Windows 7 PC slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ik heb een zelfgebouwde desktop met Windows 7 Ultimate.
Nu heb ik telkens, en dat is na verschillende tijden, dat de PC vastslaat.
Dit is al eens gebeurd terwijl ik op YouTube zat, als ik een game speelde. Maar ook als ik even niks deed. Zelfs een keer toen de PC net was opgestart!

Ik zou niet weten wat het probleem kon wezen.
Ik hoop dat iemand tips heeft of me verder kan helpen?

Mvg,

Thiemo

Beetje meer info zou helpen....
Wat is precies "vast slaan"? Vertel eens er wel of juist niet gebeur?
Wat voor componenten heb je allemaal gebruikt om dat ding te bouwen?

Met vastslaan bedoel ik dus, dat het beeld vastslaat en ik niks meer kan beginnen. 9 van de 10 keer moet ik de knop van de PC dan 6 seconden ingedrukt houden. Soms werkt de knop opnieuw opstarten.
Als ik bijvoorbeeld een spel speel, slaat het geluid vast op de toon die het net speelde, dus het muziekje blijft niet over en over spelen.
Andere keren kan ik gewoon niks meer beginnen, wel of geen geluid.

Componenten:
Intel Core i5-2500k 3,3GHz
Samsung Spinpoint 1TB HDD 7200rpm
Kingstom ValueRAM 2x2GB, DDR3
MSi Radeon HD6950 1GB, GDDR5

Moederbord: ASRock H61DE/S3

Ben ik iets vergeten te melden?

ga eens naar start, rmk op deze computer, eigenschappen, links op geavanceerde systeeminstellingen klikken, weer geavanceerd, bij opstart en herstel instellingen op instellingen klikken, zet het vinkje bij computer automatisch opnieuw opstarten uit, krijg je nu een foutmelding?

oh en kijk eens of er in het logboek een foutmelding staat en als hier iets staat post die dan hier
bij het logboek kom je door naar start, configuratiescherm, systeem en beveiliging, onder systeembeheer op gebeurtenislogboeken weergeven klikken

Laatst bewerkt door een moderator:
In het logboek staan heel veel fouten en waarschuwingen. Ik weet niet welke met het vastslaan te maken heeft.
Ik heb dat vakje uitgevinkt, maar ik kreeg nooit een foutmelding, de hele PC "bevroor" gewoon.

dan wordt het lastig er kunnen 1000 redenen zijn waarom hij bevriest

probeer anders een scan met je virusscanner misschien dat het daardoor komt

Ik heb gescand en heb twee cracks van spellen als virus gevonden. Deze wel verwijderd. Nog geen freeze gehad.

er is ook kans dat de computer oververhit is, installeer eens speccy en post een screenshot

Aan de temperaturen kan het niet liggen. Heb een hele goeie Cooler Master cooler. Maar alsnog de screenshot.
speccyscrsht.PNG

nee klopt hij zal niet oververhit zijn met die temperaturen

maak anders even een screenshot van het logboek dan kan ik mischien iets meer zien (gewoon de bovenste errors)

Enkele berichten samengevoegd. Gebruik de knop : "Bericht aanpassen" als je nog iets melden wilt.

Ik heb de videokaart maar moeten loskoppelen en moet nu tijdelijk verder op de onboard graphics van Intel (HD 1000 GT1).
Ik zou niet weten of deze een beetje bruikbaar zijn voor games als GTA IV.

Ik heb een dxdiag gerund, omdat elke keer de pc froze of dat ik blue screen kreeg als gevolg van een driver crash.
Maar deze dxdiag is van de onboard graphics, niet van de videokaart, omdat deze op het moment niet is aangesloten...
dxdiagonboardIntel.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan