Windows 7 Resolutie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sc0p3

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb een vraag over de resolutie van mijn Windows 7 laptop.
Mijn laptop was eerst heel langzaam en had wat problemen, dus ik heb mijn laptop naar een kennis gebracht die veel ervaring heeft met het repareren etc. van laptops en PC's. Hij heeft Win7 opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop en alles werkt goed, behalve dat mijn maximale resolutie nu 1024x768 is, en eerst was dat 1920x1080. Nu ziet alles er heel groot en onscherp uit, en kan ik geen enkel spel (bijv. Minecraft, Assassin's Creed 1) meer op mijn laptop spelen, want dan krijg ik een error over iets met de videokaart. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd te installeren, en ik heb ook geprobeerd om via apparaatbeheer mijn originele drivers te updaten, maar niks werkt! Ik heb het ook al aan veel mensen gevraagd waaronder die kennis, en niemand kan me helpen. Is er misschien iemand die hier raad mee weet? Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Om welk merk en type laptop praten we hier?

Chipset en videokaart drivers lijken niet (goed) geïnstalleerd. Er mogen dan ook wat vraagtekens bij de kennis van de kennis.

Ik sluit mij aan bij de vorige 3 sprekers maar gelet op de ervaring die je (kennelijk) hebt adviseer ik je (vooralsnog) niet om de drivers van je videokaart en / of moederbord te installeren. Reden? Jouw (vermoedelijke) gebrek aan kennis om dit op een adequate wijze te doen.

Ik stel een tussenstap voor die mogelijk je probleem oplost (en die tevens problemen oplost waarvan je mogelijk nog niet gemerkt had dat je ze hebt)

Ga naar de Startknopknop van Windows, kies 'alle programmas' en ga dan naar 'Windows update'. Laat update eens zoeken naar updates. Als jouw goede kennis dat namelijk niet of niet voldoende heeft gedaan, dan schat ik ik dat je vele honderden MB's aan updates binnen gaat krijgen. Doe dit!

Herhaal dit net zolang (-> Windows update laten zoeken naar updates) totdat Windows update meldt dat er geen updates meer zijn.

Probeer nu eens om je resolutie te verhogen. Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties. :) Ik heb net Windows Update opgestart en die vertelt mij net dat er 135 belangrijke updates beschikbaar zijn.. Even downloaden dan maar?

ja en daarna herhalen, herhalen en herhalen.

Enne, doe de hartelijke groeten aan die deskundige kennis van je............ ;)

Laatst bewerkt:
Oké, ga ik doen :)

edit: Herhalen tot Windows Update geen enkele update meer vind?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb alle updates gedownload en geïnstalleerd, en opnieuw opgestart toen Windows Update daarom vroeg, maar..
Als mijn laptop nu opstart krijg ik niet meer dan een zwart scherm. Ik hoor wel dat hij gewoon opstart, maar beeld komt er niet.
Ik heb 'm nu in veilige modus met netwerkmogelijkheden opgestart, en hier heb ik gewoon beeld. Maar, ik heb geen idee wat ik nu kan doen..

Naar configuratiescherm gaan, apparaatbeheer en ons vertellen of je daar iets bijzonders ziet en dan met name bij de 'beeldschermadapters'.

Nog anders gevraagd : ik wil graag PRECIES weten wat je daar ziet. Zie het plaatje wat dat scherm bij mij vertoont.

Vandaag ga je van mij geen vervolgbericht meer krijgen, het is bedtijd, ik moet erg vroeg op.

Bijlagen

• appbeheer.jpg
    appbeheer.jpg
    63,3 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Voordat ik je bericht las verwijderde ik de driver die Windows Update had geïnstalleerd, en startte ik mijn laptop opnieuw op (Dit keer niet in veilige modus). toen kreeg ik weer mijn lage resolutie die ik had toen ik hier met mijn vraag kwam, maar Windows installeerde dezelfde driver toen automatisch opnieuw en na nog eens opnieuw opstarten werkt de driver gewoon perfect en heb ik weer een goeie resolutie. Iedereen heel erg bedankt voor alle hulp, zonder die hulp was ik er over 3 jaar nog niet uit.. Hartelijk bedankt! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan