Windows 7 partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtwo

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Hallo.
Ik heb net een nieuwe pc en wil windows 7 er op installeren.
De custom optie dus.. niet de Upgrade optie.

Nou heb ik een guide gelezen en alles precies gedaan zoals het moet en nu staat er dus gewoon zoals het hoort:
type:
Disk 0 partition 1: sytem reserved: 100.0 MB sytem
Disk 0 partition 2: 18.7 GB primary
Disk 0 unallocated space: 1860 GB /

Dan moet ik toch gewoon die primary aan klikken en dan next klikken?
maar dan geeft die een foutcode: Kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. De fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie
die voor de installatier is geselecteerd. foutcode: 0x80070057.

Laatst bewerkt:
hij geeft aan dat windows 7 maar 18,2 gb nodig heeft..
heb ook al 25 gb geprobeert mmaar dat doet die ook niet.

Als je windows wilt installeren moet de partitie waarop deze komt minimaal 20Gigabyte zijn.
Wat ik meestal doe is 2 partities, 300GB voor windows en programmas en de rest waar downloads op gezet word.

Dus als er niks waardevols op de schijf staat doe dit,
-Verwijder elke partitie.
-Maak 1 partitie aan van 300gb.
-Maak een 2de partitie aan met de resterende gigabyte.
-Kies de eerste partitie van 300gb om windows te installeren. (Die sytem reserved: 100.0 MB sytem word automatisch aangemaak)

Hoi,
maak je Win7 partitie minstens 50 GB. Er worden naderhand nog updates gedownload, programma's geïnstalleerd die hun eigen database hebben, je wilt defragmenteren (moet je +/- 15% vrij schijfruimte voor hebben) enz.

Bedankt voor jullie info, helaas is het nog niet gelukt.

Ik heb gedaan wat jullie vroegen maar ik krijg een foutmelding.

Er staat nu:
Type:
Schijf 0 partitie 1 door systeem gereserveerd 100 mb Systeem
Schijf 0 partitie 2 146,4 GB Primair
Schijf 0 partitie 3 1716,56 GB Primair

Als ik dan verder wil gaan met partitie 2 lukt dat niet, want ik krijg een foutmelding;
'' Kan een partitie schijf 0 niet formatteren. De Fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd. Foutcode:
0x80070057 ''.

Ik snap het niet want formatteren heeft er toch helemaal niks mee te maken?

dat gaat over SATA gedoe enzo..heb daar niet echt verstand van.
dat het zo moeilijk moet gaan... een beetje raar maarja.

Het zou handig zijn als je wat meer over je nieuwe pc/laptop vertelt (merk/type e/o serienr.).

Ook niet ingewikkeld: Verwijder tijdens de installatie van Windows 7 alle bestaande partities, en maak in hetzelfde proces 2 nieuwe partities aan en geef dan de eerste partitie aan om op te installeren. Die "Reserved" partitie wordt vanzelf aangemaakt.
Ik heb het idee dat je vooral alles wilt partitioneren, maar heb geen idee waarom.

PS: Ik ga ervan uit dat er niets op de huidige harde schijf wilt/hoeft laten staan, want alles op de harddisk word bij dit proces gewist.

Tijs.

@Tijs
Dat was mijn eerste indruk ook maar het leek me onlogisch dat TS zo te werk was gegaan.

Frank: Wat bedoel je met ntfs Frank ? ben niet zo slim:shocked:

Tijs: Ik heb al 3x geprobeert om ze telkens te verwijderen en dan gewoon weer nieuwe aan te maken. En ik wil niet alles partitioneren. Alleen 1 partitie voor windows 7 en die andere is dan gewoon de overige ruimte van me harde schijf.

Doe het dan zo: Maak 1 partitie van 50 GB en laat de rest gewoon als niet-gepartitioneerde ruimte.

Zodra Windows is geïnstalleerd maak je die andere partitie aan in Windows zelf, via Schijfbeheer.

Tijs.

Doe het dan zo: Maak 1 partitie van 50 GB en laat de rest gewoon als niet-gepartitioneerde ruimte.

Zodra Windows is geïnstalleerd maak je die andere partitie aan in Windows zelf, via Schijfbeheer.

Tijs.

Ook dat doet die niet. Ik blijf die foutcode krijgen die ik eerder heb beschreven.
Ik snap niet waarom, want ik heb helemaal niks geformatteert en nog geeft die dat als foutcode aan.

Ik heb geen idee.

Wellicht is de harde schijf niet goed? Misschien is er een probleem op je moederbord met de (SATA-)controlleronderdelen? Misschien heb je een voeding die te weinig vermogen levert?

Tijs.

Hij is net helemaal nieuw dus denk het niet. Heb 750 watt voeding.
Maar over dat Sata las ik ook pas ergens. Zijn er iets van vaste instellingen die je in je Bios moet zetten ?

Wat je kunt proberen is in de BIOS te gaan van de pc en daar de fabriekswaarden terugzetten.

Daarna nog eens proberen. Werkt het dan weer niet, dan blijft (gegeven 750 watt voeding) wat mij betreft alleen nog problemen met de harde schijf zelf of het moederbord over.

Natuurlijk kun je (om nog een item uit te sluiten, namelijk de harde schijf) van iemand een SATA harde schijf lenen die het altijd goed gedaan heeft maar nu niet meer nodig is en kijken of Windows daar wél op installeert. Werkt dat wel, dan zou ik die 2 TB harde schijf die je bij de pc gekocht hebt verdenken van het probleem dat je nu hebt.

PS: Hardware (incl. voeding, moederbord en harde schijf) kunnen op elk moment kapot gaan/zijn. Ik begrijp je gedachte over "het spul is hagelnieuw", maar dat is geen garantie dat er niet toch iets mis mee is.

Tijs.

Ik heb het geprobeerd om met de fabrieksinstellingen windows 7 installeren maar werkte niet. Dat van die harde schijf verwisselen zit er niet in want ben nu eenmaal geen techneut. Als ik een nieuwe computer koop, en ik doe hem aan met een windows 7 cd erin dan horen er toch geen dingen kapot te gaan? kan het me niet voorstellen dat er iets kapot is.

Als ik je laatste posting samenvat: Er gaat van jouw kant nu niets meer getest of uitgezocht worden. Lijkt me niet slim, maar je kunt natuurlijk afwachten of iemand nog reageert.

Reageert er niemand meer binnen (laten we zeggen) een week, dan zou ik het apparaat (incl. de Windows 7 DVD) meenemen richting een computerreparateur.
Die kan dan (bijv.) eens kijken wat er gebeurt als ipv. jouw DVD een andere DVD wordt gebruikt en het dan wel werkt, of het installeren van een ander besturingssysteem (bijv. Vista) wel werkt, of de harde schijf corrupt is, tijdelijk een andere harde schijf inbouwen en kijken of die wel werkt, een ander moederbord installeren en kijken of het dan wel werkt etc.
Ander stap is (als de originele leverancier van de computer een service biedt waar je het installeren van Windows aan kunt uitbesteden) is om die naar de computer en de installatie van W7 te laten kijken. Als er dan (garantie-)issues voorbij komen, dan kan die meteen acties nemen, want het is per slot ook de leverancier van de hardware.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan