Windows 7 snel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Voor al degenen die Vista en / of XP hebben en dubben of ze wel of niet over willen naar 7 hieronder mijn ervaring met 7:

rond de kerstdagen van 2009 een netbookje gekocht met daarop Windows7 Starter. Na het aanzetten van het dingetje startte 7 als een raket, binnen een seconde of 30 a 45 stond het buroblad er.
Daar het netbookje ook regelmatig aan het internet hangt middels een draadloze verbinding de wifi geconfigureerd en vervolgens ook de volgende beveiligingen geïnstalleerd:

Ad-aware (laatste editie) -> inc. residente beveiliging
AVG -> inc. residente beveiliging

Resultaat hierna v.w.b. het opstarten van 7: triest, zo traag als dikke................ iig net zo traag als XP of Vista met deze hulpprogramma's.
Snelheid na het opstarten: niet trager of sneller dan XP en / of Vista in mijn beleving.

Overige bevindingen met 7: lijkt in alles als 2 druppels water op Vista.
Mijn conlcusie? 7 is net zo stabiel als Vista én net zo traag als allerlei randsoftware is geïnstalleerd.

M.a.w. ben je tevreden over je huidige Windows XP en / of Vista (snelheid), dan zou ik adviseren geen geld uit te geven voor 7, het voegt verrekte weinig toe aan wat je al had. Pas als je een nieuwe machine koopt en het er bij zit is het m.i. rendabel, maar nu aanschaffen voor een XP of Vista machine, nee ik persoonlijk raad het af.
Nuance aanbrengend: als je een Vista machine hebt die eigenlijk qua specificaties Vista niet lekker soepel kan draaien, dan zou het te overwegen zijn, maar alle Core2 duo's boven de 2 liter en ook de Quad core's, trekken Vista prima.

Dit is slechts mijn ervaring, no more no less.

[edit] alle hallelujah verhalen in de wereldpers ten spijt, vermoed ik dat zij die een machine hadden die eigenlijk niet geschikt was voor Vista, het meeste rendement halen uit 7. Voor de rest voor mij als gemiddelde user niets nieuws onder de zon. [end edit]

Laatst bewerkt:
Om ook een ervaring uit te wisselen het volgende
Ik ben pas van Vista HP32b naar W7HPx64 gegaan.
Tegelijk met een ssd harde schijf (de intel x25M)
Dat loopt heerlijk soepel, maar komt door de ssd natuurlijk (een betere upgrade dan een nieuwe processor)
Voor een SSD is w7 het betere besturingsysteem vanwege de betere schijfbeheer (TRIM).
Ook vind ik veel functies net wat wat beter geplaatst en uitgewerkt dan in vista.
Aerosnap etc zijn ook wel leuke functies.
Qua uiterlijk deed Vista niet onder voor W7. Integendeel, de taakbalk vond ik mooier.
maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Ook qua snelheid is het verschil niet groot. Wel "voelt" W7 watsoepeler aan.
Programma's lijken net iets sneller te reageren.

Al met al ben ik helemaal met gast0225 eens W7 is goed, maar Vista, goed geinstalleerd op de juiste machine was (en is) ook niet slecht.
Wat dat betreft had Microsoft wat mij betreft voor Vista gebruikers een le
agere upgrade prijs mogen berekenen.
Ik ben zeker geen Microsoft hater. Veel van hun programma's gebruik ik met veel gemak en plezier.
Soms (Apple gebuikers zullen dat wat minder genuanceerd zien) winkelen zij bij Apple en soms gluurt Apple bij Microsoft.
Heel graag had ik gehad dat Micrsoft het upgrade beleid van Apple had afgekeken.
Maar helaas dat net niet.

Mvg Leo

Ps Het is een experiment waard om AVG te vervangen door Avira, Dat is minder belastend.
Zelf heb ik goede ervaringen wat dat betreft met Bitdefender.
Ook adware resident laten draaien naast een goede virusscanner is voor een netboekje wel veel gevraagd van de beperkte rekenkracht.
Een regelmatige uitgebreide scan houdt de boel ook goed schoon.

Laatst bewerkt:
Ik ben het met je eens.
Belangrijkste reden voor mijn posting was eigenlijk een beetje tegengas voor al die (m.i. overtrokken) jubel-hallelujah verhalen voor Win7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan