windows 7 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
had dit voordien ook al geprobeerd, net nog eens gedaan, opgestart , er komt loading files , het logotje van windows die 4 kleurtjes komt, en dan weer hetzelfde

Kan je anders is een aparte partitie aanmaken, via Ubuntu installatie en daarop Ubuntu op installeren? Zodat Windows erop blijft staan?

EDIT: Kan dat tijdens de Ubuntu installatie?

Laatst bewerkt:
@CurryNrdna dat herstelprogramma werkt niet, herstelcd's ook niet , kan dat dus niet vervangen tenzij er nog een andere manier is?

Nee, er is geen andere manier om dit probleem op te lossen. Je hebt toegang nodig tot een besturings platform met bijv. een live cd.

Is hetzelfde als de ubuntu live cd die je hebt aangemaakt.

Laatst bewerkt:
ben dus bezig met ubuntu, had eerst even gecheckd of dit geinstalleerd kon worden naast windows ( kan dus) maar ubuntu ziet windows blijkbaar niet , er komt dat er geen besturingssysteem geinstalleerd is. verder doen of niet ?

Bijvoorbeeld van ubuntu of enig ander die gebaseerd is op Windows. Ik heb hier boven gelezen dat je een DVD met een Vista installatie programma in handen hebt. Je kan deze gebruiken om een herstelprogramma te starten en het probleem eventueel op te lossen met instructies die ik al eerder gegeven heb.

Installeer Ubuntu maar, er zullen nu twee besturingsystemen opstaan. Ubuntu en Windows 7. Je kan verder klikken inderdaad. Windows is bij jouw beschadigd, dat moeten we zien op te lossen daarom ziet Ubuntu die niet denk ik.

had dit voordien ook al geprobeerd, net nog eens gedaan, opgestart , er komt loading files , het logotje van windows die 4 kleurtjes komt, en dan weer hetzelfde

Waarschijnlijk is een geheugen kaart defect, maar het kan ook zijn dat je niet lang geleden hardware aan hebt gesloten die het laden hindert.

Laatst bewerkt:
ben nu met die geheugentest bezig
heb nubuntu nog niet geinstalleerd, er stond dat de schijf ging gewist worden volledig, durfde dat daardoor niet doen , is nog in garantie, straks zeuren ze daarover

Inderdaad slim dat je dat niet hebt door gedaan. Maar je hebt alleen garantie op de hardware. Je mag zelf bepalen wat je erop zet. Anders zou je bijvoorbeeld ook geen Windows 8 installeren aangezien die eraan komt. Maar mocht je het niet aandurven vooral niet doen!

Post maar even de resultaten van de memtest hier. Hoeveel errors er zijn gevonden etc.

geen fouten gevonden
alsik nubuntu installeer kan ik daarmee dan het probleem vinden? of windows opnieuw installeren?

Mooi dat er geen fouten zijn gevonden. Probeer is alt+f10 tijdens het opstarten. Je kan Ubuntu installeren, maar je zou dan een heel ander systeem hebben. En Ubuntu draait anders dan Windows, dus ik zou Windows proberen te maken doat je geen gezeur achteraf krijgt.

Laatst bewerkt:
Tamara kan je me even toevoegen op *KNIP* dan kan ik je wat makkelijker ondersteunen. [at]=@ Mocht je geen messenger hebben, heb je misschien een alternatief. Dan kunnen we de stappen vlotter doornemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles duid erop dat dit probleem gegrond ligt in de hardware. Tot dat je alle aansluitende hardware hebt getest raad ik je het installeren of herstellen van software af.

uitnodiging komt van depover kim , mijn dochter, heb zelf geen msn

moet nu wel eerst even weg

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan