Windows 7 Setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrRH050

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo,

Ik heb zojuist voor mijn laptop (HP COMPAQ 6630S) de legale versie van windows 7 gekocht.
Alles liep goed tot de setup. Als ik Windows wil instaleren krijg ik een fout melding.. "Kan geen apparaat stuurprogramma's vinden. Zorg ervoor dat de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK" Ikd heb al wat rondgekeken enzo en kwam eruit dat ik RAID drivers moet instaleren?? ik had er een paar gevonden en gedownload op een andere pc en geprobeerd maar dan geeft die aan dat het niet de juiste driver is voor de pc..

Iemand een idee waar ik goeie RAID drivers vandaan haal???
Of een andere oplossing....
BTW: Er staat geen besturingsysteem op..

HELPPP !

MVG een hopeloze gebruiker...

Jaa dat heb ik gedaan maar dan kom ik alleen bij EXE bestanden uit...
En ik moet sys. en inf bestanden hebben...

En zit de internet kabel in de PC tijdens installatie.
Windows7 haalt meestal de benodigde updates binnen tijdens instal

Ja dat heb ik net gedaan. er staat nu foutmelding "Het antwoordbestand voor installatie zonder toezicht bevat een ONGELDIGE productcode. Verwijder de ongeldige code of geef een geldige product code op in het antwoord bestand voor installatie zonder toezicht om met de installatie van Windows door te kunnen gaan'

Maar heb nog helemaal nergens een code ingevoerd...?
Bestaat er toevallig ook een andere oplossing???

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom hier ook niet echt verder mee.. Alleen kwam er wel achter dat ik nog geen harde schijf op mijn computer heb aangemaakt.. Moet ik dan via GPARTED LIVE een schijf aanmaken van NFTS of FAT of zou dat ook geen oplossing kunnen zijn???

Wat je in posting 5 beschrijft is dat je nu een W7 installatie-cd gebruikt die 'voorgekookt' is (dus je minder vragen stelt tijdens installatie).

Kijk wat er in het bestand unattend.xml staat die (naar ik verwacht) ergens op de installatie DVD staat. Lijkt mij dat als je dat bestand kunt vinden en bekijkt met (bijv.) Kladblok je ergens een productcode zult zien staan. Die zorgt dan voor die melding waar je het zojuist over had.

Als je die DVD kreeg bij de aanschaf, dan zou ik daarmee teruggaan en opheldering vragen.

Tijs.

Ik heb even gekeken naar het bestand.. Het is een DDL bestand dus kan het niet openen met kladbok... wat nu...???

MOD EDIT: Bericht herstelt.

Dan is het niet unattend.xml(!)
Een .dll bestand is inderdaad wat anders, en niet (zinvol) te openen met kladblok.

Tijs.

Heb even gekeken en bij mij is het UNATTEND.DLL dus kan het niet openen.. of wel???

Omdat jij helemaal nergens een code hebt ingevoerd. Denk ik dat je een upgrade versie hebt van windows 7.
Met andere woorden je kan het alleen installeren als windows XP/vista op de PC hebt staan.

Antwoord op jouw vraag is. Windows doet alles normaal gesproken automatisch.

DUS nu moet ik weer een nieuw extra exemplaar kopen van XP/VISTA?????????

Zoek eens op *.xml op de DVD. Kijk of wat tegenkomt waar (vóór de .xml) in de naam unattend voorkomt.
Overigens zou ik (gegeven waar je mee begon en de andere dingen die opvielen) het idee krijgen dat je een DVD hebt van een pc/laptop voor een specifiek merk/type computer (zo'n bijgeleverde versie samen met de hardware), dus niet een 'generieke' Windows 7 Dvd.

Ik zou overigens niet weten waarom Nonchi er nu vanuit gaat dat het een upgrade versie zou zijn....

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas nog steeds niks gevonden..

En als ik de internetkabel eruit heb gaat die wel door alleen kan die geen stuurprogramma's vinden. Is daar misschien een oplossing voor...???
Via USB ofzo?

Roy

@ dnties

Misschien lees ik het verkeerd. Zie url http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Windows-7-activation-error-invalid-product-key
Als je een windows 7 versie hebt waar de "productcode" moet invoeren voor installatie. Heb je te maken met een kale installatie van windows 7.
Als het niet het geval is als zoals nu het geval is heb je te maken met een upgrade versie van windows 7. Dat kan je alleen installeren op een legale windows XP of vista..

Volgens mij heb ik het verkeerd uitgelegd.. Ik kreeg dat scherm nadat ik de taal had gekozen van de installatie...
Want ik heb volgens mij geen upgrade.. Heb hem net gekocht bij Saturn.. Windows 7 Ultimate

Enige drivers die écht noodzakelijk zijn zijn de RAID/SATA controllerdrivers. De andere drivers zijn (voor de installatie althans) niet van belang.
Wat je kunt doen is (afhankelijk of je W7 32-bits of 64-bits wilt gaan installeren) is het 32-bits driver pack danwel juist het 64-bits driverpak.
NB: Je moet een Torrent clientprogramma hebben om die drivers te kunnen downloaden. Dat is namelijk de manier waarop die driverpacks gedistribueerd worden.
Die uitpakken (met 7-zip) en dan de uitgepakte mappen op memory-stick zetten. Die memory-stick erin hebben als je aan het installeren bent en naar relevante drivers laten zoeken op die memory-stick als de installatie moeilijk doet over het vinden van drivers voor je RAID/SATA controllers.

Meer tips heb ik niet voor je, behalve bij iemand een generieke W7 installatie-DVD regelen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En hoe kan ik die RAID/SATA drivers downloaden en waar??

Roy

Welkom op Helpmij..:thumb:

Topic opgeschoond van de onnodige quote's.
Bij een directe reactie gaarne gebruik maken van knop: Reageer op vraag of Snel reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan