Windows 7 partities

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben inmiddels wat wijzer geworden en weet nu waar het aan ligt.
ik maak daarom een nieuwe thread omdat het dan duidelijker word wat me vraag is.
bedankt allemaal!

Wat je kunt doen is even (zodra je die nieuwe thread hebt aangemaakt) de link naar die nieuwe thread in de huidige thread posten, zodat geïnteresseerden in die nieuwe thread kunnen gaan kijken.

Zet daarna deze huidige thread op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Hard Disk is not detected tijdens windows 7 installatie

Ik heb net een nieuwe computer en wil wilde windows 7 er zelf op installeren omdat ik dat al gedaan had maar, Het lijkt er op dat windows 7 mijn harddisk niet vind.. of de drivers ervan. Het kan ook zo zijn dat me moederbord de disk niet vind.

Als ik me partities heb gemaakt en alles op de goede manier en ik klik volgende krijg ik een fout code; kan een partitie op schijf 0 niet formatteren. de fout is opgetreden tijdens het voorbereiden van de partitie die voor de installatie is geselecteerd. foutcode: 0x80070057.

En als ik me pc opstart dan staat er: '' hard disk is not detected ! ''.
Ik heb een driver cd bij me computer gekregen en al die Sata codes enzo op een sticky gezet. Die heb ik vervolgens bij stuurprogramma geladen en geinstalleerd maar ook dan krijg ik nog steeds dezelfde foutcode. Ik heb ook me Bios settings al op IDE gezet inplaats van RAID of AHCI.

Weet niet meer wat ik moet doen. Iemand ervaring hiermee?:confused:

als eerst google de code als dat niet luikt kijk of je harden schijf goed aangesloten is als dat niet werkt moet je met compressor de laptop uit blazen dat doet wonderen als dat niet werkt kan je hem best naar een bedrijf sturen zoals een die in me link staat

Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt de HD in de Bios setup wel herkend? Zo niet, druk dan alle stekkertjes van de SATA-kabels eens goed aan, zowel aan de HD-kant als op het mobo. De SATA-stekkertjes willen nog wel eens los raken.

tegenwoordig is het bij de meeste winkel zo dat windows 7 al geïnstalleerd is als je en pc koopt. en anders kun je er naar vragen bij het kopen.

dus ik snap al niet dat het er niet op zit :confused:

wat veel anderen al zeggen: kijk of de sata kabels en de voedingkabels goed aangesloten zijn.

ik snap uit de berichten niet helemaal of je ook al hebt geprobeerd windows te installeren zonder partities te gebruiken. want die kun je later wel aanmaken.

Mod-edit
Heb de topics samengevoegd omdat ze over hetzelfde onderwerp/probleem gaan.

Laatst bewerkt:
@ setup ; Wat bedoel je precies met HD in de bios setup en waar kan ik dat vinden?

@ edewaal ; Ik heb windows 7 er niet op laten zetten omdat dat 70 euro zou kosten en ik had het zelf al een keertje eerder gedaan dus wilde het zelf wel doen. Achteraf heb ik er spijt van xd;p. Zonder partities maken doet die het ook niet helaas.

Waar zitten die sata kabeltjes precies in de computer?

Groetjes.

Zo ziet een SATA-kabel eruit: http://www.pc-helpforum.be/f182/groooot-probleem-27333/index2.html
Vaak rood, maar andere kleuren komen ook voor.
Per harde schijf zitten er twee kabels gekoppeld; 1 voor de data-transport en 1 voor de stroomvoorziening(deze is breder dan die voor de data-transport.
Druk de twee sata-kabels die aan de harde schijf zitten daar extra goed aan. Vervolgens de data-kabel, waar die aansluit op het moederbord, ook daar goed aandrukken.
Dan de stroom weer op de PC, PC starten, en kijken of die hem dan wel herkent.

Dan uw vraag over "HD in de bios setup"
In uw vraag gaf u aan dat u al in de BIOS de HD op van AHCI naar IDE had veranderd, dus in de bios setup kijken of en hoe de HD herkend wordt zou toch geen probleem moeten zijn, of begrijp ik iets niet goed? Kijk even in het handboek van het moederbord waar welke informatie in de bios gevonden kan worden.

Ik heb de kabels gevonden en ze extra aangedrukt maar het heeft helaas niet gewerkt. En kom er nu pas achter dat je met HD harddisk bedoelt;p.

Ik breng hem vandaag weg naar de pc winkel, als die dan terug is zal ik hier het probleem en de oplossing posten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan