Windows 7 prosessen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
1.774
Hallo HM leden,
Ik wil graag weten of je bij het opstarten van windows bepaalden prosessen niet kunt laten op starten bij het aanmelden op windows. bijv.
nokia pc suite.exe of DTlite.exe.
Zo ja heb je daar dan machtegingen nodig van een admin op de computer?
Ik kan het voorlopig alleen met standaard gebruiker doen!
 
Ja dat kan en ik gebruik daar WhatInStartup voor.

Je zal er best admin rechten voor nodig hebben maar ik heb die altijd en heb UAC uitgeschakeld.
Weet dus niet helmaal zeker of run als admin genoeg is.
 
Ik kan dat niet uitschakelen en ook niet installeeren.
Zit er in windows zelf zo'n optie???
 
Installeren van dat programma is niet nodig en kan ook niet.

In windows worden programma's automatisch opgestart in het register je kunt ze ook daar uitzetten ,je heb daar wel alle admin rechten voor nodig en een fout in het register kan heel vervelend zijn en raad je het niet aan als je er niet bekend mee bent (commandline = regedit ,zoek de run folders).
 
Open start--> typ in het zoekvak "msconfig" in en druk enter. Ga naar het tabje "Opstarten" en verwijder de vinkjes van de programma's die niet mee mogen opstarten.
 
Ik ga die van jeff. doen.
Maar moet wel wachten totik het pass he gecrack van een admin.

heb ik al twee keer geprobeert maar ik za alle andere pass's maar niet die van de admin???

Ik gebruik ophcrack live cd
 
Ik ga die van jeff. doen.
Maar moet wel wachten totik het pass he gecrack van een admin.

heb ik al twee keer geprobeert maar ik za alle andere pass's maar niet die van de admin???

Ik gebruik ophcrack live cd

Je hoeft dit niet op het Admin account uit te voeren. Dit kan gewoon op je eigen account hoor.

Succes!
 
Dj Alva natuurlijk moet je zelf er voor kiezen wat je doet het is jou computer.
Wat je nou bedoelde en waarom dat je het voorlopig alleen met een standaard gebruiker account moest doen wordt me nu toch wel duidelijk.
Je vraag om iets wat heel erg simpel is en het lijkt net of een simpele oplossing je niet bekent is.
En dan kom je in eens met zoiets als ophcrack van de website SourceForge aanzetten wat een website voor open source software development is en daarom spreken daar dan ook software projecten.
Daar download je ophcrack live cd zodat windows 7 er geen vat meer op heeft en je gaat op je eigen pc LM and NTLM hashes kraken ,welke van die 2 in windows 7 wordt gebruikt zal dan wel weten net als hoe en waarom met SAM files.
Dat er gebruikt wordt gemaakt van pwdump6 is je bekent en ook dat daar anti-malware scanners op reageren omdat een password dump file als evil software wordt aangezien.
Kijk het maakt mij niet hoor en het advies is ,als je die pc heel snel naar de donder wil helpen moet er zo mee om gaan.
 
Jullie snappen me even niet. (geeft niks hoor)

Ik heb het admin passwrd. nodig om msconfig uittevoeren omdat je volgens windows to wijzegingen aan brengt in het systeem, dus met een standaart account heb ik een admin pass nodig omdat UAC aan staat. en je kan het uitzetten of verminderen met een admin passwrd. ( en die heb ik dus niet)
snappe jullie?
 
Ja hoor dat snap ik allemaal ,maar ik snap ook dat je niet helemaal de eigenaar van die pc bent.
Omdat punt A: je zelf wel het administrator account had gegeven.
Punt B: ook het wachtwoord voor het administrator account had geweten omdat je die zelf heb moeten instellen.
Punt C: jij je zelf niet zo'n proef periode kan geven "Ik kan het voorlopig alleen met standaard gebruiker doen!".
Punt D: de rede van zo'n proef periode met berperkte rechten een heel erg logisch gevolg is als je naar software grijpt die punt 1: in ontwikkeling is waarvan de laatste fase een beta status is wat wil zeggen dat de software wel werkt maar geen garantie kunnen geven en het niet zeker is of dat op alle pc zo is ,dus op de voorhand alleen geschikt als je precies weet wat je doet want als er iets fout gaat ligt alle verantwoording bij.
Punt 2: daarbij gaat het om geen gewone software maar om reserve enginering software je ziet de namen als crack (kraken) brute force (grof geweld) toch staan ,dat gebruikt word om met algorithms en encryption beveilde bestand op je eigen pc te breken en open te gooien om zo de opgeslagen informatie er uit te rammen.
En om het je makelijk te maken om goed te begrijpen wat ik daarmee bedoel moet eens proberen op deze vraag een antwoord te geven.
Als de beveiliging van de bestanden met de kritieke informatie die alleen voor de beheerder is bedoeld is gebroken is dan daardoor de totale beveilinging zo erg verzwakt dat die zelfde informatie voor iemand van uit het internet niet ook makelijk beschikbaar geworden ?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk!
Ik ga mijn ouders foppen door het UAC scherm te laten zien van msconfig en dan laat ik het laad scherm van blur zien.
Nou maar hopen dat ze er in trappen!
 
Dj Alva :cool:
Had niet verwacht dat je me zo snel gelijk zou geven en had meer op weerstand gerekend.
Als jij je ouders wil laten schrikken dan moet precies het tegen overgestelde doen dan wat ze van je verwachten.
Dat soort geintjes verwachten van je ,start je pc eens op met ubuntu live cd wen je er aan en laat ze dan zien wat voor leuks je allemaal kan.
Ze hebben je beperkt in windows met ubuntu van uit je cd speler hebben niet aan gedacht.

:thumb:
 
In windows worden programma's automatisch opgestart in het register je kunt ze ook daar uitzetten ,je heb daar wel alle admin rechten voor nodig en een fout in het register kan heel vervelend zijn en raad je het niet aan als je er niet bekend mee bent (commandline = regedit ,zoek de run folders).

Waar vind je de map run in regedit???

Kan je het gehele pad geven?
 
Heb je ook de admin rechten voor nodig Dj Alva ,je kunt hem dus niet gebruiken.
Het pad heb je ook niet nodig die is al ingesteld als een omgevings variable.

Waarom wil eigenlijk DTlite.exe uit de automatische startup halen ,daarmee wordt deamon-tools opgestart en als je dat niet wil rechtermuis klik op het icoontje onder aan bij de klok dan kies je voorkeuren en haal je het vinkje bij automatisch opstarten weg.

De andere kun meschien zo uitzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan