windows 7 start niet normaal meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesr

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Na dat een hardeschijf heb geformateerd ( geen hardeschijf met windows er op, alleen maar foto's, muziek.enz)
Start windows niet meer normaal op. Ik kan nog wel inloggen, maar heb geen internet, geen geluid.
Bij het onderhouds centrum geeft hij aan dat Windows security center service is uitgeschakeld.
En bij netwerkcentrum geeft hij aan dat afhankelijkheidservice of groep kan niet worden gestart.
Nu heb ik al gekeken bij service en heb windows security center service ook wel gevonden, maar inschakelen lijkt niet te werken.
Iemand een oplossing?

Start op met je Windows 7 dvd (evt. aanpassen in je bios) begin met de installatie zoals je normaal zou doen.
Op een gegeven moment krijg je een scherm met de optie om Windows te repareren.
Klik, en hij gaat op zoek naar ontbrekende bestanden die je misschien hebt gewist.

Nee.
Zoals geschreven zoekt hij naar ontbrekende bestanden.
Dit bespaart je een compleet nieuwe installatie.

Ik ben nu al in het venster, dat moet aangeven op welke schijf ik windows wil installeren.
Nog steeds verder gaan?

Even wachten, ik zal hier even een simulatie doen.

Na het opstarten krijg je eerst een menu met taal en toetsenbordinstellingen.
Toetsenbord USA Engels.
Volgende kom je in een menu waarbij de regel linksonder vraagt of je de computer wilt herstellen.
Ja dus.
Je bent dus al te ver.
Opnieuw opstarten dus.

Dan zoals geschreven 2de menu herstellen aanklikken.
Hij zoekt je installatie en de rest wijst zic vanzelf.

Oke, dit heb al geprobeerd. geen resultaat.
Denk dat niet veel anders opzit dan opnieuw installeren.
Zat toch al een virus in mijn systeem wat ik er niet afkreeg.
btw, is er nog programma dat hamschijven kan controleren want mijn boot cd ,met opstart tools, geeft aan dat er errors op sommige disk zitten?

Is vrij simpel.
Rechtsklik op betreffende schijf->eigenschappen->extra->nu controleren en beide vinkjes activeren. Eventueel ontkoppelen als hij daarom vraagt. Kan wel even duren.

Ja klopt. die ken ik, Maar wou toch iets betrouwbare scan (wat uitgebreider)
op beschadigde sectoren / of delen enzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan