Windows 7 pc gaat vanzelf aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2901

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Onze pc met windows 7 gaat vanzelf aan vanuit slaapstand ( niet de stand by stand )
Weten jullie hier iets op?

Een vriend van me (Windows 7 PC) heeft ditzelfde probleem, en ik heb dit probleem ook gehad op mijn Windows 7 PC.
Mij lijkt dat de slaapstand bij Windows 7 op desktops niet goed werkt. Bij mijn vaders laptop met Windows 7 werkt 'ie namelijk wel.

Groeten,
Nilscollection

Kijk even in de bios, misschien staat er bij power dat hij op een bepaalde tijd aan moet gaan

Hoi,
geef ff aan welke pc je hebt (merk/type enz.).

@Nilscollection
Mij lijkt dat de slaapstand bij Windows 7 op desktops niet goed werkt.
Ik kan nergens uit opmaken dat TS een desktop heeft.

Hallo

Het is een:
MEDION® AKOYA® PC P7385 D

Intel® Core™ i5-760 processor
ATI Radeon™ HD 5670
4 GB DDR3 intern geheugen
2 TB harde schijf
40 GB SSD (Solid State Drive)

Het is.. een laptop :rolleyes:

In ieder geval, ik weet niet of dit via draadloos ook mogelijk is, maar als ik Media player instel om de bibliotheek te delen, en ik doe dit op een andere PC (in hetzelfde netwerk), kan ik d.m.v. de bibliotheek van de andere PC op te vragen, de PC wakker maken.

Er kunnen ook programma's zijn die de PC uit slaapstand halen. Virusscanners enz.

Mij lijkt dat de slaapstand bij Windows 7 op desktops niet goed werkt.

Sinds wanneer? Hier werkt het prima hoor. Het is meestal een instelling die de PC doet booten.

Ik ging ervan uit dat het een desktop was omdat de benaming 'PC' hier mij aan doet denken... en omdat ik, zoals ik al aangaf, meerdere ervaringen heb met Windows 7 die niet goed omgaat met slaapstand bij desktops.

Excuses als ik hiermee mensen heb verward of zo, maar ik heb niet vaak iemand een laptop als 'PC' horen bestempelen.

Groeten,
Nilscollection

Is verder niet erg hoor, als je hier wat langer op het forum bent kom je er vanzelf wel achter dat niet alle info is wat het lijkt.

Kijk eens bij eigenschappen in de hardware van je netwerk adapter.
Hier zou wel een iets kunnen staan van lijkend op " Wake On" en dan staat deze ingesteld op magic pakket o.i.d.
Even anders instellen bv uitschakelen.

Staat in de bios het Plug & play OS systeem op "Ja" , en kijk een of je ook in de bios de APM goed ingesteld staat of probeer eens hier wat instellingen te veranderen.
Ook in de bios staat iets van Wake On Lan kijk eens of je hier wat mee kunt.
Let op 1 verandering tegelijk uitproberen anders weet je niet of je de juiste hebt, misschien kan de ene setting tegen werken aan de andere werking.

We hebben in de bios alles terug naar default gezet
We hebben de computer ook zonder internet in slaapstand gezet.
Nog steedts het zelfde probleem...

Het wordt moeilijk.
Heb je iets van of iets met wat de apple store te maken bv (itune).
Dan kan deze om de zoveel tijd kijken of er wat nieuws in de winkel ligt.
Het kan misschien ook zijn dat het van je virusscanner komt want ik denk dat je bullguard heb (zie je spec link...).
Gooi deze er eens af en zet er microsoft essentials security (deze is gratis met je originele windows versie, baat het niet dan schaad het niet
Kijk Hier
voor MSE.
Als dit ook allemaal niet helpt zou je eens in je taakplanner kunnen zoeken of hier iets staat waardoor de pc "regelmatig" aan gaat.
Voor mij stopt het hier ongeveer voor de handreikingen.
Ik hoor of lees het wel....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan