Windows 7 proffesional

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
254
Hallo ik had eerst windows vista home edition ik heb die uitgebouwd naar Windows 7 proffesional, maar de windows vista is niet weg:O en ik wou hem toch weg hebben nu krijg ik bij het opstarten een duet boot...

Hoe kan ik alsnog windows vista verwijderen en alleen windows 7 overhouden?
 
wundows 7 opnieuw installeren ,en onderweg bij geavanceerd de partitie formateren,en win 7 dan installeren
 
Ik heb het geprobeerd maar bij de setup zie ik nergens dat ik C: kan formateren?
 
Eerst en vooral maak een backup van je belangrijke gevevens.
Windows7 proffesional kan men niet uitvoeren als Upgrade van vista naar windows7 , maar als nieuwe installatie. Je hebt dus een Dual boot gemaakt. Windows 7 naast windows vista.
Bij een Dualboot worden beiden op een aparte partitie geïnstalleerd. Wat je nu moet doen bij het installeren, is eerst de partitities verwijderen. Daarna nieuwe partitie maken en daar windows7 op installeren.
 
Wanneer je onderstaande afbeelding ziet bij het installeren kies je voor Stationsopties (geavanceerd)
clean_install_w711_thumb.jpg


waarna je de formatteermogelijkheid krijgt:
clean_install_w712_thumb.jpg
 
dorado, de vraagsteller heeft momenteel een Dualboot geïnstalleerd staan. Wat jij hier adviseert zal ervoor zorgen dat na installatie windows niet meer zal opstarten. Beide parities moeten verwijdert worden, nieuwe partitie maken en op de nieuwe partitie windows7 installeren. Blijkbaar nog nooit gehoord van koppelpunten.
 
@seniorke, TS geeft aan:
Ik heb het geprobeerd maar bij de setup zie ik nergens dat ik C: kan formateren?
Ik heb hier bij wijze van afbeeldingen laten zien waar de formatteermogelijk zit. Ik heb NERGENS geschreven cq. geadviseerd dat 2 partities gebruikt moeten worden..... Je terechtwijzing m.b.t. is dus niet n.v.t.

@TS, hier trouwens de volledige installatiehandleiding: Clean install WIndows 7
 
Laatst bewerkt:
@seniorke, Als dat zo is, Waarom geeft TS dan die melding & sowieso deze vraag gepost?
 
Ik denk dat ik hierop al een antwoord gegeven heb. De TS heeft een Dualboot geïnstalleerd.
Er stond al een Vista geïnstalleerd. Windows7 proffesional kan niet uitgevoerd als upgrade van vista naar windows7.
Wat is er gebeurd? De TS heeft windows7 op een nieuw aangemaakte partitie geïnstalleerd , en zo is er dual boot ontstaan. En bij het aanzetten van de computer word gevraagd of de computer met vista of met windows7 moet opgestart worden.
De TS had bij installeren moeten aangeven om windows7 op de huidige partitie te installeren.
 
En hier de windows7 versies nieuwe installaties

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/compare

En buiten deze versies heb je ook nog eens
Windows 7 upgrade XP naar windows7
Windows 7 upgrade Vista naar windows7
Bij upgrade van XP naar windows 7is zonder behoud van instellingen, dus word aanbevolen om een backup te maken van je belangrijke bestanden.
Bij Upgrade van Vista naar windows 7 kun je de keuze maken, met of zonder behoud van instellingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan