar er op de C partitie ook W7 staat en die heeft een 30Gb nodig, het verschil tussen die C en D is: op C zitten 2 acc en op D 1 acc maar wel adobe CS
prullenbak verkleint van 2048-->1024
scan met MBAM uitkomst 0 infecties.

@ srpchulp
Beide mappen namen al weinig ruimte in maar toch verwijdert
De aangegeven mappen docu. foto ect. ect. worden niet gebruikt

Deze acties hebben 0.2GB ruimte opgeleverd.
We gaan vooruit maar er mag meer af.

ik zie so-wie-so wat vreemde dingen: klopt het dat windows geinstalleerd is op de D:
Wat staat er dan op de C:?

Dan zie ik verder letterlijk terrabytes aan vrije ruimte op andere partities (schijven?)
waarom de D:-partitie niet flink groter gemaakt? Dat kan met bijv. een gratis tool als Easeus partition manager

ik zie so-wie-so wat vreemde dingen: klopt het dat windows geinstalleerd is op de D:

Dan zie ik verder letterlijk terrabytes aan vrije ruimte op andere partities (schijven?)
waarom de D:-partitie niet flink groter gemaakt? Dat kan met bijv. een gratis tool als Easeus partition manager

dit heeft er toch niet mee te maken ik heb ook men w7 op 80 GB en 2tb voor opslag
het feit is dat hij gegeugen mist

Op C staat ook W7 home op D staat W7 ultimate
De D is 100GB groot en zou dus ruim voldoende moeten zijn voor W7

dit heeft er toch niet mee te maken ik heb ook men w7 op 80 GB en 2tb voor opslag
het feit is dat hij gegeugen mist

Dat hangt er allemaal van af wat je nog meer in de Windows-partitie stopt. Bij mij neemt Win7 prof 33Gb in beslag in een C-partitie van 60GB, maar dan he ik wel alle andere software en data op andere partities staan. Als ik alle software en data in de C-partitie zou zetten, dan zou ik een C-partitie van minimaal 250GB nodig hebben.

Het betreft hier dus een dualboot systeem.
Zoals je kunt zien op het schema van Treesize is dat W7 25GB is en de overige software 19GB is waarvan door Adobe zo'n 12GB in beslag wordt genomen.
Maar dat zijn allemaal bekende ruimte vreters, het gaat dus om de onbekende ruimte van zo'n 40GB.
Ik kan nu niet meer werken met PhotoShop omdat de vrije ruimte te klein is om mijn PSD bestanden te laden in PS.

Is het een plan om een image te maken en dan D te formateren en de image terug te zetten?

Oh ja, de C: en D: staan op 1 schijf, ik snap niet wat dat met elkaar van doen heeft, maar dat hoor ik dan wel.

Laatst bewerkt:
Heeft u al in Map-opties/Weergave de aangevinkt dat alle systeemzaken en de verborgen bestanden/mappen zichtbaar gemaakt moeten worden? Wellicht dat dan ineens die 40Gb te voorschijn komt.

je kan ook eens naar je schijf gaan het adres kopieren en plakken in je internet browser

dan kom je best veel tegen

Het samenvoegen is niet aan de orde, ik moet een beveiligde omgeving hebben waar de andere PC gebruikers niet op komen daar dit werk gerelateerd is.

En de zichtbaarheid staat AAN ook voor de systeem mappen.

@cosmicray: Welkom op Helpmij..

Je hebt zojuist systeemgegevens in je handtekening gezet. Dit is niet toegestaan op Helpmij en derhalve mag je ze weer verwijderen.
Had je kunnen weten aangezien je ook zojuist met de regels accoord gegaan bent.;)

Haal jij ze weg of moeten wij dat doen?
Dank je en succes met je vraag.

Via de browser kwam helaas niks onbekends naar voren.
En C: is niet het probleem maar D:

Laatst bewerkt:
Een kopie van de partitie maken en dan de kopie bekijken hoe groot die geworden is lijkt mij geen gek idee. Dan moet dat wel gedaan worden met een tooltje dat de volledige partitie recht-over kopieert. Ghost doet dat bijv.
Ik zou nog even wachten met de kopie weer terug zetten, want ik heb meerdere keren meegemaakt (bij een dual-boot situatie) dat de boel daarna niet helemmal meer jovel liep (zacht uitgedrukt :-). Er moest dan heel wat weer recht gezet worden on bootrecords en zo om alles weer recht te trekken na zo'n terug-zet actie.

Een gedachte die bij me opkomt is: controleer de betreffende HD eens met zo'n speciale HD-checker (per merk/levernacier van de web site te downloaden) om te kijken of de HD nog wel goed is. Het zal toch niet zo zijn dat er 40Gb aan bad tracks op zit :-) Je weet maar nooit.

Als je 4 GB of meer werkgeheugen hebt, kun je je virtuele geheugen uitschakelen.

Dat kun je zo doen :
Rechtermuisknop op deze computer of computer en dan klik je op eigenschappen.
Daar ga je naar de geavanceerde instellingen.
Geheugengebruik en geavanceerd.
Klik op het virtueel geheugen en schakel het uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan