windows 7 raakt virtueelgeheugen steeds kwijt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter barm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

barm

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2011
hallo allemaal

ik heb een medion pc met een i3 en 4 gb geheugen.met win7 86x
nu is het zo dat als ik opstart hij vraagt of ik het virt.geheugen wil instellen ik vink dan aan dat het systeem het zelf moet beheren.
als ik dan een online spelletje gaat spelen slaat de game uit en zegt dat er geen virt.geheugen is.ik weer naar de instellingen en zie dat alles wat ik aangevinkt heb weer uitstaat.dit blijft zich herhalen.
ik heb het al op alle manieren geprobeerd [handmatig inst. ed.] ik druk op toepassen of ok.heb ook een geheugen chek gedaan alles is ok ik vind ook geen virus of malware
snap er nx meer van.

Laatst bewerkt:
Zal er misschien in zitten dat als je virtueel geheugen-instellingen wijzigt je daarna eerst op de knop Instellen moet klikken voordat je op Ok (of Toepassen) drukt.

Tijs.

net geprobeerd .[gedaan instellen dan op ok,vraagt herstart en dan geeft hij weer aan geen virtueel geheugen te hebben]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik zo snel geen verklaring. Misschien geeft het Windows Systeem-logboek een hint.
Kijk rond het tijdstip dat je de instelling gewijzigd hebt en dan weer zodra de pc weer is opgestart en (klaarblijkelijk) de instelling weer weg is.

Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Windows Logboeken -> Systeem

Andere tips heb ik niet voor je. Ik neem aan dat er op de partities van je harde schijf ruimte voldoende is voor een wisselbestand.

Tijs.

wat ik zie in het logboek is dit er is een probleem gevonden tijdens de controle.de volgende progamma's gebruikte het meeste virtueel geheugen codwaw.exe verbruikte 1271132160bytes pnkbusterb verbr.290930688 bytes en svchost.exe verbr.64999424 bytes kan je hier wat mee

bedankt alvast tijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom even naar de chat: link
Misschien kan ik met TeamViewer dan op je pc achterhalen wat er aan de hand is.

Tijs.

sorry tijs was afwezig vandaag .
wanneer kan je ff kijken?
groeten

Ik zal wel posten wanneer ik weer in de chat ben. Wordt waarschijnlijk dinsdagavond.

Tijs.

Ben vanaf nu (maandag 25 april, 20:40 uur) een half uur op de chat (dus minstens tot 21:10), mocht je dit bericht op tijd ontvangen.

Tijs.

help

iemand nog een suggestie kan geen oplossing vinden?

Ik zal nog even een update geven van wat ik tijdens de TeamViewer sessie gezien heb:
a. In de Eigenschappen van Computer ontbreken een hoop tabbladen. Het tabblad Geavanceerd waar de instellingen voor Virtueel geheugen worden ingesteld is wél beschikbaar, maar daar worden de instellingen niet vastgehouden, hoe correct je ze ook instelt.
b. Ik meen dat ik toen gevraagd heb of het om een illegale versie van Windows 7 ging danwel om een afgeslankte 'Gamer-versie' van Windows, maar beiden waren niet het geval.

Persoonlijk zie ik geen oplossing dan een herinstallatie, gegeven punt a.

Tijs.

thx tijs

is denk ik ook het enigste wat er nog aan te doen is.
maar wat kan de oorzaak nu zijn van de verdwenen tabbladen?

Normaal gesproken ligt dat aan bestanden die niet meer correct op je pc staan (bijv. door virussen of schijfproblemen etc.)
Wat je evt. kunt proberen is:
Maak een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad, met de opdachtregel: sfc /scannow
Rechtsklik die nieuwe snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren" (of de engelse variant ervan).

Wellicht komen daarmee enkele zaken in orde.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan