Windows 7 Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricown

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Berichten
38
Hee,
Ik heb vier weken geleden Windows 7 op me Acer PC gezet. Maar ik wil graag weer terug naar Vista i.v.m. mijn games. Normaal drukte ik altijd Alt + F10 in maar dan krijg een controle geheugen. Mijn recovery staat nog wel op mijn PC, maar ik had gezocht naar een andere toets combinatie maar kon niks vinden dan alt f10. Ik heb 1x me D schrijf gefragmenteerd, want ik had gelezen dat dan je recovery weg kon gaan?
Maar ik heb een Acer Aspire (type 1640M), en kom niet meer in mijn recovery met de combinatie ALT + F10, is er nog iets anders wat ik kan doen? Want zoals ik net al zei me recovery staat wel gewoon op mijn PC als in orde bij computerbeheer.

Bedankt voor de hulp,

Ricardo

ps. fijne feestdagen
 
ik zou het niet logisch vinden dat als je je schijf hebt gedefragmenteerd je daardoor je recovery zou kwijtraken. Maar wat ik niet begrijp is dat je terug wil naar vista omwille van de games. Normaal kan je toch zo goed als alle games op win 7 spelen die je ook op vista kon spelen. Al compatibiliteitsmodus geprobeerd?
 
Je kunt wel kijken of je de recovery disk nog hebt. Ik gebruik Vista, maar windows zijn zal niet heel anders zijn.

Start --> Uitvoeren --> compmgmt.msc

Computerbeheer wordt geopend. Opslag --> Schijfbeheer.

Kijk eens bij je C schijf (Schijf 0), of die verdeeld is in 2 stukken.
 
Je kunt beter vertellen hoe je precies Win 7 hebt geïnstalleerd,als upgrade of als schone installatie?
 
Ik wil weer terug naar vista omdat ik met win 7 bijna niks full screen kan spelen, en had nooit problemen met games op Vista =]

Ok, ga ik doen =]

Ik heb een schone upgrade gedaan van windows 7 =]

ps. @ D3NiX

Ik heb net gekeken en hij staat er nog gewoon ^^
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat je na een upgrade niet meer terug kan naar Vista ondanks je recovery.
Het kan alleen als je een retail dvd van Vista hebt,100% zeker ben ik er niet van.
Correct me if I'm wrong.
 
Ik wil weer terug naar vista omdat ik met win 7 bijna niks full screen kan spelen, en had nooit problemen met games op Vista =]

Ok, ga ik doen =]

Ik heb een schone upgrade gedaan van windows 7 =]

ps. @ D3NiX

Ik heb net gekeken en hij staat er nog gewoon ^^

Nou, daar kun je al een stuk verder mee..

Maar nu is de vraag: Hoe moet je het terug zetten op vista? Je hebt de recovery wel, maar hoe moet je dat vanuit Windows 7 uitvoeren? Probeer eens een recovery uit te voeren van windows 7. Misschien zou dat wel lukken.
 
Recown zei:
Ik wil weer terug naar vista omdat ik met win 7 bijna niks full screen kan spelen, en had nooit problemen met games op Vista =]
Windows 7 krijg je veelal betere prestaties uit dan Vista als je kijkt naar de games hoor... Lichter is Windows 7 zeker en het zou ook sneller moeten werken.
Wellicht heb je dan een driver nog niet goed geïnstalleerd ofzo

Persoonlijk denk ik dat je na een upgrade niet meer terug kan naar Vista ondanks je recovery.
Het kan alleen als je een retail dvd van Vista hebt,100% zeker ben ik er niet van.
Correct me if I'm wrong.
Volgens mij heb je gelijk.. Volgens mij moet de recovery cd overeenkomen met de windows licensie op de te recoveren pc. En dat is nu niet het geval gezien er een upgrade plaats heeft gevonden waarbij een compleet nieuwe key is ingevuld.
Die Vista versie was zeer waarschijnlijk een OEM, downgraden kan dan niet op deze laptop, dus moet er een compleet nieuwe installatie plaatsvinden. Met behulp van een recovery cd? Dat gaat niet werken denk ik...
 
Ik neem terug wat ik zei! :eek::eek:
Behalve dat op win7 beter te gamen valt dan op vista
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan