Windows 7 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captainsparrow

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
245
Beste,

ik heb een laptop HP G62 met windows 7 (64)
Ik heb de HD uit de laptop eens in mijn desktop aangesloten omdat ik windows wou herinstalleren. Ik deed dit niet op de laptop daar het scherm kapot is. (ik zie maar de rechter helft van het scherm)

Sinds ik de HD terug in de laptop gestopt heb werkt hij niet meer. windows start niet door hardware veranderingen staat er. Nu probeer ik via de laptop windows 7 terug te installeren maar dit gaat ook niet. Waarschijnlijk staat HD boten voor DVD in Bios, maar ik kan dit niet veranderen want ik kan de helft niet lezen.

Wie weet er raad? :-(

Alvast Bedankt,
Captainsparrow.
 
oplossing: sluit een extra scherm aan waarop je wel alles kunt zien (of vervang het laptopscherm).
 
Dat extra scherm sluit ik aan maar dit blijft zwart. (Wss tot windows opgestart is maar deat doet ie net niet!)
 
Kan je niet in de BIOS geraken met het extra scherm aangesloten? Vaak krijg je dan wel beeld.
 
Misschien is door het verwijderen van de HD ook de boot order in de BIOS verandert?

Probeer zoals K1pje zegt eerst eens beeld te krijgen voor de Bios.

- Dennis
 
Beste,

ik heb via HDMI een extern scherm geprobeerd maar het blijft zwart.
Ik heb in de Bios 5 keer de mogelijkheid om naar rechts te navigeren. Ik heb foto's genomen ervan. Misschien weet iemand welke BIOS het is en wat ik moet drukken om DVD als eerste te laten booten?

foto 1.jpg
foto 2.jpg
foto 3.jpg
foto 4.jpg
foto 5.jpg
 
En is er geen andere manier om bvb windows te herinstalleren?
Als ik hem in mijn desktop doe, dan herinstalleer ik windows maar toch werkt het dan niet in de laptop. Doe ik daar iets verkeerd of zie ik iets over 't hoofd?
 
Hallo

"Als ik hem in mijn desktop doe, dan herinstalleer ik windows maar toch werkt het dan niet in de laptop. Doe ik daar iets verkeerd of zie ik iets over 't hoofd? "

De verschillen in hardware tussen de laptop en de desktop zijn te groot ...

Daarom werkt dit niet.

Peter
 
Zie er uit als een kapotte videokaart van je laptop. Ter reparatie inleveren, opnieuw installeren helpt niet.
Als een hardware onderdeel stuk is helpt een herinstallatie sowieso niet, is je niet kwalijk te nemen het is tegenwoordig een algemeen hardnekkig misverstand. :eek:
 
@mik: het spijt me maar je hebt geen gelijk. Het scherm is overduidelijk kapot en dit heeft niets met de videokaart te maken. Als het de videokaart was, krijg je rare dingen te zien over het gehele beeldscherm terwijl nu ongeveer de helft het niet doet (tevens geeft de zwarte strook weg dat het scherm een klap ofzo heeft gehad).
 
Het scherm heeft echter een klap gekregen, gelukkig niet van mij ;-)

Zou ik het herinstalleren van windows proberen via een hp laptop van een vriend? Hij heeft een pavillion dv7.

Zou dit lukken?
 
Zo vergelijkbaar mogelijke laptop moet je daar dan voor gebruiken, voornamelijk dezelfde chipset ;)
 
Wat bedoel je met chipset, hoe weet ik dit.
Hieronder afbeelding van specificaties van

G62
Schermafdruk 2014-09-09 17.43.26.jpg

en hier die dv7

Schermafdruk 2014-09-09 17.45.04.jpg
 
Nee dat gaat niet werken hè, dat zijn twee totaal andere chipsets ook al zijn ze beiden van Intel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan