Windows 7 + roamingprofiles SBS2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
210
Geachte helpers,

Het is eerder een vraag dan een probleem wat ik heb. De vraag luid als volgt:

Ik heb een laptop waarmee ik inlog op een profiel op een sbs 2008 server.

De bestanden die ik op sla als ik aan het werken ben worden als ik afmeld overgeschreven naar de server. Dit werkt allemaal prima zo.

Wat ik me afvraag is: Stel mijn internet verbinding valt weg, dan kan hij niet weg schrijven naar de server en zal hij de gegevens dus in een lokaal profiel opslaan. Is het mogelijk om die bestanden die niet naar de server worden overgeschreven te kunnen bekijken met het administrator account? Ik weet dat ik gewoon in kan loggen op het account wat normaal vanaf de server geladen wordt en dat hij dan gewoon het locale profiel laad. maar stel ik wil de bestanden zien vanaf de administrator is dat dan mogelijk?

worden de bestanden die ik opsla in het account wat vanaf de server geladen wordt btw ook ergens lokaal weg geschreven of alleen naar de server?

Bij xp kon je namelijk als je bestanden opsloeg in je profiel (staat me ergens bij) , deze ook weer lokaal benaderen via een ander (lokaal administrator) account.. deze werden dus dubbel opgeslagen en op de server en op de laptop zelf.

Ik hoop dat ik het enigsinds duidelijk heb uitgelegd.

Met vriendelijke groet,

Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan