Windows 7 slaapstand werkt niet zoals ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amadiora

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Ik ben er pas geleden achter gekomen hoe handig de slaapstand knop is. Ik heb echter 1 probleem. Na een aantal uur schakelt de computer zich automatisch in. Ik heb de windows site (http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questionsal) geraadpleegd, maar de instellingen die ik volgens de site moet veranderen staan al goed.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Ik heb al een paar keer gehad dat ik midden in de nacht wakker word van mijn laptop...

Oja, ik heb windows 7 ultimate (geupgrade) en een hp pavilion dv7 1230ed.

Wake on Lan? Updates... Dat zijn enkel zaken die er zouden voor kunnen zorgen dat uw laptop 's nachts "opstart".

Slaapstand kan er voor zorgen dat je PC vastloopt.
's Nachts uw laptop uitzetten?

Wie gebruikt nu slaapstand? Dat is gewoon weer een fout van Windows.

Misschien is het een stomme vraag maar wat is Wake on Lan en waar kan ik die updates vinden?

Wake On LAN betekent dat uw PC kan opgestart worden via het netwerk(LAN).

Start --> Configuratie Scherm --> Beveiligingscentrum --> Updates.
Als het uur staat op 3u, dan kan je dit proberen te verzetten naar 06u 's morgens. Met het motto: Ochtend stond brengt goud in de mond! :p

Bekijk dan eens of je het dan nog hebt.

Hallo,

Als je in Windows 7 naar de eigenschappen van deze computer gaat => dan Hardware => apparaatbeheer => netwerk adapters => dubbel klik op je netwerkkaart => tabblad power management => dan staat die wake on lan bij. Probeer deze eens uit te zetten ...

@ Deadcops: Ik weet niet precies wat mijn netwerkkaart is, ik denk dat het Realtek RTL8168C (P(/811C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) is, dus ik heb daar op geklikt. Ik zie echter helemaal niks over Wake on Lan. Wat er wel staat is dat een magic-pakket mijn pc uit slaapstand mag halen, dit staat aangevinkt en kan ik niet veranderen.

Ik heb even print screen gedaan zodat het misschien wat duidelijker is...

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    95 KB · Weergaven: 112
Laatste tabblad zou iets van powermanagement moeten zijn.
Dan staat daar allow this device tto wake the computer.

Dat staat er inderdaad, maar het ik heb het al zo aangevinkt dat hij niet uit de slaapstand gehaald mag worden. Er staat eronder wel aangevinkt dat magic-pakket de computer uit slaapstand mag halen maar dat kan ik niet uitzetten....

Op slaapstand verbruikt hij nauwelijks energie. Ook duurt het een stuk minder lang voordat hij is opgestart. Het opstarten vreet ook een boel energie...

Neem van mij aan dat het minder energie vreet dan als het toestel aanstaat. Je doet natuurlijk wat je wilt. ik vroeg het me gewoon af.

Wist je dat je in sommige BIOSen kan instellen dat uw PC dient op te starten om bv. 7u55uur? Misschien lukt dit bij u?
Als je dan om 8u opstaat kan je gewoon gebruik maken van uw pc zonder dat je moet wachten.

Nu goed, om uw "probleem" op te lossen: Meld je eens af, of is dat geen optie?
Lijkt me nutteloos nu ik het zo typ en herlees.

Ik geef je nog één antwoord:

Toestel uitschakelen. Dat is de beste oplossing. Het toestel verbruikt véééél meer als hij een ganse nacht aanstaat dan als het toestel gewoon eens opstart. Aanzet stromen zijn niet zo groot. Het zijn geen motoren maar gewoon condensatoren.

succes!

Even een vraagje:
Hoeveel energie verbruikt mijn laptop als hij de hele nacht in slaapstand zou staan zonder dat hij midden in de nacht ineens opstart?? :)

Slaapstand gebruikt tussen de 1,5 en 5 watt terwijl de computer uit (met stekker in het stopcontact) tussen de 1 en de 3 watt gebruikt maar dat is afhankelijk van de machine die je hebt. wil je het 100% zeker hebben zul je een verbruiksmeter er tussen moeten zetten

Oplossing probleem automatische herstart slaapstand windows 7

Wanneer de pc/laptop met W7 automatisch weer opstart nadat je hem in slaapstand hebt gezet, zit de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van Energiebeheer.

Microsoft geeft het hier al aan: http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions maar vermeldt er niet bij dat het juist NIET de muis en toetsenbord betreft die je zou verwachten.

Soms wordt bij andere apparaten, zoals een netwerkadapter, ook een tabblad 'Energiebeheer' door het stuurprogramma aangemaakt: zoek deze op (Apparaatbeheer in het Configurratiescherm > rechter muisklik op het apparaat > Tabblad "Energiebeheer") haal het vinkje bij 'Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen' weg en het probleem is opgelost! :d

Succes!
Willem

Laatst bewerkt:
Welkom,

Je reageert in een topic dat al een poosje oud is, volgens onze voorwaardes is het niet meer de bedoeling hierop te reageren. Bij deze gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan