Windows 7 RTM installeren (Groot probleem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkerbruin

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Dag beste helpmijers.

Ik heb een groot probleem met windows 7 RTM te installeren.
Ik heb een hd van 500GB en dat is het probleem.

Op hd 1 staat Xp met 320 GB waarvan +- 250GB gebruikt is.
En op hd 2 staat Win 7 RC met 180 GB waarvan +- 170GB gebruikt is.

Nu wil ik graag van partitie 1 (hd 1) xp eraf van gooien (en ook de programma's die erop staan, zonder de andere data weg te gooien (films,muziek etc +- 100GB)).

en op partitie 2 (hd 2) Windows 7 RTM installeren (clean als dat gaat, ook zonder data weg te gooien(maar programma's mogen maar moeten niet)).

Hoe kan ik dit nu het best doen?
Code:
Info: Ik heb een extern hd van 120 GB en de laptop waarop ik nu werk is maar 80GB

Je kan volgens mij een RC updaten naar een RTM :)
Dan moet je de Windows 7 installatie ook in Windows 7 starten :thumb:

Hoe kan ik dan windows xp met programma's weg krijgen zonder de data weg te halen?

Het enigste wat ik kan bedenken zelf is manueel alle programma's verwijderen van xp maar weet iemand hoe ik xp kan verwijderen zonder mijn films en zo kwijt te doen ?

je zal waarschijnlijk (als je geen medium hebt die je als parkeer plaats kan gebruiken) met diskpart aan de gang moeten...

ik had gister een heel verhaal getypt maar toen was me batterij op van me toetsenboard... jammer... ;)

het basis idee is:
- je backupped je videos en plaatjes en thingies op je parkeer plaats ( het zij extern media het zij systeem disk)
- Je shrinkt je partitie waar je het vandaan hebt..- je expand je partitie waar je van start
- je backupped meer video's plaatjes en je thingies op je parkeerplaats
- je shrinkt je partitie waar je het vandaan hebt..
- je expand je partitie waar je van start

als je al je bestandjes veilig gesteld hebt, format je je partitie en start je de installatie op de lege partitie... (zonder multiboot)
Als ie klaar is wis je met de hand de program files, windir etc etc...
als je je user settings wilt houden log je de eerste keer in, maak je een account, log aan met dat account, reboot, meld aan met administrator, kopieer je oude gegevens \users\username naar de nieuwe systeem partitie en log aan met je nieuwe account...

EDIT:: Ik ging er namelijk vanuit dat jouw probleem eigenlijk is dat je te weinig ruimte hebt om je pers. data (100gb)te verplaatsen van de partitie die je wilt formatten en opnieuw wilt installeren?

Laatst bewerkt:
waarom perse windows 7 op partitie 2? als je toch XP weg wil hebben?

Zelf zou ik Windows 7 vanaf de dvd installeren op partitie 1. als je gewoon op de bestaande partitie installeert zet windows 7 de oude windows map/programfiles map en userdata (profielen) in de map Windows.Old en houd de overige mappen intact. daarna op je gemakje
Je data uitzoeken.

Maak natuurlijk wel een backup met gevoelige data maar bovenstaand lijkt mij het makkelijkste proces

waarom perse windows 7 op partitie 2? als je toch XP weg wil hebben?

Zelf zou ik Windows 7 vanaf de dvd installeren op partitie 1. als je gewoon op de bestaande partitie installeert zet windows 7 de oude windows map/programfiles map en userdata (profielen) in de map Windows.Old en houd de overige mappen intact. daarna op je gemakje
Je data uitzoeken.

Maak natuurlijk wel een backup met gevoelige data maar bovenstaand lijkt mij het makkelijkste proces

Daar kan ik me inderdaad ook wat van herrinneren, het externe media verhaal, actieve partitie en backup ruimte verhaal leidde me even af van de snelle oplossing ;) en liet me denken over een textbook handmatige sleur

Dank je wel voor jullie hulp (jammer genoeg niet kunnen gebruik.)

Ik heb de volledige voormidag zitten te wachten op een antwoord maar jammer genoeg niets.

Ik heb juist op de msn hompage gezien dat ik mail had 10sec na dat ik op formateren heb geklikt in de setup.

Ik heb nu al mijn files in een rar bestand gezet en laptop geformateerd en daar de data voor een deel opgezet.
Ik heb van een vriend nog een hd van 200GB kunnen lenen en daar het andere deel opgezet.

Bedankt voor alles :thumb: (goed bedoeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan