Windows ( 7 pro ) loopt steeds vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Sinds enige weken heb ik last van het volgende met mijn netbook met windows 7 pro.
Het opstarten gaat nog steeds vlot. Vlak daarna is alles prima. Na een uurtje begint het gedonder, de zaak zit vast en ik krijg de melding bijv. marktplaats reageert niet, webpagina herstellen. Na 1, 2 of 3 pogingen lukt het dan. Of ik krijg de melding .... reageert niet vanwege langlopend script. Loopt het niet vast dan gaat het browsen heel erg traag, moet lang wachten voor iets wordt uitgevoerd. Na het scannen met CE Cleaner gaat het even goed, er worden altijd 100den MB's opgeruimd en 5-6 registerfouten hersteld, na een poosje is het weer mis. Ook het wisselen van routers, ik gebruik de routers van mijn beide buren helpt voor korte tijd. Als het te erg wordt is de enige remedie computer opnieuw opstarten en dan is ie voor een uurtje weer goed. Wat is hier aan de hand?, Scannen met AVG levert een bedreiging op die niet kan worden verwijderd.Scannen met Avast, Malaware bytes en Emsisoft levert geen bedreigingen op. Zou ik systeemherstel kunnen uitvoeren naar een datum van 1 jaar terug, of raak ik dan mijn geinstalleerde programma's kwijt. Haalt systeem herstel ook eventuele malware er uit?
Wie o wie kan mij helpen? Gaarne tot in detail aangeven want ik ben maar een leek op computers.
 
Zoals ik het nu begrijp, loopt niet Windows echt vast, maar heb je uitsluitend een probleem met je browser, waardoor de computer vastloopt, maar dus niet expliciet Windows 7. Is dit juist?
 
Windows 7 pro loopt steeds vast.

Ja, dat lijkt juist. Zou ik dan eerst kunnen proberen Internet explorer opnieuw te downloaden. Ik heb ook nog Chrome maar dat werkt ook langzaam.
 
Windows 7 pro loopt steeds vast

Nee, ik denk het niet. Ik heb de beide virusscanners reeds lang naast elkaar en eerder was alles prima, geen problemen.
Hoe kan ik zien welke internet explorer ik heb? In de loop van de dag zal ik proberen Avast te verwijderen. Hoe kan ik zien welke versie van IE ik heb?
 
Gebruik nooit twee virusscanners, want dat zorgt gegarandeerd voor conflicten. Om te kijken welke versie IE je hebt hoef je het alleen maar op te starten, vervolgens op het wieltje klikken rechtsboven in je browser en te klikken op 'Over Internet Explorer'. Misschien is het ook verstandig om je Flash Player eens te updaten, want dat is ook belangrijk. Heb ik met FireFox en Chrome heel vaak gehad, met het updaten van Flash Player was alles verholpen. Je zou ook nog kunnen scannen met ComboFix en SAS (Super Anti Spyware) want die vinden altijd dingen die andere programma's niet vinden.

http://www.bleepingcomputer.com/download/combofix/

http://www.superantispyware.com/

Succes.
 
Windows 7 pro loot steeds vast.

Ik heb Adobe flash player gedownload en inderdaad het browsen gaat wat sneller. Echter nog steeds meldingen ..reageert niet,webpagina herstellen. Echter een nieuw probleempje bij het googlen moet ik de terug pijl een aantal malen aanklikken voor hij inderdaad terug gaat. Avast moet nog verwijderd worden.
 
Windows 7 pro loopt steeds vast

Avast is inmiddels verwijderd. Het browsen gaat nu vaak, maar niet altijd, sneller. Krijg nog af en toe de meldingen: ...
reageert niet wegens .... Wat gebeurd er als ik Internet explorer 11 opnieuw download, wordt de oude IE dan gedelete en behoud ik mijn favorieten map?
 
Je favorieten kun je exporteren naar b.v. een map op je schijf of op je buroblad.
Combofix (sorry @Koffiewafel) is een paardenmiddel dat je als laatste redmiddel gebruikt voordat je besluit te herinstalleren.
Scan eerst eens met de nieuwste versie van Mbam (zie de link in m'n handtekening) en vink de aanwezige aangevinkte optie "trialversie") voor het daadwerkelijke installeren uit!
Scan eens in de veilige modus zonder netwerk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ,
Het eerder genoemd probleem bestaat nog steeds. Wat moet ik doen voor systeemherstel naar 3 mnd terug, verdwijnen dan ook mijn in de tussentijd gedownloade programma's? Moet ik dan de anti virus programma's en de windows firewall uitschakelen?
Wil iemand zich nog eens in dit probleem verdiepen? Alvast mijn grote dank.
 
Als je een herstelpunt hebt van 3 maanden terug toen je het probleem nog niet had dan zou ik dat zeker proberen.
Gedownloade programma's verdwijnen niet maar wel de naderhand geïnstalleerde, die zou je evt. opnieuw kunnen installeren.
Maar let op, het risico bestaat dat er een "verkeerd" programma tussen zit.
Verder zou ik je aanraden het processorgebruik (taakbeheer>processen) in de gaten de houden als het probleem zich weer aandient.
Daar zou je uit kunnen afleiden welk proces hiervoor verantwoordelijk is, ook kun je dan onder de tab "netwerk" controleren of er op dat moment extreem veel bandbreedte van je netwerk wordt gebruikt.
Ik heb het vermoeden dat e.o.a. programma op je pc van tijd tot tijd verbinding zoekt met internet en op dat moment al je bandbreedte opslokt.
Ga bij jezelf te rade of je e.o.a. vreemd programma hebt binnengehaald dat gratis werd aangeboden.
Het kan spy- of malware zijn maar ook een virus.
Nu maar hopen dat je niet in een "botnet" terecht bent gekomen.
Maak anders eens een screenshot van alle lopende processen in taakbeheer>processen en 3th party software onder msconfig>opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pedbar,

Eerst even dit om als een voorbeeld van mijn gedachte hierbij wat duidelijker te maken.
Met het downloaden zoals ook het surfen van web-pagina's verstuur je een stukje data waarmee ontvangs van data wordt bevestig en om de rest van de andere data aan te vragen wat upload is.
Dus als de bandbreedte van je uplload door iets te veel in beslag wordt genomen en of het netwerk de vele aanvragen niet kan verwerken en je staat b.v voor een web-pagina dan kan het zijn dat die web-pagina niet meer reageerd omdat die web-pagina de bevestiging dat je nog voor die web-pagina staat van jou niet meer kan ontvangen.
Of als het ontvangen van die bevestiging erg moeilijk gaat zal daardoor ook het surfen erg langzaam gaan.

Nu heb je dat er na het scannen en ik neem aan dat dat met cc-cleaner is, dat er iedere keer 100den MB's worden opgeruimd en er dan ook 5 of 6 registerfouten worden hersteld.
Dat kan b.v komen door dat een installatie eventueel al dan niet een silent install (en of een script daarvan) niet helemaal goed is doorlopen waardoor b.v een installatie process en of zoals het downloaden van bestanden daarbij steeds weer opnieuw begint.
Vaak wordt dat geregeld opgestart vanuit een temp-map en zo'n map handmatig helemaal leeg maken kan dan helpen.
En als je java gebruikt denk dan ook vooral aan de java-cache (een java temp-map)

Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Groetjes,
Ragdoll
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan