windows 7 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verander in je bios ook AHCI na IDE, of andersom. Probeer daarna de stappen nog is door te nemen: (probeer deze stap eerst)

1. Plaats de CD/DVD
2. Schakel de computer/laptop uit
3. Houd de F12 toets ingedrukt http://www.google.nl/imgres?q=f12+ke...9,r:0,s:0,i:73(deze toets)
4. Doe de computer/Laptop weer aan
5. Wanneer het TOSHIBA logo verschijnt laat je de F12 toets los.
6. Kies hier nu voor Windows herstellen of Standaard instellingen herstellen

Laatst bewerkt:
en waar verander je AHCI naar IDE, overal gekeken in bios en vindt het niet

sorry maar vind dat dus echt nie
bij main kan ik alleen datum, tijd en taal veranderen de rest cpu type, cpu speed, HDD/SSD, ODD, memory size, system bios version, EC version niet
bij security gaat het over paswoorden
dan power managment daar staat er wake-up on lan, wake on keyboard, critical battery wake up, panel open power on, dynamic cpu frequency mode, core muliti processing, intel turbo boost technology, sata interface setting
dan advanced boot speed, execute-disable bit, capability, virtualization technology, beep sound, usb legacy emulation, system configuration
dan boot waar je de volgorde kunt wijzigen
en dan exit

nergens vind ik iets terug waarbij AHCI of ide staat

bij die sata interface setting kan ik enkel kiezen tussen performance en battery life

Heb je nergens een USB in zitten? Kijk dit even goed naar, ook een usb muis eruit halen. Kan je even een foto knippen van je boot order en deze hier posten? Ik denk namelijk dat daar toch iets verkeerd gaat. Aangezien elke aanwijzing op het internet hierheen wijst.

Dat staat inderdaad wel goed. Als je tijd hebt knip even een foto van de "main" tab. Ik zal even verder kijken wat je kan proberen.

Laatst bewerkt:
Heb het draad niet uitgebreid gelezen, sorry daarvoor.
De meest simpele methode om dit probleem op te lossen is door "C:\Windows\System32\config\SYSTEM" te vervangen met "C:\Windows\Repair\SYSTEM". Maak wel een kopie van het bestand.
Je kan dit doen met bijvoorbeeld het herstel programma.

Wel moet je alle gegronde software zoals drivers en antivirus software opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
240.jpg241.jpg242.jpg

heb onmiddellijk ook een foto genomen van power management en advanced

@CurryNrdna dat herstelprogramma werkt niet, herstelcd's ook niet , kan dat dus niet vervangen tenzij er nog een andere manier is?

Laatst bewerkt door een moderator:
Tamara, probeer is je Hardeschijf eruit te halen, en doe hem daarna terug. Ik weet niet of je een beetje technische bent? Maar je dit is vrij simpel. Leg de laptop op zijn kop, en zoek even het klepje van je harddisk. Als je een foto knipt van de achterkant van je laptop dan kan ik even zeggen welk klepje er open moet. Het is vrij simpel, een laptop hardeschijf klik je er als het ware in en eruit.

Het is het klepje met die gele sticker. Volgens de handleiding is dat andere klepje (bij je accu) voor je geheugenmodule/werkgeheugen/ram. Draai dat klepje is even open en kijk of daar een hardeschijf onder zit: http://www.gebruiktelaptop.nl/images/products/HarddiskNotebook.jpg zo een dus. Raak even met je vingers de goude pinnetje op een stekkerdoos/stopcontact aan. Om je te ontladen, raak daarna niks meer aan, van stof of iets. De harddisk er uit halen, 10 seconden wachten en hem weer erin doen.

Succes! Als je twijfelt, niks open maken maar post het hier even.

Laatst bewerkt:
open gedaan , was idd de hd die daar zat, uitgehaald, terug ingestoken maar nog altijd hetzelfde

Als Ubuntu het wel doet, dan is er niks mis met de hardware, maar dan ziet Windows 7 een daadwerkelijke fout (dat waarschijnlijk weer nergens opslaat). Heb je geen WindowsXP of Windows7 op CD staan? Een nieuwe, die je zelf kan proberen te installeren?

Ja, ook goed. Doe die er is in en boot vanaf CD/DVD. Houd me op de hoogte. Waarschijnlijk krijg je straks an de installatie problemen de laptop. Internet die niet werkt, touchpad die niet goed werkt. Hier hoef je je geen zorgen over te maken. Je kan apparte drivers downloaden die deze fouten oplossen. Alles komt goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan