windows 7 recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, je moet dat tooltje NU downloaden en installeren en vaststellen welke hardware er in je machine zit. Daarna ga je zoeken bij de fabrikanten of er drivers voor Windows 7 zijn. Die download je en stel je veilig op DVD of USB stick.
Daarná installeer je Windows 7 en installeer je die software.

De kans is namelijk aanwezig dat niet voor álle hardware drivers voor 7 beschikbaar zijn en dan zou je dus in de aap gelogeerd zijn. De machine is indertijd gebouwd in het XP tijdperk dus is de kans aanwezig dat niet overal drivers voor 7 te vinden zijn.

ok ik heb da gedownload waar kan ik zien of er drives zijn voor de hardware?

ik ga naar hardware en dan naar bijv. de bios en dan krijg ik dit

Algemene Informatie :
Fabrikant : American Megatrends Inc.
Versie : 3.21
Date : 04/29/2005 (mm/dd/yyyy)
Adres : 512 KB
Copyright : (C)2003 American Megatrends, Inc
Motherboard ID : 63-0321-000000-00101111-042905-I915-A0005085
SMBios Versie : Niet nader omschreven
DMI Versie : 2.3

Karakteristieken :
Flashable : Ja
Socketed : Ja

Functionaliteit :
APM : Ja
ACPI : Ja
ESCD : Ja
PnP : Ja
PCI : Ja
ISA : Ja
AGP : Ja
USB : Ja
PCMCIA : Nee
Smart Battery : Nee

Boot Information :
Selectable Boot : Ja
CD-ROM Boot : Ja
PC Card (PCMCIA) Boot : Nee
I20 Boot : Nee
LS-120 Boot : Ja
1394 Boot : Nee
ATAPI ZIP Boot : Ja
Network Boot : Ja

maar als windows 7 nu ook helemaal werkt waarom dan niet als opnieuw instaleer dat snap ik niet

Je hebt het verkeerde icoontje aangeklikt, je moet beginnen met het icoontje linksboven! (Zie mijn bijgevoegde plaatje).
Wat het nu goed werken betreft: je hebt niet zelf 7 geïnstalleerd, dus weet je niet waar degene die dat wel heeft gedaan, de drivers vandaan heeft getoverd.
Dat alles nu goed werkt is in ieder geval positief nieuws, het betekent dat de 7 drivers kennelijk beschikbaar zijn.
Waar je die moet ophalen?

Voor het moederbord bij de moederbordfabrikant,
voor de videokaart bij de videokaartfabrikant etc. etc.

Drivers zoeken:
Door te kijken bij computer, net als het plaatje op blz. 1 laat zien.

Je gaat naar de website van de fabrikant (bijv, Asus, HP, Acer etc.) en kijkt daar of er goede drivers beschikbaar zijn.
Als dit niet zo is, zou je het eventueel met drivers voor Vista kunnen proberen (afgeraden).

Post anders een screenshot van je pc (ik bedoel dan, de onderdelen, zoals in PCWizard te zien zijn)

pcwiz.png

Vraag:
maar als windows 7 nu ook helemaal werkt waarom dan niet als opnieuw instaleer dat snap ik niet
Omdat windows nu volledig is bijgewerkt met recentste updtes, maar voorkomen is beter dan genezen, dus beter om er zeker van te zijn dat het beschikbaar is en dat het op schone installatie kan worden geïnstalleerd (geen verrassingen achteraf, dat je denkt van: waarom heb ik dit toch gedaan) :confused:

Laatst bewerkt:
ok ik zal even een screen van pc wizzard sturen maar op een of andere reden is die plots van mijn pc verdwene :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan