Windows 7 start niet op na upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavita

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Berichten
3
Goedemiddag mensen !

Allereerst had ik me even willen voorstellen, voordat ik een probleem op 'tafel' leg, kon alleen de juiste sectie niet vinden.

Marcel is de naam, dagelijks werkzaam in de kasverlichtingsindustrie.
Geen leek, geen pro op het gebied van computers.

Probleem;

Ik had Vista draaien op mijn pc, maar besloot toch een upgrade naar Windows 7 te doen. Nu draaide dit in eerste instantie prima! Echter was het opstarten een probleem; na het 'loopbalkje' van 'Windows starten' hoort het tekentje in beeld te verschijnen. Dit gebeurde niet. Hij laadde daarom niet door, zodat ik aan kon melden.

Na het opnieuw opstarten, ging dit wel goed. Maar dan moest ik eerst mijn computer handmatig herstarten en dan 'Normaal opstarten' via het keuze menu.

Nu had ik gisteravond een nieuw probleem, mijn computer doet helemaal niets meer :'( ! Hij geeft aan dat er een aanpassing/verandering is geweest in de hard- of software. Maar dit is niet het geval, ik heb namelijk niks aangepast de dag ervoor (in beide gevallen)!

De computer wil niet meer normaal opstarten en geeft aan dat ik alleen Vista?? wat ik niet meer heb! of 'geheugencontrole van Windows' kan doen. Ik heb gekozen voor de laatste optie, hier waren geen problemen gevonden.

Daarna heb ik geprobeerd Windows 7 van de DVD te starten, dit had ook geen succes.

Wat kan ik nog doen, zodat mijn computer wel weer naar behoren gaat draaien?

Ik weet me echt geen raad..

Bijvoorbaat dank!

Mvg. Marcel

Helaas kan ik mijn 'setup' niet posten, omdat ik niet thuis ben. Tevens heb ik geen andere mogelijkheid om dit te posten. Hopende dat ik voor vanavond een oplossing kan vinden, om de computer weer aan het werk te krijgen.

Uit me hoofd:

ATI Radeon 512mb
4Gb geheugen
2 x Samsung Spinpoint F1 1Tb
Intel 9590 processor (Quad core 2.83Mhz)
Fan-controller (4 x fans)
 
Lijkt er toch op de de upgrade naar Win 7 niet helemaal goed verkopen is.

Persoonlijk zou ik gewoon een compleet schone installatie van Win 7 doen
 
En, hoe ga ik dat eventueel doen? Ik kan nu geen kant op namelijk.

Ik heb in de Bios verandert dat de computer gestart moet worden met de software van de DVD-rom.

De computer leest de DVD van Windows 7 Ultimate wel in, maar laad niet door.
Krijg wel het installatiescherm, maar die blijft blauw. Ik zie geen opties, mogelijkheden, etc.
 
Andere mogelijkheid: Stel dat je drivers (of windows software) zijn geupdate via Windows Update, en daarmee is het starten van je pc om zeep gegaan etc., dan zou je m.b.v. opstarten vanaf de Windows 7 DVD, aangeven dat je Systeemherstel wilt gebruiken en daarmee een herstelpunt terugzetten van vóórdat de echte ellende toesloeg je probleem wellicht kunnen oplossen. (Zie o.a. hier; Systeemherstel te vinden via de instructies op die pagina onder "Het menu Opties voor Systeemherstel openen op uw computer")

Natuurlijk ben ik het met mrmusic eens dat als je direct na de upgrade al tegen 'problemen' aanliep een schone/verse installatie van Windows 7 betere controle over het hele proces én waarschijnlijk ook beter resultaat geeft. Natuurlijk wel opletten dat je éérst je evt. gebruikersbestanden, e-mail etc. veiligstelt vóórdat je dit pad bewandelt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Helaas heb ik geen toegankelijkheid meer tot mijn computer, behalve de bios.
Elke geboden optie, is geen optie, omdat het niet werk.

Ik ga nog even jouw geboden optie proberen! Dank je!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan