windows 7 sluit pc niet compleet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

matteke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
4
hoi,

Als eerste wil ik jullie vanuit het koude venlo een gelukkig nieuwjaar wensen.

Ik heb gisteren windows 7 ultimate 64 bit gekocht en meteen geinstalleerd.
Dit werkt perfekt het is een heel verschil met xp 32 bit.

maar nu, als ik windows afsluit.
Dan sluit hij alles af behalve de ventilatoren van mijn enermax kast blijven draaien.
Dus ik dacht , hey de bios.
Heb een asus p5b-e bord met bios versie 1803
1807 is in novenber uitgekomen en die heb ik erop gezet.
Maar helaas dit heeft niet geholpen.

Weten jullie mss hoe ik dit op kan lossen?


groetjes

mike
 
Ha Mike,

Jij ook een gelukkig nieuwjaar vanuit het waarschijnlijk net zo koude Rotterdam, en zo nu en dan Blerick.

Ik heb even wat rond zitten neuzen op internet en ik kwam o.a. deze link tegen:
http://www.jamespaulp.us/?p=235
Bovenstaande site heeft wat aandacht getrokken van zowel mensen met een Asus P5B-E moederbord, als mensen met een ander Asus moederbord.

Uiteindelijk staat er onderin, weliswaar in het Engels, een oplossing. Zal proberen het een beetje te vertalen voor je:
Here’s the solution!

Click “Start”, on “Computer” click right mouse button and select “Properties”, click “Device Manager”, select “IEEE 1394 Bus Host Controllers” group, only contains one device called “VIA 1394 OHCI Compilant Host COntroller” on that click right mouse button and select “Properties”, select “Power Management” tab, and finally check the “Allow the computer to tur off this device to save power” box!
That’s all folks. After that the computer power down normally every time.


1. Klik op Start
2. Rechtermuisklik op Computer
3. Kies voor Beheren
4. In het venster wat nu opent (kan even duren) kies je voor Apparaatbeheer
5. Kies de groep IEEE 1394 Bus Host Controllers (klik op het plusje voor de naam)
6. Rechtermuisklik op VIA 1394 OHCI Compliant Host Controller
7. Kies voor Eigenschappen
8. Kies voor het tabblad Energiebeheer
9. Vink het vakje aan voor 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.
10. Even opnieuw opstarten om te testen of het werkt.

Hopelijk zorgt dit voor de oplossing!
Zo niet helpt het ook om na uitschakelen van de computer de aan-uitknop 4 seconden ingedrukt te houden, of de schakelaar van de computervoeding om te zetten zodat er geen stroom meer op staat en de fans dus ook stoppen met draaien.
 
Laatst bewerkt:
hoi Ronald,

Ik heb het meteen uitgeprobeerd en het werkt perfect.

hartelijk bedankt voor je snelle reactie

groetjes
 
Hoi Mike,

Geen dank hoor.
De enige consequentie die je hiervan zou kunnen ondervinden is dat je Firewire poort misschien niet meer werkt, maar als je deze niet gebruikt is dat geen probleem.
 
Hoi Mike,

Geen dank hoor.
De enige consequentie die je hiervan zou kunnen ondervinden is dat je Firewire poort misschien niet meer werkt, maar als je deze niet gebruikt is dat geen probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan